Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

מלחמות השבת חוזרות לירושלים

מלחמות השבת חוזרות לירושלים

לפני כשבועיים החל המינהל הקהילתי בשכונת קרית יובל בירושלים להקרין סרטים בערב שבת, גוף הנתמך על ידי עירית ירושלים, פעילות חדשה הממשיכה להפר את הסטטוס קוו בעיר, פעילות שעד כה לא התקיימה. הקרנה שגרמה להפגנה בהשתתפות אלפי איש ולתפילה המונית במקום בערב שבת.

המנהלים הקיהלתיים נמצאים תחת פיקוח העירייה ומוגדרים כשלוחה עירונית. לפיכך, כפי שעסקים אינם מורשים לפתוח את שעריהם ברחבי העיר בשבת והעירייה על שלוחותיה לא עובדת בשבת אף היא, כך גם המינהל הקהילתי נמנע מחילול שבת, עד לאחרונה.

דב קלמנוביץ׳, המשנה לראש העיר ויו"ר הבית היהודי בירושלים, מוחה בתוקף על פעולת המנהלים הקהילתיים, מחזק את ידי הרב שמחון רב שכונת קרית יובל והנציגים במינהל המתנגדים להקרנה ומזכיר כי השבת במרחב הציבורי הינה יהודית ויש לשמור עליה, חשוב לי כשותף ליחד החברתי וכמי שאוהב תרבות שנקיים דו שיח ושאנחנו בעיר ובארץ כולה ונשמור על הפרהסיה היהודית בשבת .

קלמנוביץ אמר לאחר ישיבת הנהלת העיר שדנה בנושא "זה לא יתכן. אסור לגוף הנמצא תחת פיקוח העירייה, לעשות ככל העולה על רוחו, במיוחד כאשר מדובר בהפרה בוטה של הסטטוס קוו במרחב הציבורי בעיר וחילול השבת בפרהסיה . העירייה לא יכולה לתת את ידה למעשים כאלו ולהפרה בוטה של הסטטוס קוו, הנושא נמצא על סדר היום הציבורי נדון בכנסת ובהליך חקיקתי ונעשה כאן צעד מתריס ופוגע.

"שוב אנו רואים זילות בנושא השבת והתנהגות לא אחראית מצד גורמים רבים המנסים להפוך אותנו למדינת כל אזרחיה ללא סממנים יהודיים. צר לי לראות, כי גם גורמים המגדירים עצמם דתיים ונאמנים להלכה היהודית, תומכים במהלכים כגון אלו ונותנים את ידם לחילול שבת בירושלים.

אני פועל כל העת מול כל הגורמים, ע"מ להביא את המצב שנוצר לכדי פתרון, בו השבת היהודית תישמר ולא תירמס לטובת השבת ה'ישראלית'.

בתוך כך, קיים השבוע קלמנוביץ׳, כנס לחיזוק השבת בהשתתפות בכירי רבני הציונות הדתית נשיא רשת ישיבות ואולפנות בני עקיבא שלומדים בהם אלפי תלמידים, הרב הראשי לירושלים, הרב הראשי לפתח תקווה, שרים וח״כים ובהם ח"כ מיקי זוהר יוזם חוק השבת. בכנס נשמע, לראשונה מזה זמן רב, קולה של הציונות הדתית לגבי דמותה של השבת במרחב הציבורי והמשתתפים הכריזו על נאמנותם לשבת היהודית ולערכיה גם בקרב הציונות הדתית. ״לא ניתן לפגוע בדמותה ובצביונה של השבת במרחב הציבורי״, הכריזו המשתתפים. בכנס נטלו חלק הרב דרוקמן, הרב הראשי לירושלים, הרב שטרן, הרב מיכה הלוי, הרב הראשי לפתח תקווה, השר אורי אריאל, ח"כ מיקי זוהר עוד רבים, ביניהם גם הרב דוד שמחון- רב שכונת קריית יובל, בה המינהל הקהילתי נפתח בשבת לצורך הקרנת סרטים בשבועיים האחרונים.

בכנס אמר קלמנוביץ׳ כי "מטרת הכנס היא לומר בפה מלא שהשבת היא ערך יהודי. ואבן יסוד חשובה ליחד הישראלי במדינה יהודית. חשוב שכולנו, ההנהגה הציבורית והחינוכית, נוביל את נושא השבת למרכז הבמה ונחזיר אותה למרכז העיסוק של הציונות הדתית". ולכן גם בנושא זה הציונות הדתית משמיעה את קולה.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
פורום כיתות הכוננות 'הנני' ותנועת הביטחוניסטים תרמו עשרות אפודים קרמיים ליישוב קדומים
מסייעים לקדומים. פורום כיתות הכוננות 'הנני' בשיתוף תנועת הביטחוניסטים העבירו...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...