Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

ממשלת ישראל ועיריית ירושלים ישקיעו כ-90 מיליון שקלים בפיתוח מיזמי אנרגיה מתחדשת בעיר ירושלים

ממשלת ישראל ועיריית ירושלים ישקיעו כ-90 מיליון שקלים בפיתוח מיזמי אנרגיה מתחדשת בעיר ירושלים

במסגרת ישיבת הממשלה החגיגית ליום ירושלים, צפויה הממשלה להחליט כי עיריית ירושלים, משרד האנרגיה, משרד ירושלים ומורשת ומשרד רה"מ – יקדמו תוכנית רב שנתית לפיתוח משק האנרגיה בירושלים בהיקף של 90 מיליון ש"ח, במטרה לחזק את חוסנה האנרגטי והכלכלי של העיר ולאפשר עמידה ביעדי הממשלה בהחדרת אנרגיות מתחדשת.

במסגרת יוזמה משותפת של משרד האנרגיה ועיריית ירושלים, גובשה החלטת ממשלה פורצת דרך לפיתוח מתווה אסטרטגי למשק האנרגיה בעיר, בתמיכה של 30 מיליון ₪ ממשרד האנרגיה, 30 מיליון ₪ מעיריית ירושלים וכ-30 מיליון ₪  נוספים משאר משרדי הממשלה (רה"מ, הנגב והגליל, ירושלים ומורשת, משרד הרווחה ומשרד הדתות). ההחלטה גובשה לאור השינויים הדרמטיים במשק החשמל במעבר ממשק ריכוזי למשק מבוזר, ירידת מחירי הטכנולוגיות והצורך ההולך וגובר לייעל את מערך האנרגיה, על מנת לעמוד ביעדי הממשלה בהחדרת אנרגיות מתחדשות והפחתת פליטות מזהמים וגזי חממה לאוויר.

במסגרת ההחלטה תקודם, לראשונה בישראל, תכנית אב לאנרגיה שתניע תהליך פיתוח ותכנון ארוך טווח לחיזוק ושיפור תשתיות האנרגיה, הן בשגרה והן בחירום. זאת, באמצעות ביסוס יכולות ייצור עצמי של חשמל באמצעים מתחדשים, פיתוח יכולות אגירה, השקעה בתשתיות החשמל והגז הטבעי, קידום מערכי תחבורה חלופיים ועמדות טעינה חשמליות, תיאום תשתיות ברחבי העיר, מענה לסוגיות עוני אנרגטי,  וכן על ידי תמיכה בפיילוטים שונים כגון פיתוח רשת חלוקת החשמל בשיתוף חברת החשמל ועיריית ירושלים.

גיבוש ההחלטה לווה ע"י מוסד שמואל נאמן בטכניון ועל בסיס פעילות תוכנית "המאיץ" של משרד האנרגיה.

במסגרת ההצעה, תוקם ועדת היגוי משותפת בראשות משרד האנרגיה, עיריית ירושלים  ובהשתתפות משרד ראש הממשלה, משרד ירושלים ומורשת ומשרדים נוספים, כדי לפקח על היישום, הבקרה והתקצוב של התוכנית בין השנים 2022-2025.

בין המיזמים אשר יקודמו במסגרת החלטת הממשלה, ניתן למצוא את המיזם לפיתוח תשתיות לניצול אנרגיה מתחדשת, פיתוח מערכות להולכת גז טבעי, הקמת עמדות טעינה לרכב חשמלי ומתחמי השנאה, הקמת מערכות אנרגיה סולארית על מערכות הצללה ולראשונה פיילוט על בתי עלמין, ומיזמים נוספים.

מימוש התכנית האסטרטגית המתוארת בהחלטת הממשלה תאפשר לבירת ישראל למצב עצמה כשחקן משמעותי במשק האנרגיה המקומי, לשפר את השירותים לתושביה ולייצר מנופים כלכליים וחברתיים החשובים לירושלים.

כיום, מקדמת עיריית ירושלים עשרות מיזמים שונים לייעול אנרגטי, זאת במסגרת התוכנית העירונית להתמודדות עם משבר האקלים אשר מובלת על ידי ראש העיר, משה ליאון. כך, פועלת העירייה, להחלפת כלל מערכות התאורה העירוניות לתאורת לד חסכונית, הקמת פאנלים סולאריים על מבני ציבור, שילוב תקני בניה ירוקה במבני ציבור חדשים ופרישה רחבה של מערך עמדות טעינה חשמליות. בנוסף, הוכרזו מספר אזורים בעיר כאזורים מוגברי הפחתת פליטות, ובכך, מתאפשר פיקוח והגבלת זיהום האוויר מציוד מכני הנדסי כבד.

השקעת משאבים כלכליים ורגולטורים בחיזוק החוסן האנרגטי והכלכלי בירושלים, הינה מהלך בעל חשיבות לאומית למדינת ישראל.

קארין אלהרר, שרת האנרגיה: "לקראת יום ירושלים, אנו מביאים החלטה מעמיקה הכוללת שורה של מענים לצרכיה היחודיים של העיר ירושלים. ההחלטה שמה את ירושלים בירתנו בחוד החנית במגוון פרויקטים בתחום האנרגיה ובהם תכנית ראשונה מסוגה בארץ להתמודדות עם מצב של "עוני באנרגיה" ונגישות האוכלוסיה לאנרגיה, תכנית נרחבת להתייעלות אנרגטית בעיר ותכנית לחיבור העיר לגז טבעי. העבודה המשותפת של משרד האנרגיה עם עיריית ירושלים על התכנית מראה כמה ניתן להרוויח משיתוף הפעולה בין שלטון מרכזי לשלטון מקומי."

שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין: ״מטרופולין ירושלים ממשיך להתפתח ולגדול, והחלטת הממשלה לפיתוח מיזמי אנרגיה מתחדשת מייצרת לעיר הזדמנות להפוך לבירה חכמה, ירוקה ומתחדשת. משרד ירושלים ומורשת בראשותי ממשיך בפיתוח העיר בתחומים רבים, תוך שיתוף פעולה פורה עם העירייה ומשרדי הממשלה השונים, בכדי לחזק את ירושלים״

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "עיר הבירה ירושלים, אשר נחשבת לחלוצה וחדשנית במגוון תחומי החיים, מקבלת דחיפה משמעותית לקראת הפיכתה לעיר המובילה בישראל בתחום האנרגיה המתחדשת ומודל לחיקוי בקרב כלל הרשויות במדינת ישראל. יחד עם משרדי הממשלה השונים, נקדם מגוון מיזמים אשר ישפרו את איכות חייהם של תושבי ירושלים ותהפוך את העיר ירושלים לירוקה יותר"

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להחזיר את עצמנו כמה שנים לאחור- זה אפשרי
במיוחד בעידן שלנו, בו כולם מצלמים ומצטלמים כל הזמן, המודעות...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת
אסטרטגיה עסקית כוללת את התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת כדי להשיג...
להכין את הארון לחורף- ממה מתחילים?
כשהיינו קטנים היתה החלפה ברורה של תכולת ארון הבגדים מבגדי...
הקרן לידידות תרמה רכב הסעות בקרוב לחצי מיליון שקלים למרכז לטיפול בקשיש בקהילה בירושלים
בכך יתאפשר למלב"ב בירושלים, המציע לקשישים עם דמנציה פעילות חברתית,...
כל הפרטים החשובים על תהליך גירושין
תשלומי מדור מייצגים את חובתם של ההורים להעניק לילדיהם סביבה...
איך מחשבים התקנה של מערכת סולארית לבית הפרטי
עם כל הכבוד לאידיאולוגיה ולהכרה בכך שעלינו, על כולנו, מוטלת...
יוון כמו שלא הכרתם - מחכה לכם לטיול מרתק
את המראות הקסומים שתפגשו בצפון יוון, קשה לתאר במילים. מלבד...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
פסח במוזאון קסטל
מוזאון הצייר משה קסטל מזמין אתכם לחוויה משפחתית ייחודית ומהנה...