Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

מסע האופניים השנתי לגיוס תרומות למען ילדי בית החולים אלי"ן בירושלים

מסע האופניים השנתי לגיוס תרומות למען ילדי בית החולים אלי"ן בירושלים
(צילום: חגי שמואלי באדיבות ביח אלין)
(צילום: חגי שמואלי באדיבות ביח אלין)

מסע "גלגלי אהבה" יוזנק ב-6 בנובמבר מאתר השומרוני הטוב, ויסתיים ב 10 בנובמבר בבית חולים אלי"ן בירושלים. השנה ישתתפו במסע כ-700 רוכבים, מישראל ומכ – 15 מדינות,

במשך ארבעת הימים הראשונים, יעלו הרוכבים במסלולים שונים מאזור ים המלח, ירכבו לאורך מצוקי דרגות, מצדה, וימשיכו לרכיבת ה"מאה מייל" משדה בוקר-לנתיבות. ביום האחרון, יעלו הרוכבים אל ירושלים דרך אזור בית שמש, במסלולי כביש ושטח.

המסע מאפשר לרוכבים ליהנות מרכיבה מאתגרת, באווירה ייחודית למען  הילדים המשתקמים בבית חולים אלין המצטרפים גם הם לחלק מהמסע באופני טנדם, ובליווי של מתנדבים ובוגרים, כל אחד על פי יכולתו, ונהנים מחוויה מעצימה ומרגשת.

על פי מודל 'רכיבה למען מטרה' של גלגלי אהבה, כל רוכב מתחייב לגייס מינימום של 2500$ למען ילדי אלי"ן, ורוכבים רבים מצליחים לגייס סכומים גדולים בהרבה. בנוסף, מוצע לרוכבים מסלול רכיבה חד יומי "גלגאלי"ן" המיועד לרוכבים המעוניינים "לטעום" מחוויית המסע ולתרום את דמי ההשתתפות בסך 750 ₪.

כל אחד מהמשתתפים במסע רותם למען המטרה את מעגל החברים, בני המשפחה והעמיתים בעבודה, כאשר אלה נרתמים ותורמים בשמו לבית חולים אלי"ן, ובכך למעשה גם מעניקים חסות להשתתפותו במסע.

אופיו המיוחד והמשפחתי של המסע הפך עם השנים את גלגלי אהבה למוקד משיכה לרוכבי אופניים, מתנדבים ותורמים. בשנת 2015, בעזרת כ- 550 משתתפים מ-12 מדינות, גויסו תרומות בסך 2 מיליון דולר. התרומות המגויסות משמשות ישירות לתמיכה בטיפול ובשיקום של ילדי אלי"ן.

כמו בכל שנה, גם השנה יצטרפו ילדי אלי"ן לרכיבה המרגשת, כל אחד לפי יכולתו. חלקם ירכבו ביום א' למסע וישתלבו עם רוכבי הכביש, וחלקם יצאו ביום ב' למסלול שטח מאתגר עם רוכבי השטח. ביום האחרון למסע, יגיעו הילדים לנקודת מפגש משותפת עם רוכבי גלגלי אהבה, וירכבו ביחד אל תוך בית החולים, שם ימתינו להם עובדי בית החולים, משפחות וחברים- בהתרגשות רבה.

בית החולים אלי"ן הינו מרכז שיקום ילדים ונוער, מהמובילים בעולם בתחומי אבחון ושיקום ילדים הסובלים ממגוון רב של מוגבלויות גופניות, בו פותחה מומחיות רב-תחומית בטיפול שיקומי של ילדים ונוער הסובלים מליקויים מוטוריים, סנסוריים, נשימתיים, תקשורתיים, קוגניטיביים והתנהגותיים במגמה לשקמם ולהשיבם לחיים בקהילה במהירות האפשרית. לבית החולים מגיעים ילדים נפגעי טראומה ופגיעות ראש בעקבות תאונות דרכים, פעולות איבה, מחלות של מערכת השרירים ומערכת העצבים, מומים מולדים, בעיות אורתופדיות כלליות ותינוקות הזקוקים להנשמה או טיפול תזונתי מיוחד.

בית חולים אלי"ן, כעמותה, אינו נהנה מתמיכה ממשלתית ומקבל החזרים מהגורמים המפנים ע"פ תעריף אחיד למטופל, אשר אינו מכסה את העלות האמיתית של הטיפול הייחודי הכוללני. לפיכך, ביה"ח חייב להישען על תרומות המגשרות על הפער בין תעריפי המימון הקבועים לעלות השירותים הרב תחומיים אותם מקבלים הילדים בפועל.

התרומות הנאספות במסע "גלגלי אהבה" מסייעות לגשר על הפער בין ההוצאה הממשית של בית החולים, על הטיפול השיקומי הרב-תחומי האיכותי שהוא מעניק, לבין החזר התשלום הרשמי הקבוע המתקבל עבור כל ילד מאושפז . סך פער זה הוא כ $70 לילד ליום!

בית חולים אלי"ן מסתייע בתרומות הנאספות במסע גלגלי אהבה להבטיח את המשכיות הטיפול של הילדים המאותגרים פיזית הנמצאים בטיפולו, במטרה להביא אותם לתפקוד עצמאי מרבי- על מנת שיוכלו לשוב ולהשתלב בקהילתם במהירות האפשרית.

מסע "גלגלי אהבה" מציע מגוון רחב של אפשרויות ברמות שונות של רכיבה. רוכבי המסלולים נפגשים ומתחברים בנקודות שונות במהלך המסע, וברגע השיא- ביום החמישי לרכיבה בביה"ח אלי"ן בירושלים.

בין המסלולים:

מסלול כביש מיועד לרוכבים בכושר המסוגלים לרכב כ 7-8 שעות ביום ,חמישה ימים רצופים. הרכיבה במסלול זה הינה בכבישים סלולים בלבד בנוף הררי, במרחק ממוצע של 70 -100 ק"מ ליום.

מסלול תיירותי הוא מסלול כביש נינוח יותר עבור רוכבים המעוניינים במסלול קליל, ומשלבת רכיבה יחד עם סיורים באתרי התיירות המרתקים שנבחרו בקפידה עבור מסלול זה. השנה: בירוחם- מפגש עם מבשלות מקומיות וסדנת בישול.

מסלול כביש אתגרי ירכבו את רכיבת הסנצ'ורי (160 ק"מ משדה בוקר לנתיבות). מיועד לרוכבי כביש מנוסים מאוד. והרוכבים בו יעבור כ-100 ק"מ בכל יום. במסלול זה קצב הרכיבה מהיר הרבה יותר, העליות תלולות והמרחקים ארוכים יותר.

מסלול שטח מיועד לרוכבים אשר נהנים מרכיבת שטח ומנוסים בכך. ישנם קטעי רכיבה טכניים, סינגלים, ירידות ועליות סלעיות ותלולות. רוב המסלול הינו בשטח בשבילי אופניים ודרכי 4*4.

מסלול שטח אנדורו מיועד לרוכבי שטח חזקים שבנויים לאתגר מיוחד. יותר קילומטרים,  קצב הרכיבה מהיר יותר ומשופע מיועד לרוכבים המסוגלים לרכב כ-80 ק"מ של רכיבת שטח, חמישה ימים ברצף, (סה"כ רכיבה בחמשת הימים 375 ק"מ(.

גלגאלי"ן – רוכבים המעוניינים "לטעום" מחוויית המסע המלא או שאינם יכולים להגיע למסע המלא מוזמנים להצטרף למסלול גלגאלי"ן חד יומי. מסלול גלגאלי"ן יתקיים ביום הראשון והחמישי של מסע גלגלי אהבה ברכיבה בכביש או בשטח.

הזנקה: יום א' 6 בנובמבר אתר "השומרוני הטוב" בשעה 9:30

סיום יום ה' 10 בנובמבר 14:30 בבית החולים אלין בירושלים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
פורום כיתות הכוננות 'הנני' ותנועת הביטחוניסטים תרמו עשרות אפודים קרמיים ליישוב קדומים
מסייעים לקדומים. פורום כיתות הכוננות 'הנני' בשיתוף תנועת הביטחוניסטים העבירו...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...