Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

משטרת ישראל נערכת בירושלים לקראת טקס "שבת האור", חג שני של פסח ויום שישי השלישי של חודש הרמדאן שיתקיימו במהלך סוף השבוע הקרוב.

משטרת ישראל  נערכת בירושלים לקראת טקס "שבת האור", חג שני של פסח ויום שישי השלישי של חודש הרמדאן שיתקיימו במהלך סוף השבוע הקרוב.
קרדיט צילום: דוברות המשטרה.

במהלך סוף השבוע הקרוב, משטרת מחוז ירושלים תמשיך לפעול בכוחות מתוגברים במערב ומזרח העיר ובסמטאות העיר העתיקה, במטרה לאפשר את חופש הדת והפולחן למתפללים הרבים שיגיעו אל המקומות הקדושים, וכן לשמירה על הביטחון והסדר ולהכוונת התנועה.

אלפי שוטרים, מתנדבים ולוחמי מג״ב יפעלו ברחבי העיר ירושלים, במקומות הקדושים ובמקומות הומי קהל, בכדי לשמור על שלומם, ביטחונם ובטיחותם של המתפללים, החוגגים וכלל תושבי העיר והבאים בשעריה.

טקס שבת האור יתקיים ב 23.4
משטרת ישראל השלימה את היערכותה לקיומו של טקס 'שבת האור' שיתקיים ביום שבת (23.4.22) בכנסיית הקבר ולתהלוכות שיתקיימו בעיר העתיקה משעות הבוקר ולאורך היום.

ההיערכות המשטרתית הושלמה בתום עבודת מטה רחבה, סיור שטח, פגישות תיאום עם ראשי הכנסיות ואישור תכניות בראשות מפקד מחוז ירושלים. מאות שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יתפרסו משעות הבוקר באזור העיר העתיקה במטרה לאבטח את הציבור, ללוות את התהלוכות והמבקרים, ולפעול על מנת לאפשר את קיומו התקין של טקס 'שבת האור' בבטחה, בהשתתפות נוצרים ומאמינים רבים המגיעים מרחבי הארץ ומהעולם.

קרדיט צילום: דוברות המשטרה.

ביום זה לא תותר כניסת כלי רכב לעיר העתיקה עד לסיום הטקס לקראת אחה״צ. כמו כן, לצורך שמירה על שלום הציבור ובטחונו, יבוצע ויסות של קהל המשתתפים בשטח כנסיית הקבר בהתאם לכמות הקהל ולעומסים ובהתאם לכללי הבטיחות והתפוסה המירבית במקום.

יובהר כי מגבלת הקהל במהלך הטקס עצמו באזור שטח הכנסייה נובעת מטעמי בטיחות בלבד ובכדי למנוע סכנת דוחק וצפיפות שעלולים לסכן את שלומו ובטחונו של הציבור.

קרדיט צילום: דוברות המשטרה.

המשטרה תפעל לאבטח את הציבור, לשמור על הסדר הציבורי, וכן לווסת את תנועת הקהל תוך מניעת דוחק ועומסים, הכל במטרה לאפשר לציבור הנוצרים את חופש הפולחן וקיום הטקס בבטחה וביטחון.

*להלן פירוט השינויים הצפויים בהסדרי התנועה בסופ״ש הקרוב*
? ביום שישי הקרוב (22.4), בין השעות 06:00-16:30 לערך ולסירוגין, יחסמו לתנועת כלי רכב הצירים הבאים בעוטף העיר העתיקה: סולטאן סולימאן, ואדי ג'וז, דרך יריחו, שמואל בן עדיה, כביש העופל, דרך שכם, סלאח א-דין, מעלות עיר דוד, ואן פאסן, נעמי קיס.

? הציבור המגיע לכותל המערבי טרם כניסת החג, מתבקש להגיע בתחבורה ציבורית. ככלל, לא תותר כניסה עם רכב דרך שער יפו למעט תושבי הרובע.

? בכביש 1- מכיוון המטה הארצי לכיוון העיר העתיקה יוצבו שוטרים ויבצעו הכוונות ושינויים בהסדרי התנועה בהתאם לעומסי התנועה והמבקרים באזור.

מהמשטרה נמסר: "אנו מבקשים מהציבור לגלות ערנות ולפנות למוקד החירום של המשטרה, ״מוקד 100״, בכל אירוע חריג המצריך טיפול משטרתי. משטרת ישראל תמשיך לפעול על מנת לאפשר לכל המתפללים משלוש הדתות, לממש את חופש הדת והפולחן ברחבי העיר העתיקה ובמקומות הקדושים. לא נאפשר אלימות והפרות סדר מכל סוג שהן ונפעל בנחישות נגד פורעי חוק באשר הם. אנו קוראים לציבור לכבד את החגים ואת האחר, לחגוג, להתפלל, לטייל ולציין את קדושת ושמחת החגים כחוק ולהישמע להוראות השוטרים. יחד נוכל להבטיח כי ימי החגים יעברו בצורה תקינה, בטוחה, תוך שמירה על מרקם החיים הייחודי בעיר ירושלים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עניינים משפטיים הקשורים בעבירות תנועה
עורך דין תעבורה בירושלים מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים בעבירות תנועה...
עיצוב פנים הוא לא תמיד מה שחשבתם
אם נכנסתם לבית והרגשתם בו נוח מיד, ראיתם שכל הפריטים...
יפן בירושלים הארוקון 2024 - כנס האנימה והמנגה הגדול בישראל יתקיים בפורים בבנייני האומה
במעמד שגריר יפן בישראל השנה יוענקו פרסים לאוהבי אנימה צעירים...
עדלאידע הילדים של ישראל בירושלים, יוצאת לדרך בהפנינג שמח, שיכלול תהלוכות בובות ענק שעוצבו ונבנו ע"י מוסדות התרבות וילדי ירושלים, למען כל עם ישראל ובסימן אחדות העם
את שיירת בובות הענק יוביל בראש מיצג סמל החטופים 25.3.2024, ט"ו...
פורים ב׳דנוור׳ סטייק האוס, אוכל משובח לצד אווירה שמחה
במסעדת ״דנוור סטייק האוס״ הכשרה למהדרין יחגגו את פורים ב-24.03...
הנשיא הרצוג נפגש עם הרב שרקי: "לחזק את הקשרים בין עולם היהדות לעולם הערבי"
הרב אורי שרקי, ראש מוסדות "ברית עולם" המפעילים את קהילות...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
בנייני האומה חוזרים לפעילות מלאה: מגוון מופעים ופעילויות ב'במת האומה' - חגיגה תרבותית של מוזיקה וקולינריה - פברואר מרץ 2024
בנייני האומה מעדכנים - חוזרים לפעילות מלאה כולל כנסים, ארועים...
הישג משמעותי לירושלים: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה
הפועל לב ירושלים, קבוצת הנשים המרעננת של ליגת העל, עלתה...
גבר בשנות ה-20 נרצח, צעירה נפצעה קשה, ו- 4 פצועים בינוני בפיגוע ירי בכביש מעלה אדומים ירושלים. בנוסף פונו מהזירה אישה שנחבלה ו-4 נפגעי חרדה
הבוקר בשעה 7:29 התקבלו קריאות רבות במוקד החירום 101 של...