Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

משרד הבינוי והשיכון הפשיר בימים האחרונים בירושלים קרקעות לבניית 1,117 דירות חדשות

משרד הבינוי והשיכון הפשיר בימים האחרונים בירושלים קרקעות לבניית 1,117 דירות חדשות

בצל המתיחות בין ישראל לארצות הברית על רקע הבניה בשכונת גילה, הוציאו השבוע משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל לשיווק במכרזים פומביים 5,859 יחידות דיור בו זמנית בכ-20 ערים וישובים ברחבי הארץ. זהו המקבץ השני היוצא לשיווק בתוך תקופה קצרה, דבר המשקף את מדיניות שר הבינוי והשיכון ר' אריאל אטיאס, להגדיל באופן משמעותי את היצע הדירות וכך להיאבק בעלית מחירי הדירות. כזכור, הכריז השר אטיאס על תוכנית מתמשכת שתשפיע על היצע הדיור שסובל ממחסור, זאת במטרה להוזיל את מחירי הדיור לזוגות צעירים. בערב ראש השנה יצאו לשיווק במסגרת המקבץ הראשון כ-5,400 יחידות דיור.

בין יתר יחידות הדיור שישווקו במקבץ הנוכחי: ירושלים – 1,117 יח"ד (412 באזור דרך חברון, 362 בשכונת רמות, 290 בשכונת קרית היובל ו-53 בעין כרם), מודיעין – 86 יח"ד, מבשרת ציון – 56 יח"ד.
 
מטרת השיווק המסיבי היא, כאמור, להגדיל את היצע הקרקעות המשווקות כדי לשנות את מגמת הביקוש לדיור ולמתן את קצב עלית המחירים באמצעות שיווק רחב היקף בו זמנית של קרקעות מתוך המכסה השנתית המיועדת לשיווק. במשרד הבינוי והשיכון ובמינהל מקרקעי ישראל מאמינים כי בטווח הבינוני והארוך יביא הדבר לירידת מחירי הדירות בישראל, ויאפשר לזוגות צעירים דיור בר השגה.

"גלים גדולים – מתחמים קטנים", חזר על הסיסמא השר אטיאס. "בשיטה הזו נוציא לשוק אלפי יחידות דיור בפעם אחת, נייצר אווירה חדשה ואמיתית של מאבק בחוסר הקרקעות, ונאפשר גם ליזמים קטנים להתמודד על המתחמים במטרה למתן ולהוריד את מחירי הדיור בישראל. מדובר בשיווק קרקעות בהיקף נרחב בהינף אחד לבניה למגורים באזורי ביקוש שבחלקם לא היה שיווק מסיבי מזה זמן", אמר ר' אריאל אטיאס, והוסיף כי: "לשמחתי, שתי זרועות השיווק – משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל – התייצבו יחד סביב השולחן וביחד אנו עמלים כדי להדביק פערים של שנים רבות. המטרה המוצהרת שלי היא לסייע בכלי הכלכלי הנכון להורדת מחירי הדיור וזה באמצעות ההיצע. המאבק במחירי הדירות הוא משימה לאומית שיש להתמיד בה לטובת הזוגות הצעירים. לנגד עיני עומדות אלפי המשפחות הצעירות המבקשות לרכוש דירה במחיר ראוי והוגן, ולכך ארתום את עובדי המשרד. אנו מתייחסים לפריפריה כיעד לאומי חשוב. פועל יוצא של התוכנית יהיה שיווק של דירות חדשות במחיר סביר למשפחות שגרות גם באזורים אלו", אמר השר אטיאס.

מנהל מינהל מקרקעי ישראל ירון ביבי מסר כי: "תוכנית שיווק הקרקעות המסיבית מהווה את הנדבך המרכזי במדיניות שמתווה יושב ראש מועצת המינהל, השר ר' אריאל אטיאס, הכוללת גם את הרפורמה במינהל, ונועדה ליעל ולהגביר את הפעילות בשוק המקרקעין. התוכנית מהווה מנוע חשוב ליצירת צמיחה במשק ומהווה רכיב מרכזי במסגרת מדיניותה הכלכלית של הממשלה. ישום התוכנית עתיד להביא לירידה במחירי הקרקעות ובמחירי הדיור תוך מתן מענה לביקושים קיימים לדיור ברחבי הארץ."

במשרד הבינוי והשיכון ובמינהל מקרקעי ישראל מאמינים כי ככל שימשכו הגלים הגדולים לשיווק, כך יושפע באופן ישיר שוק הדיור ויביא להוזלת מחירים.בעוד שבימים אלה יחלו היזמים להגיש הצעות מחיר למכרזים חדשים, בשני הגופים הללו נערכים לגל השיווק הבא, שיונפק כבר בחודש הקרוב.
 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
פורום כיתות הכוננות 'הנני' ותנועת הביטחוניסטים תרמו עשרות אפודים קרמיים ליישוב קדומים
מסייעים לקדומים. פורום כיתות הכוננות 'הנני' בשיתוף תנועת הביטחוניסטים העבירו...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...