Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

מתפזרים בזום בשגרת הקורונה? איך לשמור על ריכוז בעבודה מהבית

מתפזרים בזום בשגרת הקורונה? איך לשמור על ריכוז בעבודה מהבית
קרדיט לתמונה: RF123

בשיתוף פרמה גורי

מגפת הקורונה שינתה את סגנון העבודה ובעקבות השמירה על מרחק רבים עברו לעבוד מהבית. לעומת מי שרק חיכו להזדמנות להתחבר מרחוק ולעבודה בסביבת המגורים, יש מי שמתקשים להסתגל לשגרה תעסוקתית זו, על אחת כמה וכמה אם עברו אבחון קשב וריכוז במבוגרים ונמצאה אצלם בעיה של קשב וריכוז.

מתפזרים בזום בשגרת הקורונה? איך לשמור על ריכוז בעבודה מהבית
קרדיט לתמונה: RF123

עבודה מהבית דורשת משמעת עצמית וריכוז גבוה וכשיש הפרעה לשמור על קשב לאורך זמן במיוחד אם הבית רועש בילדים, המשימה לבצע את המשימות ולהגיע לביצועים הופכת לפרויקט מאתגר.

בעקבות אבחון קשב וריכוז חשוב לנסות לאמץ אסטרטגיות שיעזרו לכם להצליח בעבודה בין בתקשורת דרך הזום או מפגשי ועידה וירטואליים במערכות שונות וכן עמידה ביעדים על אף הסחות הדעת התכופות במקום המגורים. לפניכם מספר טיפים חשובים בנושא:

הפינה המושלמת לעבודה

נסו לעבוד מהמקום הכי שקט בבית עם מינימום הסחות. בין אם מדובר בחדר מבודד או פינה שלווה, לחצוץ ביניכם ובין יתר אזורי ובני הבית באמצעות וילון או מחיצת הזזה. מומלץ לייצר תנאים נוחים לעבודה כמו כיסא אורטופדי מתכוונן בהתאמה לשולחן ואפילו פתרונות כמו שולחן שמאפשר לעבוד בישיבה ובעמידה כך שתוכלו לגוון את המנח. הצטיידו באוזניות לבידוד רעשים והעלאת הריכוז.

שגרה תעסוקתית בהתאמה אישית

גבשו לעצמכם רוטינה שתאפשר לכם להיכנס למסגרת גם כשאתם מחוץ למסגרת. הכינו מבעוד מועד משימות יומיות, שבועיות וחודשיות כך שתדעו תמי מה הצעד הבא ונסו לאפשר לעצמכם הפסקות בין משימות לצורך התרעננות וגם שלא תחרגו מיכולתכם והתפוקה שלכם תיפגע. אפשר להשתמש בהתראות בצליל כדי לזכור משימות או לכוון שעון כך שתדעו כמה זמן עומד לרשותכם בכל משימה.

בדקו מהי הטכניקה היעילה ביותר עבורכם לזכור דברים ולעמוד במשימות בין אם משימות שמבוצעות בשיתוף עם עמיתים או להפך, משימות עצמאיות, עבודה עם כלים ויזואליים כמו דיאגרמות, גרפים ומרקרים של המסרים החשובים ביותר שלא תפספסו אותם, שימוש בלוח מחיק לצורך כתיבת המשימות או טבלת התקדמות לאורך הפרויקט.

הפסקות יזומות שעושות הבדל בתפוקה

פעילות גופנית יכולה לסייע בשמירה על זיכרון לטווח הארוך. הקצו זמן לפעילות גופנית שתוריד גם את רמת הלחץ ותשפר את יכולת המיקוד שלכם בין לבין המשימות בעבודה ותוכלו לאמץ גם טכניקות הרגעה והרפיה כמו דמיון מודרך, מיינדפולנס, נשימות, מדיטציה כדי להירגע ולהתרכז.

בדקו אם יש אופציה לשלב עבודה גם מבחוץ, כמו יומיים במשרד או עבודה בחלל משותף, במידה ואלה מסייעים לכם לשמור על פרודוקטיביות גבוהה יותר, כי יש בעלי הפרעות קשב וריכוז שזקוקים מאוד לאינטראקציה חברתית דווקא להתרכז ואחרים זקוקים לשקט מוחלט. דעו מה נכון עבורכם או גוונו בין האופציות עד שתגיעו לתמהיל האידיאלי עבורכם.

הגדירו עבור עצמכם יעדים ריאליים לביצוע ותוכלו לחלק את הזמן נכון בהתאם להשגתם ותנו לעצמכם גם הפסקות כדי לחזור במלוא הפרודוקטיביות חזרה לפגישות או משימות בעבודה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להחזיר את עצמנו כמה שנים לאחור- זה אפשרי
במיוחד בעידן שלנו, בו כולם מצלמים ומצטלמים כל הזמן, המודעות...
התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת
אסטרטגיה עסקית כוללת את התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת כדי להשיג...
להכין את הארון לחורף- ממה מתחילים?
כשהיינו קטנים היתה החלפה ברורה של תכולת ארון הבגדים מבגדי...
כל הפרטים החשובים על תהליך גירושין
תשלומי מדור מייצגים את חובתם של ההורים להעניק לילדיהם סביבה...
איך מחשבים התקנה של מערכת סולארית לבית הפרטי
עם כל הכבוד לאידיאולוגיה ולהכרה בכך שעלינו, על כולנו, מוטלת...
יוון כמו שלא הכרתם - מחכה לכם לטיול מרתק
את המראות הקסומים שתפגשו בצפון יוון, קשה לתאר במילים. מלבד...
למי פונים כשזקוקים לעזרה בחיפוש מידע?
אירועים שונים בחיים מחייבים לפעמים שינוס מתניים כדי לצאת מאזור...
הפיכתם של מרחבים עירוניים לאזורים מתחדשים
עורך דין התחדשות עירונית מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים לפרויקטים של...
לפי אלו קריטריונים בוחרים את שיטות יציקת הבטון לתבניות?
כאשר מתחילים פרויקט בניה חדש, חשוב לקחת בחשבון כי יסודות...
לחגוג אחרת את האירועים הפרטיים שלכם
כמה שנים הבטחתם לעצמכם שיום אחד תקומו מהכיסא באירוע כלשהו...