Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

ניר ברקת בכנס על החינוך בירושלים: "החינוך מרחיק אנשים מירושלים במקום למשוך אותם אליה"

ניר ברקת בכנס על החינוך בירושלים: "החינוך מרחיק אנשים מירושלים במקום למשוך אותם אליה"

השבוע התקיים בירושלים כנס ציבורי בהשתתפות עשרות מתושבי העיר תחת הכותרת "חינוך בירושלים – אבני היסוד של המחר". בכנס, שהתקיים בבית הכנסת "ידידיה" שבשכונת בקעה, נאמו יו"ר האופוזיציה העירונית ניר ברקת, יו"ר וועדת החינוך של הכנסת ח"כ הרב מיכאל מלכיאור ונשיאת מכללת "הדסה" פרופ' נאווה בן צבי.

ניר ברקת, סיפר כי החשיפה לחוליים של מערכת החינוך, היא שמשכה אותו לחיים הציבוריים. ברקת חשף נתונים עגומים על מצב החינוך בעיר כגון ההשקעה הנמוכה של העירייה בכל תלמיד בהשוואה לערים אחרות, והעובדה כי רק שני אחוזים מהתלמידים בעיר זוכים לארוחות חמות לעומת 40 אחוזים בממוצע בערים אחרות בעלות חתך סוציו-אקונומי דומה.

ברקת אמר כי "החינוך מרחיק אנשים מירושלים במקום למשוך אותם אליה" ופירט שורת צעדים נדרשת לשיפור בתחום החינוך בעיר ובהם: פתיחת סניפים נוספים לבתי ספר המצליחים בעיר במטרה לאפשר גם לתושבי השכונות החלשות להינות מהם, הגדלת האטרקטיביות של בתי ספר חלשים ע"י יצירת ייחודיות בית ספרית, תמרוץ ויצירת אתגרים למנהלים מצליחים והסרת הביורוקרטיה המונעת מתושבי העיר לבחור את בתי ספר בהם ילמדו ילדיהם, במטרה להעמיק את שוויון ההזדמנויות.

ברקת סיפר כי בכל פעם שהוא מגיע לדיונים בוועדת החינוך של הכנסת, הוא מגלה כי עיריית ירושלים מתעלמת מהם: "עיריית ירושלים לא רואה לנכון להשקיע בתחום החינוך, להתעניין ולהשפיע על החקיקה בנושא. אם לא מנהלים ודוחפים את הדברים, הם לא יקרו מאליהם", אמר. "לפני מספר שבועות פגשתי קבוצת מנהלים שסיפרו לי שנפגשו עם לופוליאנסקי והציגו בפניו נתונים קשים על מצב החינוך הממלכתי והממלכתי דתי בעיר ועל הירידה בכמות התלמידים כתוצאה מעזיבתם של התושבים למחוזות אחרים. במקום לומר כי יש להתמודד עם אתגר שיפור איכות החינוך בעיר, תשובתו של לופוליאנסקי הייתה שיש לעשות יותר ילדים".

חה"כ מלכיאור, המכהן כיו"ר ועדת החינוך של הכנסת, דיבר על הפערים בתחום החינוך באוכלוסייה הירושלמית. "החרדים משקיעים בחינוך יותר מאשר בכל תחום אחר, ולכן רשת החינוך שלהם גדלה במהירות עצומה. בתוך שנים ספורות יהיה החינוך הממלכתי והממלכתי-דתי, מיעוט בירושלים". חה"כ מלכיאור ציין כי לצערו עיריית ירושלים בוחרת להתעלם מדיונים הרבים בוועדת החינוך של הכנסת העוסקים בחינוך בירושלים, ובכך הופכת לעיר היחידה בארץ שמתעלמת מדיוני הכנסת. "ברקת הוא היחיד המגיע בעקביות לכל ישיבה", אמר.

חה"כ מלכיאור הוסיף כי "לפני עשרים שנה היה החינוך היהודי בארץ הסיבה המרכזית לעלייה ארצה ממדינות המערב, אולם היום החינוך בארץ הוא הסיבה המרכזית לירידה מכאן". בהמשך הערב דיברה אחת הנשים בקהל וסיפרה כי היא עצמה עלתה ארצה מארה"ב וכיום היא שוקלת לחזור לשם בשל רמת בתי הספר בו לומדים ילדיה.

נשיאת מכללת הדסה, פרופ' נאווה בן צבי, דיברה על חשיבותה של ההשקעה בתחום חינוך וסיפרה על פעילויות מכללת הדסה. בן צבי אמרה כי יש לגבש אופן ראיה חדש של כל נושא החינוך ולהתייחס לתהליך כולו: מגן הילדים ועד לאוניברסיטה כמכלול אחד. "לפני שמכינים תוכניות ומגייסים משאבים, עלינו לבצע חשיבה מחודשת לתחום כולו". בן צבי העלתה על נס את חשיבות החינוך הטכנולוגי וקראה לנוכחים להרתם ולקחת חלק בפרויקטים שונים בתחום החינוך.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
פורום כיתות הכוננות 'הנני' ותנועת הביטחוניסטים תרמו עשרות אפודים קרמיים ליישוב קדומים
מסייעים לקדומים. פורום כיתות הכוננות 'הנני' בשיתוף תנועת הביטחוניסטים העבירו...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...