Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

ניר ברקת לומד אנגלית

ניר ברקת לומד אנגלית

בקיץ הזה, זוכים ילדי ירושלים לחוויה ראשונה ויוצאת דופן- לימודי אנגלית חווייתיים במהלך חודש יולי.  הפיילוט של תכנית ״תלמ״א״ (תכנית לאומית למצוינות באנגלית) בירושלים הפועלת במסגרת ״בתי הספר של החופש הגדול״ מאפשר למסיימי כיתות ג'-ד' להעביר את חודש יולי בלימודי אנגלית בביה"ס שלהם עם מורים מקצועיים מארה"ב, באווירה אחרת לגמרי – מהנה, כיפית, ומעצימה.  

ראש העיר ביקר הבוקר בשני בי"ס בהם פועלת התכנית- בי"ס תל"י רמת מוריה ובי"ס קשת תלפ"ז. בשני בתי הספר הצטרף ראש העיר לשיעורי האנגלית ושוחח עם המורים והתלמידים בעברית ואנגלית. במפגש עם התלמידים אמר אלי מכיתה ג' כי "בזכות התכנית הוא ראה שיש עוד דרכים ללמוד אנגלית בצורה יותר כיפית". חברו יואב מכיתה ד' הפתיע והוסיף "אני רוצה ללמוד אנגלית כדי להגיע לאוניברסיטה".

המורה דברה שהגיעה מקונטיקט סיפרה על החוויה הנהדרת בלימוד בארץ וכיצד מערכת החינוך פה שונה לעומת ארה"ב "שמחתי לראות שנותנים לילדים בישראל להביע את עצמם ושהמפגש אתם הוא לא כל כך רציני, אלא יותר פתוח. למרות שביקרתי בארץ מספר פעמים בעבר, זו תמיד הייתה לי חוויה תיירותית- הפעם לא רק אני מלמדת את הילדים אנגלית אלא הם מלמדים גם אותי עברית וזה כיף גדול". דברה לימדה במקומות רבים בעולם, ומלבד ארה"ב היא הגיעה לירושלים לאחר שלימדה נושאים שונים גם במקומות רחוקים כמו אוגנדה ומומבאי.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת: אני גאה כי העיר ירושלים הינה חממה חינוכית, זו תכנית מדהימה ואנחנו נהפוך אותה לסטנדרט לכל מי שמבקש אותה. הביקוש בירושלים ל תכנית תלמ"א הוא משמעותי, ורק באזור של שכונת תלפיות בה אנחנו עורכים את הפיילוט השנה יש ביקוש של כמעט מאה אחוז. המטרה היא להיכנס לכל מקום שירצה את התאוצה הזו בתחום האנגלית ואת ההשקעה הזו בילדים ונפעל כך שבשנה הבאה יהיו פי 10 יותר מאמצים כאלה. זה יעד מאוד משמעותי ואני מאמין שזה יקרה".

אלון פוטרמן מנכ״ל תלמ"א הוסיף "תלמ"א מאפשרת לכל תלמיד להתקדם במקצוע ליבה, לצמצם פערים חברתיים ולהבין ש"בית הספר" הוא הרבה יותר מרק שיעורי בית ומבחנים. כבוד גדול הוא לפעול ולהתרחב בבתי הספר של ירושלים".

התכנית הלאומית למצוינות באנגלית (תלמ"א) הוקמה במטרה לייצר עבור תלמידים, חודש של למידה משמעותית ויצירתית באמצעות מורים לאנגלית המגיעים בהתנדבות מכל העולם ומלמדים לצד מורים ישראליים. התכנית פועלת באווירה מיוחדת במינה במסגרת כל כיתה מקבלת שני מורים, אחד ישראלי ואחד אמריקאי, סדנאות יצירה ומוסיקה באנגלית לצד שיעורים ופרויקטים בית-ספריים ועוד. כל אלו יחד מעלים את רמת הביטחון ואת היכולת של הילדים בבואם לדבר את השפה האנגלית, שהוגדרה כ״מקצוע ליבה״.

בשנה הראשונה להפעלת תכנית תלמ"א בעיר ירושלים, היא פועלת ב-6 בתי ספר בשכונת תלפיות מזרח. עלות ההרשמה לתכנית הייתה 500 ₪ בלבד ומתקיימת בבתי הספר עצמם.

התכנית הנתמכת על ידי משרד החינוך, הרשויות המקומיות, קרן שטיינהרט, קרן שוסטרמן ופדרציית דטרויט, זכתה להצלחה רבה בקיץ 2014 בנצרת עילית ומגדל העמק ומשכך תפעל השנה גם בירושלים. התכנית אף זכתה במקום ה-1 בדירוג עשרת תכניות החינוך המובילות של אתרYNET.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...
רעיית נשיא המדינה ביקרה בבסיס חיל הים בחיפה
רעיית הנשיא בקשר ספינת הטילים אח״י ניצחון של חיל הים:...
מלון המלך דוד ירושלים מארח את חאבייר מיליי, נשיא ארגנטינה הנכנס במהלך ביקורו הרשמי הראשון בישראל
נשיא ארגנטינה הנכנס, חאבייר מיליי הגיע עם פמלייתו אמש למלון...
נשיא ארגנטינה לנשיא המדינה: בכוונתי להכריז על חמאס כארגון טרור ולהעביר הצעת חוק בפרלמנט הארגנטינאי בדרישה לשחרור החטופים
נשיא המדינה יצחק הרצוג, אירח היום, יום שלישי, כ״ז בשבט,...
ט"ו בשבט במלונות ibis ירושלים במחירים אטרקטיביים וסיורים ברחבי העיר
מלונות ibis ירושלים מרכז העיר מזמינים את עם ישראל להתרענן...
"למדתי ממך שאפשר לדבר גם ללא מילים" חוגגים 80 לפנחס - ניצול שואה עם מוגבלות אשר מעביר, ללא מילים, הרצאות על חייו, מוגבלותו והדרך להגשים חלומות למרות האתגרים הפיזיים
סיפורו של פנחס, דייר המערך התומך של אלווין בירושלים, שזור...