Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

נמשכת העלייה ברישום לגני הילדים ולבתי הספר במערכת החינוך הציונית בשנת הלימודים תשע"ג

נמשכת העלייה ברישום לגני הילדים ולבתי הספר במערכת החינוך הציונית בשנת הלימודים תשע"ג

לאחר עשור וחצי של ירידה רציפה,  חלה זו השנה השנייה ברציפות עלייה במספר התלמידים בחינוך הממלכתי בירושלים. כך בשנת הלימודים תשע"ג נרשמה עלייה ברישום לגני הילדים ולבתי הספר היסודיים במערכת החינוך הציונית (מ"מ וממ"ד) בבירה, בתוך כך יתווספו השנה עוד 24 כיתות גן ו-5 כיתות א'. במזרח העיר ייחנכו במהלך השנה 34 כיתות חדשות במבנים חדשים, 24 כיתות בבית ספר על יסודי חדש ו-10 כיתות גן חדשות, 6 מתוכן כיתות חינוך מיוחד.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת מציין  "עיריית ירושלים הציבה את נושא החינוך בראש סדר העדיפויות. לאחר עשור וחצי של ירידה רציפה (12%), חלה זו השנה השנייה עלייה במספר התלמידים בחינוך הממלכתי וירושלים מובילה בקליטת התלמידים בגילאי 3-4 במסגרת חוק חינוך חינם, מה שמהווה בשורה אמיתית לתושבי העיר בכלל ולמשפחות הצעירות בפרט. בנוסף הצלחנו לאחר שנים של נסיגה לרשום עלייה של 4% בזכאות לבגרות במגזר הציוני ומסגרת של יום לימודים ארוך תופסת תאוצה".

על פי נתוני הרישום בשנת הלימודים הקרובה ילמדו בגני הילדים בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי 10,404 תלמידים עם 24 כיתות חדשות, כאשר 98% מהתלמידים בגילאי 3-4 ייקלטו במסגרת עירונית עם יישום חוק חינוך חינם עם למעלה מ-1000 תלמידים חדשים, מה שצפוי להצמיח את מערכת החינוך בירושלים בשנים הבאות.

בכיתות א' (מ"מ וממ"ד) ילמדו בשנת הלימודים תשע"ג כ-3872 תלמידים, עם 5 כיתות א' חדשות נוספות שיפתחו, בניהן שלוש כיתות א' חדשות בבית ספר גוננים ו-2 כיתות א' בגבעת מרדכי כולם במבנים חדשים.  בנוסף פותחת העירייה שלוחה של בית הספר המצליח אפרתה גם בשכונת ארמון הנציב. 

בקרב המגזרים הממלכתי והממ"ד, הניגשים לתכנית הבגרות הישראלית, נרשמה עלייה של 4% בזכאים לבגרות. כך בשנת תשע"א עומד אחוז הזכאות לבגרויות בממלכתי ובממלכתי דתי על 68.37% לעומת 63.86% בשנת הלימודים תש"ע, דבר הממשיך את העלייה משנת תשס"ט בה עמד אחוז הזכאות לבגרות על כ- 60%. מאז תחילת הקדנציה הנוכחית, חלה עליה של 8% ובעירייה זוקפים זאת לזכות הרפורמות הרבות שחלו במערכתה החינוך בעיר בשנתיים האחרונות. ב-23 בתי הספר בהם פועלת תכנית תה"ל (תכנית העצמה לבגרות), חלה עלייה של 10% במספר הזכאים לבגרות משנת תשס"ט לשנת תשע"א, כאשר קרוב ל- 70% מהתלמידים שסיכוייהם לקבל זכאות לבגרות היו נמוכים קיבלו תעודת בגרות בזכות התכנית.

גם השנה ממשיכה לפעול תכנית ברקת לצמצום פערים במבני החינוך למגזר הערבי והחרדי. כך יתווספו השנה עוד 34 כיתות חדשות במבנים חדשים שנבנו למערכת החינוך במזרח העיר. 6 כיתות גן של החינוך המיוחד שיחנכו ביום הראשון ללימודים באשכול חדש בבית חנינא, עוד 4 כיתות גן שיפתחו במהלך השנה בבית חנינא ו-24 כיתות חדשות עם 840 תלמידים בכיתות ז'-יב' בבית ספר חדש מקיף ראס אל עמוד. במהלך הקדנציה הנוכחית ריכזה העירייה מאמץ ניכר וחסר תקדים לצמצום הפערים במזרח העיר והושקע סכום חסר תקדים של 400 מיליון ₪ לתכנון ולבניית כ-400 כיתות לימוד עם עשרות כיתות שנפתחו.

במגזר החרדי מקדמת העירייה תוכנית בינוי לצמצום פערי בינוי שגובשה במינהל חינוך חרדי. התכנית כוללת בנייה של 1,182 כיתות במוסדות החינוך בשכונות החרדיות בעיר, בעלות של כ-700 מיליון שקל.

במהלך שנת הלימודים תשע"ג ישודרגו 30 חצרות גני ילדים ויחודשו 3 מרכזי פיס במקיף גילה, חורב בנות ובית וגן. בנוסף יונגשו עוד 30 כיתות עבור ילדים הסובלים מליקויי שמיעה, ראייה ומגבלות פיזיות אחרות מתקציבי משרד החינוך, כאשר עד כה הונגשו 86 כיתות. ההנגשה כוללת אקוסטיקה מתאימה בכיתה. בנוסף פועלת העירייה להתאמת מערכת החינוך בעיר לאתגרים של המאה ה-21. בתוך כך חולקו למעלה מ-2,000 מחשבים למורים בירושלים במסגרת פרויקט "מחשב לכל מורה", 25 גננות יקבלו עם פתיחת השנה "מחשב לכל גננת" ותוכנית "עת הדעת" שהופכת את בית הספר למתוקשב תפעל השנה ב-24 בתי ספר יסודיים.

מערכת החינוך בירושלים הינה מערכת החינוך הגדולה ביותר בישראל והיא מונה למעלה מ- 250,000 תלמידים בחינוך הממלכתי, ממ"ד ערבי וחרדי. בשנת הלימודים תשע"ג ילמדו במערכת החינוך הממלכתית והממ"ד ובמזרח העיר למעלה מ- 130,000 תלמידים, ועוד קרוב ל- 20,000 תלמידים במזרח העיר הלומדים במערכת החינוך הפרטית. במערכת החינוך החרדית יילמדו השנה כ– 100,000 תלמידים.

ערב פתיחת שנת הלימודים תשע"ג בירושלים השם הנפוץ ביותר בקרב התלמידים העולים לכיתה א' בחינוך הממלכתי לבנות הוא איה ולבנים הוא דניאל. במקום השני לבנות השם הנפוץ ביותר הוא נועה ולבנים הוא איתי. בחינוך הממלכתי דתי השם המוביל לבנות הוא שירה ולבנים דניאל. במערכת החינוך החרדי השם המוביל בקרב הבנות הוא שרה ובקרב הבנים השם המוביל הוא דוד. במערכת החינוך הערבי השם המוביל בקרב הבנות הוא סאדין ולבנים גם השנה נשמרת הבכורה לשם מוחמד.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...
רעיית נשיא המדינה ביקרה בבסיס חיל הים בחיפה
רעיית הנשיא בקשר ספינת הטילים אח״י ניצחון של חיל הים:...
מלון המלך דוד ירושלים מארח את חאבייר מיליי, נשיא ארגנטינה הנכנס במהלך ביקורו הרשמי הראשון בישראל
נשיא ארגנטינה הנכנס, חאבייר מיליי הגיע עם פמלייתו אמש למלון...
נשיא ארגנטינה לנשיא המדינה: בכוונתי להכריז על חמאס כארגון טרור ולהעביר הצעת חוק בפרלמנט הארגנטינאי בדרישה לשחרור החטופים
נשיא המדינה יצחק הרצוג, אירח היום, יום שלישי, כ״ז בשבט,...
ט"ו בשבט במלונות ibis ירושלים במחירים אטרקטיביים וסיורים ברחבי העיר
מלונות ibis ירושלים מרכז העיר מזמינים את עם ישראל להתרענן...
"למדתי ממך שאפשר לדבר גם ללא מילים" חוגגים 80 לפנחס - ניצול שואה עם מוגבלות אשר מעביר, ללא מילים, הרצאות על חייו, מוגבלותו והדרך להגשים חלומות למרות האתגרים הפיזיים
סיפורו של פנחס, דייר המערך התומך של אלווין בירושלים, שזור...