Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

נשות הדסה והאוניברסיטה העברית יקימו את ביה"ס הצבאי הרפואי הראשון בישראל

נשות הדסה והאוניברסיטה העברית יקימו את ביה"ס הצבאי הרפואי הראשון בישראל

ארגון נשות הדסה והאוניברסיטה העברית יקימו את בית הספר הצבאי הרפואי הראשון בארץ, שייפתח בירושלים באוקטובר 2009. התוכנית מיועדת בשלב הראשון ל- 50 סטודנטים.

ננסי פלצ'וק, הנשיאה העולמית של ארגון נשות הדסה: "במלחמת העצמאות, פתחנו עם שותפינו באוניברסיטה העברית את בית הספר הראשון לרפואה בארץ. כארגון שהניח את היסודות לחינוך הרפואי והסיעודי בישראל, אנו גאות להודיע על פתיחת בית הספר הצבאי עם שנת ה-61 למדינה". בית הספר הצבאי הרפואי הראשון ייתן מענה למחסור ברופאים במשרה מלאה בצה"ל, לאתגרים החדשים של לוחמה לא קונבנציונלית ולצורך בניהול מתוחכם של מרפאות צבאיות מודרניות.

למנהל בית הספר החדש מונה סגן מנכ"ל הדסה, פרופסור שמואל שפירא, אשר משמש כסגן אלוף במילואים. שפירא הינו מומחה בטראומה קונבנציונלית, רפואת טרור והתמודדות רפואית מול נשק לא קונבנציונלי. הוא מייעץ לצה"ל לגבי מניעה ותגובה למתקפת אב"כ.

"אנו מצפים למשוך מועמדים איכותיים המבקשים לשלב בין רפואה לבין תרומה לחברה הישראלית באמצעות שירות ייחודי בצה"ל", אמר פרופ' שפירא. "בנוסף לבוגרי התיכון, יש גם חיילים וקצינים, שתוך כדי שירותם הצבאי מגלים שהם רוצים להפוך לרופאים צבאיים והם מוזמנים בברכה להצטרף לתכנית".

שכר לימוד והמגורים ימומנו על ידי צה"ל, בתמורה למחוייבות של 5 שנים לשירות בבסיס צבאי או בחיל קרבי. 50 הסטודנטים יחלקו כיתות רבות עם שאר 100 תלמידי השנה הראשונה של הדסה-האוניברסיטה העברית וירוויחו מן המצוינות האקדמית של האוניברסיטה העברית.

בנוסף, הם ילמדו קורסים מיוחדים, המדגישים נושאים הכרחיים לשירות צבאי, כגון: טיפול כנגד טראומה או התקפת אב"כ, רפואת ספורט ואימון עסקי. הקורס האחרון יסייע להם להתמודד עם אחריות ניהולית, שרופאים צעירים לא מתמודדים עימה מוקדם כל כך בעולם האזרחי.

במהלך 6 שנות הלימוד, הסטודנטים אף יוכלו לקבל תואר שני בבריאות הציבור ובמדעים. מרצי האוניברסיטה העברית ילמדו גם קורסים בציונות ויהדות, שיגדילו את איכויות המנהיגות של קציני צה"ל העתידיים.

עוד הוסיף פרופ' שפירא: "צה"ל מכיר בכך שכיום לא כל הבוגרים ייקחו חלק בתפקידים קרביים. בייסוד בית הספר הצבאי הרפואי, מתחייב הצבא לחנך 'קאדר' חדש של מצויינות רפואית צבאית, לשם איוש משרות רפואיות רבות ומגוונות בצבא מודרני".

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הביע את שמחתו על הבחירה בירושלים להקמת בית הספר: "בית הספר הצבאי לרפואה יתרום לקידום ופיתוח העיר. רק עיר הבירה יכולה להציע הן את האוניברסיטה העברית והן את המרכז הרפואי האוניברסיטאי הדסה – שניהם מוסדות בינלאומיים מפורסמים".

ברקת אף צלצל לברך את הנשיאה העולמית של נשות הדסה, ננסי פלצ'וק, והודה לה על עבודתן המתמשכת של נשות הדסה בבניית וחיזוק ירושלים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...
רעיית נשיא המדינה ביקרה בבסיס חיל הים בחיפה
רעיית הנשיא בקשר ספינת הטילים אח״י ניצחון של חיל הים:...
מלון המלך דוד ירושלים מארח את חאבייר מיליי, נשיא ארגנטינה הנכנס במהלך ביקורו הרשמי הראשון בישראל
נשיא ארגנטינה הנכנס, חאבייר מיליי הגיע עם פמלייתו אמש למלון...
נשיא ארגנטינה לנשיא המדינה: בכוונתי להכריז על חמאס כארגון טרור ולהעביר הצעת חוק בפרלמנט הארגנטינאי בדרישה לשחרור החטופים
נשיא המדינה יצחק הרצוג, אירח היום, יום שלישי, כ״ז בשבט,...
ט"ו בשבט במלונות ibis ירושלים במחירים אטרקטיביים וסיורים ברחבי העיר
מלונות ibis ירושלים מרכז העיר מזמינים את עם ישראל להתרענן...
"למדתי ממך שאפשר לדבר גם ללא מילים" חוגגים 80 לפנחס - ניצול שואה עם מוגבלות אשר מעביר, ללא מילים, הרצאות על חייו, מוגבלותו והדרך להגשים חלומות למרות האתגרים הפיזיים
סיפורו של פנחס, דייר המערך התומך של אלווין בירושלים, שזור...