Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

נשות "מועדון הנשים" של קהילת יוצאי איראן בירושלים חגגו את יום האישה הבינלאומי עם טל אוחנה, לירז צ'רכי וסדנת ריקוד מחול פרסי

נשות "מועדון הנשים" של קהילת יוצאי איראן בירושלים חגגו את יום האישה הבינלאומי עם טל אוחנה, לירז צ'רכי וסדנת ריקוד מחול פרסי
קרדיט צילום – יחסי ציבור

מועדוני הנשים מופעלים על ידי קרן מיראז' ברחבי הארץ ואירוע זה נערך לראשונה מזה זמן רב גם באופן פיזי וגרם להתרגשות רבה

נשות "מועדון הנשים" של קהילת יוצאי איראן בישראל, המופעל על ידי קרן מיראז' חגג את יום האישה הבינלאומי. קרן מיראז' מפעילה 8 מועדונים ברחבי הארץ. חלק מנשות המועדון נפגשו יחד באופן פיזי, לראשונה מזה זמן רב, כאשר ההרצאות והסדנה הועברו לכל המועדונים באמצעות הזום. נשות מועדון ירושלים זכו להיפגש פיזית ולחגוג יחד.

הערב החגיגי נפתח עם ברכות של ראש עיריית ירוחם, טל אוחנה אשר דיברה על העצמה נשית, תוך חיבור הנושא לדמות אסתר המלכה ואף גילתה למשתתפות כי היא נולדה בתענית אסתר. בהמשך זכו המשתתפות להכיר את השחקנית והזמרת הפרסית לירז צ'רכי, אשר שיתפה אותן בחוויות אישיות שלה מתוך הסידרה המצליחה "טהרן" וכיצד השתתפותה בסדרה השפיעה עליה ועל משפחתה. אין ספק שהנשים, יוצאות איראן או דור שני בארץ יכלו להזדהות והתרגשו מאד.

 

בהמשך הערב זכו הנשים לסדנת מחול פרסי ע"י הרקדנית איריס דלשאד, שכללה הרצאה וריקוד מעשי. המשתתפות קיבלו מטפחת ריקודי בטן מטעם קרן מיראז', לכבוד הסדנא ושיתפו פעולה בשמחה. אווירת הריקודים והשירה גרמה להתרגשות גדולה בקרב הנשים, אשר לראשונה מזה זמן רב זכו למפגש פיזי במועדון.

קרדיט צילום – יחסי ציבור

סיגל אפרייאט כהן, מנהלת פרויקטים בקרן מיראז': "בתקופה האחרונה מועדוני הנשים פעלו בעיקר באמצעות מפגשי זום, אשר באופן מעורר השראה לא מנעו מהנשים להמשיך בפעילות הנפלאה של המועדונים למרות הקושי לעשות זאת מרחוק. עם זאת אין ספק שהמפגשים הפיזיים היו חסרים לכולנו. ניתן היה להרגיש את האווירה המיוחדת באוויר".

עדי בובליל, מנהלת בכירה בקרן מיראז' הוסיפה: "אחת המטרות המרכזיות של המועדונים הינה להעצים את הנשים. במהלך המפגש שוחחתי עם נשות המועדון אודות העצמה נשית וציינתי כי הכוח שלהן עבור עצמן ועבור המשפחה שלהן מהווה את החוסן של כולן. אנחנו תמיד מתפעלות מחדש בכל הקשור לדוגמא האישית שנשים אלו מהוות כנשים חזקות ומובילות בחברה וכמובן מודות להן על העשייה וההתנדבות בקהילה שנעשית במסגרת פעילות המועדונים".

 

מועדוני הנשים של קרן מיראז' פועלים בירוחם, ירושלים, חולון, רעננה – כפר סבא, ראשל"צ והסביבה, פתח תקווה-רמת גן, יבנה, בית שמש. מטרת המועדון להעצים את הנשים החברות בו באמצעות סדנאות והרצאות בכל תחומי החיים: כלכלה ופיננסים, בריאות, משפטים, העשרה ותרבות וכן פעילויות גיבוש חברתיות. בנוסף, חברות המועדון מתנדבות הן לטובת קהילת יוצאי איראן והן לטובת החברה הישראלית. כל מועדון בוחר פרויקט התנדבות כמו הוסטלים לבעלי צרכים מיוחדים, מרכזי פגועי נפש, בתי חולים, בתי אבות, מועדונית לילדים מתקשים ועוד.

 

קרן מיראז' ישראל היא קרן פילנתרופית בבעלות משפחת מיראז'. הקרן פועלת בישראל מאז 1998, ועוסקת במגוון של תחומים חברתיים שמטרתם לחזק את החברה הישראלית על כל גווניה.

פעילותיה של הקרן כוללות את תוכנית "כנפיים" התומכת בלמעלה מ3500 חיילים בודדים עולים מדי שנה, תכנית "פק"ל" לבניית קהילות בקרב חיילי המילואים לחיזוק מחויבות החיילים ליחידותיהם והעצמת הערבות ההדדית בתוך היחידה ומחוצה לה. בנוסף, פועלת הקרן לחיזוק הקהילה האיראנית וחשיפת התרבות הפרסית היהודית בישראל, תוכנית "מחוברים לחיים" להנגשת טכנולוגיה ושימוש בסמארטפונים לאזרחים וותיקים. מעבר לכך, הקרן פועלת לקידום השגשוג הכלכלי של הנגב ‏באמצעות שתי תוכניות מרכזיות: תוכנית “Desertech” שתומכת בבניית אקוסיסטם של חדשנות בתחום טכנולוגיות המידבר, וקידום תיירות חקלאית בנגב ‏עם דגש על תיירות יין.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להחזיר את עצמנו כמה שנים לאחור- זה אפשרי
במיוחד בעידן שלנו, בו כולם מצלמים ומצטלמים כל הזמן, המודעות...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
בקניון הדר נחנכה ׳המרפסת׳, שדרת הבילוי והקולינריה
מאות אורחים, בהם אנשי עסקים, מנכ״לי חברות, פוליטיקאים, ודמויות בולטות,...
התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת
אסטרטגיה עסקית כוללת את התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת כדי להשיג...
הקרן לידידות תרמה רכב הסעות בקרוב לחצי מיליון שקלים למרכז לטיפול בקשיש בקהילה בירושלים
בכך יתאפשר למלב"ב בירושלים, המציע לקשישים עם דמנציה פעילות חברתית,...
כל הפרטים החשובים על תהליך גירושין
תשלומי מדור מייצגים את חובתם של ההורים להעניק לילדיהם סביבה...
איך מחשבים התקנה של מערכת סולארית לבית הפרטי
עם כל הכבוד לאידיאולוגיה ולהכרה בכך שעלינו, על כולנו, מוטלת...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
פסח במוזאון קסטל
מוזאון הצייר משה קסטל מזמין אתכם לחוויה משפחתית ייחודית ומהנה...
שלוש מדליות זהב, מדליית כסף ושתי מדליות ארד ליקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית בתחרות BEST VALUE היוקרתית
זו השנה ה-16 ברציפות שתחרות היין BEST VALUE נערכת לקראת...