Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

נשיא המדינה אירח את טקס הענקת ״אות הרשות הממחזרת״ לרגל יום המחזור של ישראל

נשיא המדינה אירח את טקס הענקת ״אות הרשות הממחזרת״ לרגל יום המחזור של ישראל
קרדיט צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח היום, יום רביעי, ה׳ בטבת, 8 בדצמבר, את ראשי הרשויות והמועצות הזוכות באותות המצטיינים במיחזור בבית הנשיא בירושלים, לרגל יום המיחזור של ישראל.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, ומנכ״ל תאגיד מיחזור האריזות ״תמיר״, רני איידלר, העניקו את אותות ״הרשות הממחזרת״ לראשי הרשויות אשר תושביהן מובילים במיחזור האריזות בישראל לשנת 2021: תל אביב, גבעתיים, עמק חפר וכפר ורדים. כמו כן, הרשות המקומית פתח תקווה זכתה בציון לשבח על השיפור המשמעותי ביותר. מדד זה נקבע על פי נתוני איסוף מהפחים הכתומים (כמותי ואיכותי) ומחולק לפי קטגוריות של גודל ואופי הרשויות (ערים גדולות, ערים, מועצות אזוריות ומועצות מקומיות).

נשיא המדינה יצחק הרצוג פתח את דבריו בטקס ואמר: ״ברשותכם, אני רוצה לפתוח ולשתף את כולכם בחוויה מטלטלת שאותה חוויתי לא מזמן. חוויה שקשורה בקשר הדוק לטקס הזה. כמו שרובכם ודאי יודעים – עם כניסתי לבית הנשיא הצבתי את נושא הקיימות ומשבר האקלים במקום גבוה מאד בין הנושאים שבהם בכוונתי לעסוק. אחד המקומות הראשונים שבחרתי לבקר בהם הוא מפרץ אילת, שם נפגשתי עם בני נוער מדהימים – שמקדישים זמן ומאמצים רבים בניקוי הים. כן, הים – שלנו, עבור כולנו. הם שלפו מתוך המים קופסאות קוטג', ניילונים, בקבוקים, ומה לא. אני חייב להגיד שפשוט הזדעזעתי ממה שהם הראו לי. קשה להאמין איך אנחנו חונקים את עצמנו. אני באמת לא מצליח להבין – כל כך קשה לפנות לפח? למחזר? איך אנחנו מסוגלים לחנוק ככה את העתיד שלנו?"

נשיא המדינה בירך את המשרד להגנת הסביבה, ובראשו את השרה תמר זנדברג, תאגיד ״תמיר״ ואת הרשויות המצטיינות והממחזרות ביותר לשנת 2021 ואמר: ״במידה רבה הודות לכם, מתחולל כאן, צעד אחד צעד, שינוי חשוב ומשמעותי – הן בתודעה והן בהרגלי הציבור״.

נשיא המדינה הוסיף ואמר: "האחריות לשימור ולקיום העולם שלנו, היא של כל אחד ואחת. המיחזור מתחיל תמיד, תמיד, כפעולה של היחיד. בבית הפרטי, במשרד, בעבודה ובחופשה. לא הכל ניתן להפקיד בידי המנהיגים, הממשלות או התאגידים הגדולים. בידינו – בידי האזרחים והאזרחיות כולם – לעשות לא מעט כדי לצמצם את הסכנות. אחד האתגרים שמציב בפנינו העידן הגלובלי, הוא התמודדות עם המחשבה של היחיד, שאין ביכולתו להשפיע על התהליכים האדירים, חובקי העולם, המתרחשים סביבנו. זו חשיבה שגויה שיש לעקור מן השורש.״

הנשיא ציין: ״משבר האקלים חסר התקדים, הוא אתגר לאנושות כולה. זו הסיבה שהקמתי את "פורום האקלים הישראלי", שמנוהל על ידי חה"כ לשעבר הד"ר דב חנין, בצוותא עם ארגון "חיים וּסביבה". זהו פורום שיוביל את ההתמודדות שלנו עם אתגרי המשבר. אני מאמין שזהו פורום שמבטא את מחויבותה של ישראל להתייצב בקדמת הדיון העולמי בסוגיה.״

 

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: ״"אנחנו בפתחו של עידן חדש, שבו המרחב הציבורי והטבע שלנו נקיים יותר. אני שמחה לומר שבקרוב נתחיל ליישם אסטרטגיית פסולת יציבה וארוכת טווח שתצעיד את ישראל למסלול של הפחתה, הפרדה במקור, מיון ומיחזור, ותעביר אותנו לעידן של כלכלה מעגלית. נהפוך את הפירמידה בתוך עשור, ובמקום להטמין 80% מהפסולת – נטפל ב-80% ממנה. זה שינוי היסטורי, ומי שחלק מרכזי ממנו הן הרשויות המקומיות בתמיכת תאגיד המיחזור תמיר. ניצבת בפנינו משימה לאומית, ורק אם נשתף פעולה באופן מלא נשפר את איכות החיים ומצב הטבע שלנו. אני מודה לנשיא המדינה על הירתמותו לנושא."

מנכ"ל תאגיד "תמיר", רני איידלר: ״אני מודה לכבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג על האירוח ועל השתתפותו בטקס ולשרה תמר זנדברג על תרומתה הרבה לקידום החשיבות של נושא המחזור ואיכות הסביבה במדינת ישראל, שהעניקה את הפרסים למצטיינים. כמו כן, אני מודה לרשויות על שיתוף פעולה הדוק ופורה. לרשויות המקומיות השפעה גדולה על שיתוף הפעולה והאמון של התושבים, מבקש מכל אחת ואחד מכם לעשות מאמץ קטן בבית למען תרומה עצומה לסביבה.״

ראש עיריית תל אביב- יפו, רון חולדאי: "אני שמח וגאה לעמוד בראש רשות העומדת בראש מדד הערים הגדולות הממחזרות ביותר. האות הזה מגיע בראש ובראשונה לתושבים והעסקים של תל אביב-יפו שדואגים לסביבה ומפרידים את האריזות המגיעות למחזור. עיריית תל אביב-יפו חרטה על דגלה לקדם "סדר יום ירוק" ופועלת לקדם פתרונות מחזור מותאמים בכל רחבי העיר. קבלת הפרס וההכרה במאמצינו להפרדת פסולת וצמצום הטמנה, מעודדים אותנו להמשיך ולפעול במלוא המרץ בתחום כיאה לעיר ללא הפסקה."

ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק: "אנו גאים לעמוד בראש רשימת הערים הממחזרות בישראל בפעם השלישית ברציפות. לשמחתנו, בשנים האחרונות המחזור הפך לדרך חיים בגבעתיים ורוב רובם של התושבים מפנימים את הערכים הסביבתיים והכלכליים של המחזור ומיישמים את עקרונותיו בחיי היום-יום. צמצום הפסולת הוא יעד עירוני מרכזי ואנו ממשיכים להשקיע בהסברה לתושבים ובחינוך הדור הצעיר בתחומים הקשורים לאיכות הסביבה וקיימות. תודה לתאגיד המחזור תמיר על התמיכה ולעובדי אגף שפ"ע בעירייה שמסייעים להפוך את הסביבה לנעימה ונקייה יותר. תודה גדולה לבית הנשיא, שמציבים את נושא המחזור בראש סדר היום הציבורי."

ראש המועצה האזורית עמק חפר, ד״ר גלית שאול: “זוהי גאווה גדולה עבורנו להיות המועצה האזורית הממחזרת ביותר בישראל, זו השנה הרביעית ברציפות. הבאתי עמי בני נוער היום, כי הם העתיד שלנו ושל העולם כולו; הם מבינים טוב מכולם את המשבר שבו אנו נמצאים, והם אלה שיובילו את השינוי המתבקש כל כך למען עתיד טוב, ירוק ובטוח יותר."

ראש המועצה המקומית כפר ורדים, אייל שמואלי: ״גאים לקבל מכבוד נשיא המדינה את מגן הרשות המקומית הממחזרת ביותר לשנת 2021. זהו צעד משמעותי וחשוב לשמירת הקיימא בעולמנו. לכולנו ניתנה האפשרות להעניק לילדינו מרחב נקי, בריא ויפה יותר, והעונג לנו לקחת חלק במשימה. תודה לנשיא המדינה, תושבי כפר ורדים ותאגיד המחזור תמיר. חג מחזור שמח ומרענן.״

קרדיט צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ
קרדיט צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ
קרדיט צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כמדי שנה, לקראת חג הפסח קיים נשיא המדינה את מסורת מכירת החמץ של בית הנשיא
נשיא המדינה יצחק הרצוג ומנכ״ל בית הנשיא אייל שויקי קיימו,...
חובות שאפשר לשלם כדאי להסדיר בהקדם
גם אם צברתם חוב גדול מאוד ואתם יכולים לשלם אותו...
כל מה שצריך לדעת על בניית ממ"ד לבית
מקלטים הם תוספות חיוניות לבתים פרטיים, כי המספקים הגנה מפני...
זכויות עובדים חייבות הגנה גם היום
באופן מפתיע, למרות שיש כל כך הרבה מודעות לזכויות עובדים...
הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך"
להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה בסינגל חדש – "ריבה ריבך"....
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
להחזיר את עצמנו כמה שנים לאחור- זה אפשרי
במיוחד בעידן שלנו, בו כולם מצלמים ומצטלמים כל הזמן, המודעות...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
בקניון הדר נחנכה ׳המרפסת׳, שדרת הבילוי והקולינריה
מאות אורחים, בהם אנשי עסקים, מנכ״לי חברות, פוליטיקאים, ודמויות בולטות,...
התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת
אסטרטגיה עסקית כוללת את התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת כדי להשיג...