Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

נשיא המדינה הדליק את לפיד המכבייה ה-20

נשיא המדינה הדליק את לפיד המכבייה ה-20
השקת הלפיד. (צילום: איתמר גרינברג)
השקת הלפיד. (צילום: איתמר גרינברג)

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הדליק הבוקר בבית הנשיא בירושלים את לפיד המכביה ה-20 שתתקיים ביולי 2017, יחד עם אורי ששון, הג'ודוקא הישראלי, זוכה מדליית ארד באולימפיאדת ריו דה ז'ניירו ואסף יסעור הנער שאיבד את שתי ידיו, ושואף לייצג את ישראל ולזכות במדליה במשחקים הפראלימפיים בטאקוונדו.

באירוע השתתפו ניר ברקת, ראש העיר ירושלים, מוריס קהן נשיא כבוד המכביה, לאון דן בנסקי, נשיא מכבי תנועה עולמית יאיר המבורגר, יו"ר מכבי תנועה עולמית, יו"ר המכביה אמיר פלד ראשי ספורט בכירים, ראשי ערים שיהיו שותפים במכביה ואורחים נוספים מהארץ ומהעולם.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נשא דברים באירוע ואמר:

"כמה סמלי הוא מרוץ הלפיד אשר מתקיים דווקא בחג האורות. חגה של הגבורה היהודית, נצחונו של הרוח על החומר. חג אשר בדומה למרוץ הלפיד מסמל את ערכי הציונות והלאום היהודי, מדגיש את החירות, את המשכיות קיום העם בארצו, את האור ואהבת המולדת, את הנחישות האלמותית. למעלה מאלפיים שנה שאנו זוכרים ומזכירים את סיפורי גבורת המכבים- ניצחון המעטים על הרבים, ניצחונה של האמונה על הספק. הגבורה והנחישות היהודית איננה מתבטאת רק בגבורתם של לוחמים בשדה הקרב, זוהי גם גבורה ציבורית ואזרחית, אישית וקולקטיבית. יומיומית, שגרתית. כזו שנוגעת לכל תחומי החיים… זו איננה גבורה של הגוף לבדו, זו גבורתה של הרוח. זו התעצמותה של הנפש. אני שולח ברכות חמות לכל באי המכבייה העשרים, אשר בבואם והשתתפותם, עושים שירות אמיץ לספורט, למדינת ישראל, ולאזרחיה."

אמיר פלד, יו"ר המכביה, אמר בטקס: "השקת לפיד המכביה על ידי ראובן ריבלין, נשיא המדינה, ליציאתו למסע ברחבי העולם היהודי ובעריה המרכזיות של המכביה בארץ ובראשן ירושלים, מהווה שיא בפתיחת אירועי המכביה ה- 20. זהו הלפיד שיכנס ב- 6 ביולי לאיצטדיון טדי בירושלים וידליק את אש המשחקים."

העברת הלפיד לידי הנשיא. (צילום: איתמר גרינברג)

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת אמר: "2000  שנה לפני שהאו"ם בכלל הוקם, כבר נלחמו המכבים בגבורה על ירושלים ולכן שום החלטה לא תזיז אותנו מפה. בשנת היובל לאיחוד עיר הנצח יעלו אלפי ספורטאי העולם היהודי למכבייה בירושלים, וישדרו בכך מסר נחרץ לכל מי שמבקש להחליש את מעמדה של בירת ישראל: ירושלים המאוחדת היא לב לבו של העם היהודי ובירתה של מדינת ישראל".

מבית הנשיא הלפיד יוצא למסע ברחבי קהילות יהודיות בעולם ובישראל וביום רביעי הקרוב, הלפיד יעבור לקברות המכבים, שם יתקיים טקס חגיגי בהשתתפות אורי ששון ובהשתתפות תשעה מדליקי משואות המייצגים מצוינות בתחומם: מורן סמואל, עדי סופר תאני, עדי אלטשולר, שחר איילון, אורלי פורמן, ליאו דן בנסקי, נופר הוניגמן ואלחנדרו אשכנזי.

לאחר מכן, הלפיד ימשיך לנמל תל אביב להפנינג גדול, תהלוכת לפידים, והדלקת נר חמישי של חנוכה בהשתתפות 2,000 חניכים ומדריכים מתנועת הנוער "המכבי הצעיר". עד שיגיע בחזרה לטקס פתיחת המכבייה שיתקיים ב- 6 ביולי באצטדיון טדי בירושלים.

המכבייה ה- 20 תתקיים בתאריכים 4-18 ביולי 2017 בהשתתפות כ- 10,000 ספורטאים משמונים מדינות ועוד כ- 20,000 משפחות, חברים ואורחים. המכבייה היא מפעל הדגל של מכבי תנועה עולמית. התנועה מקיימת פעילות ענפה ברחבי העולם היהודי ומונה כיום כ-450,000 חברים בשבעים מדינות. המכבייה היא המפעל היהודי-ציוני-ספורטיבי הגדול ביותר המתקיים במדינת ישראל מידי ארבע שנים החל משנת 1932. רעיון המכביה שהגה יוסף יקותיאלי, הוא לקיים אולימפיאדה של העם היהודי שמשתתפים בה אלפי ספורטאים מכל קהילות ישראל בתפוצות.

המכבייה תיפתח בטקס פתיחה מרהיב בירושלים ב- 6 ביולי. המשחקים יתקיימו בכל רחבי הארץ ויעניקו לציבור הישראלי הזדמנות להיות שותף בחוויה מיוחדת במינה.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
פורום כיתות הכוננות 'הנני' ותנועת הביטחוניסטים תרמו עשרות אפודים קרמיים ליישוב קדומים
מסייעים לקדומים. פורום כיתות הכוננות 'הנני' בשיתוף תנועת הביטחוניסטים העבירו...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...