Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

נשיא המדינה ורעייתו אירחו את מעמד ההכרזה על זוכי פרס וולף לשנת 2022

נשיא המדינה ורעייתו אירחו את מעמד ההכרזה על זוכי פרס וולף לשנת 2022
קרדיט צילום: קובי גדעון/לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל אירחו היום, יום שלישי, ז׳ באדר א׳, 8 בפברואר, את מעמד ההכרזה על זוכי פרס קרן וולף לשנת 2022 בבית הנשיא. הפרס מוענק מדי שנה על תרומה ייחודית בתחומי המדעים והאומנות. באירוע מסרה שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון לנשיא את דבר החלטת וועדת הפרסים לשנת 2022. הטקס התקיים בהשתתפות מנכ״לית קרן וולף רעות ינון ברמן ומ״מ יו״ר הקרן, פרופ׳ דן שכטמן.

קרדיט צילום: קובי גדעון/לע״מ

פרס וולף הזוכה למוניטין בין-לאומי יוקרתי רב, מוענק זו השנה ה-44. מאז ייסודה של הקרן זכו 360 מדענים ואמנים בפרסי וולף וכשליש מזוכי פרס וולף זכו לאחר מכן בפרס נובל, בתחומים המשותפים לשני הפרסים.

ואלה הם זוכי פרס קרן וולף לשנת 2022:

• פרס וולף במתמטיקה מוענק לפרופ' ג'ורג' לוסטיג, המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) – על תרומותיו פורצות הדרך לתורת ההצגות המודרנית ולתחומים קשורים.

• פרס וולף בפיזיקה מוענק לפרופסורים: אן ל'הולייר, אוניברסיטת לונד בשבדיה; פול קורקום, אוניברסיטת אוטווה; פרנץ קראוס , מכון מקס-פלנק לאופטיקה קוונטית ואוניברסיטת לודוויג מקסימיליאן במינכן- על עבודה חלוצית וחדשנית בתחום המדע של לייזרים אולטרה-מהירים והפיזיקה של אטו-שניות, ועל הדמיה בהפרדה זמנית גבוהה המאפיינת תנועה של אלקטרונים באטומים, מולקולות ומוצקים.

• פרס וולף בכימיה מוענק לפרופסורים: בוני באסלר, אוניברסיטת פרינסטון; קרוליין ברטוצי, אוניברסיטת סטנפורד; בנג'מין קרוואט, מכון סקריפס – על תרומתם המכוננת להבנת הכימיה של התקשורת הבין-תאית ועל המצאת שיטות כימיות לחקר תפקידם של פחמימות, שומנים וחלבונים בתהליכים הביולוגיים הללו.

• פרס וולף בחקלאות מוענק לפרופ' פמלה רונלד, אוניברסיטת קליפורניה, דיוויס- על עבודתה החלוצית בחקר עמידות אורז למחלות וסבילותו לעקה סביבתית.

• פרס וולף באדריכלות מוענק לאדריכלים: פרופ' אליזבת דילר, DS+R, אוניברסיטת פרינסטון- על עבודתה המשפיעה ויוצאת הדופן המחברת בין אדריכלות לעשייה אמנותית, העוסקת במרחב הציבורי; ולפרופ' מומויה קאיג'ימה, Atelier Bow-Wow, המכון הטכנולוגי של ציריך (ETH) ולפרופ' יושיהארו צ'וקאמוטו, Atelier Bow-Wow, המכון הטכנולוגי של טוקיו (TIT), יפן- על עבודתם הן בכתביהם והן בפרקטיקה, המדגישה את חשיבות המאפיינים האתנוגרפיים והמגורים בארכיטקטורה וזאת גם בכתיבתם ובעשייתם.

חמשת הפרסים, בסך 100 אלף דולרים בכל תחום יחולקו השנה לאחד עשר זוכים מחמש מדינות: ארה"ב, קנדה, גרמניה, שבדיה ויפן.

נשיא המדינה אמר בנאומו: ״עלינו לקחת את המציאות הקיימת שלנו לא כמצב נתון שאינו ניתן לפיתרון, אלא כנקודת התחלה להגשמת החלומות שלנו. בני האדם חולקים דחף אוניברסלי להיות אדונים לגורלם, לדחוף את גבולות הדמיון וליצור מחדש את העולם בדמות המשאלות שלנו, עבורנו ועבור ילדינו. עבורי, זוהי מהות סיפורה של ישראל ושל הסיפור של עולמנו המתפתח.״

הנשיא הוסיף: ״השנה מוענק פרס וולף לאחד עשר זוכים המייצגים מגוון רחב של תחומים. כל אחד מהם מפגין את התכונות החשובות של תבונה, סקרנות, יצירתיות ושיח, שהניעו את האנושות קדימה. כל אחד מהם, מהווה הוכחה חיה לבינה האנושית, שמגדירה מחדש כל העת את גבולות האפשר.״

הנשיא סיכם באומרו: ״חבריי, אני רוצה להודות לקרן וולף על פועלה לאורך השנים, על תרומתה לחברה הישראלית וכמובן לברך כל אחד מזוכי הפרס. מי ייתן וכולנו נשאב כוח והשראה מחלומותיכם ומעמלכם, ונתרגש לפרוץ את גבולות הדמיון שלנו, בעודנו פועלים לשיפור העולם.״

שרת החינוך ויו"ר קרן וולף, ד"ר יפעת שאשא ביטון אמרה: "יום הענקת פרס וולף הוא יום חגיגי למדע ולאומנות במדינת ישראל ובעולם כולו. במתן הפרס אנו מצדיעים למובילים ולפורצי דרך, חוד החנית בתחומי המדע והאמנות, אשר בעשייה שלהם תורמים ליצירת עולם טוב יותר – עבור כולנו."

ממלא מקום יו"ר קרן וולף, זוכה פרס וולף בפיסיקה וחתן פרס נובל בכימיה, פרופ' דן שכטמן: "ההודעה על הזכייה בפרס וולף היא רגע של שיא במסע ארוך. מסע שנמשך שנים, מסע שיש בו גם לא מעט קשיים, אכזבות ובדידות. אנו, המדענים, נשפטים על החשיבה המקורית שלנו, על היצירתיות, על יכולת ההמצאה, אבל לא פחות על התמדה, נחישות, מסירות, עבודה קשה ודבקות במטרה."

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך"
להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה בסינגל חדש – "ריבה ריבך"....
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
חדש בירושלים מרכז הקונגרסים בנייני האומה מציין 70 שנה ופותח לראשונה את שעריו לסיורים מודרכים בתערוכות השונות
הסיורים חינם בתיאום מראש! במסגרת חגיגות ה70 יפתח לראשונה מרכז הקונגרסים...
בנייני האומה חוזרים לפעילות מלאה: מגוון מופעים ופעילויות ב'במת האומה' - חגיגה תרבותית של מוזיקה וקולינריה - פברואר מרץ 2024
בנייני האומה מעדכנים - חוזרים לפעילות מלאה כולל כנסים, ארועים...
הישג משמעותי לירושלים: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה
הפועל לב ירושלים, קבוצת הנשים המרעננת של ליגת העל, עלתה...
גבר בשנות ה-20 נרצח, צעירה נפצעה קשה, ו- 4 פצועים בינוני בפיגוע ירי בכביש מעלה אדומים ירושלים. בנוסף פונו מהזירה אישה שנחבלה ו-4 נפגעי חרדה
הבוקר בשעה 7:29 התקבלו קריאות רבות במוקד החירום 101 של...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...