Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

נשיא המדינה ורעייתו אירחו את ראשי העדות הנוצריות בישראל לציון השנה האזרחית החדשה

נשיא המדינה ורעייתו אירחו את ראשי העדות הנוצריות בישראל לציון השנה האזרחית החדשה
קבלת פנים מסורתית לראשי העדה הנוצרית בישראל לכבוד השנה החדשה נשיא המדינה יצחק הרצוג ושרת הפנים איילת שקד Photo by Kobi Gideon / GPO

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל אירחו היום, יום רביעי כ״ה בטבת, 29 בדצמבר, את ראשי העדות הנוצריות בישראל לציון השנה האזרחית החדשה, בקבלת הפנים השנתית המסורתית בבית הנשיא בירושלים.

קבלת פנים מסורתית לראשי העדה הנוצרית בישראל לכבוד השנה החדשה
נשיא המדינה יצחק הרצוג ושרת הפנים איילת שקד
Photo by Kobi Gideon / GPO

באירוע השתתפו שרת הפנים איילת שקד, הפטריארך תיאופילוס ה-3, הפטריארך היווני-אורתודוכסי של ירושלים; הארכיבישוף פייר בטיסטא פיצאבאלה, הפטריארך הלטיני של ירושלים; ה"קוסטוס" של ארץ הקודש (ראש המסדר הפרנציסקאני בישראל), האב פרנצ'סקו פאטון; נציג הכנסייה הארמנית-אורתודוכסית של ירושלים, הארכיבישוף סוון גריביאן; הארכיבישוף ד"ר עאמר יוסף מתא, ראש הכנסייה היוונית–קתולית של חיפה והגליל;  הארכיבישוף חוסאם נעום, ראש הכנסייה האנגליקנית בישראל; הארכיבישוף יאסר אל-אייש, נציג הפטריארך היווני-קתולי בירושלים; והאב אנטוניוס אל אורשלימי, נציג הפטריארכיות הקופטית-אורתודוכסית בירושלים; האב זבימן סמואל מליקאמו, נציג הכנסייה האתיופית בירושלים; הארכיבישוף מוסא אל-חאג', ראש הכנסייה המארונית בירושלים; האב שמעון, נציג הכנסייה הסורית-אורתודוכסית; והבישוף כמיל סמעאן, ראש הכנסייה הסורית-קתולית בירושלים; הבישוף סאני-אבראהים עזאר, ראש הכנסייה הלותראנית–אוונגלית בישראל; וראש הכנסייה הלותראנית-גרמנית בישראל, יואכים לנץ. עוד השתתפו ראש עיריית נצרת עלי סלאם, שופט בית המשפט העליון ג'ורג' קרא.

נשיא המדינה פתח את דבריו ואמר: ״מדינת ישראל בורכה בקהילות נוצריות מגוונות, אותן אתם מובילים, וכל קהילה היא חלק אינטגרלי מהפסיפס הססגוני שמרכיב את המדינה. אתם מעשירים את העם שלנו ואת מדינתנו, כמו גם ידידינו הנוצריים הרבים מסביב לעולם.״

הנשיא הוסיף: ״כולנו ילדי האל, אותו האל, ולכולנו יש חלום לשפר את עולמנו, בכך שנמלא אותו בשלום, חסד, צדקה וחמלה. אנחנו יכולים למלא את המשימה הזו יחד, אם נהיה מאוחדים סביב ערכים משותפים ולא חלוקים עקב הבדלים באמונות שלנו. היום, כאשר רוחות היסטוריות של שלום נושבות באזורנו, צאצאיו של אברהם אבינו – נוצרים, מוסלמים ויהודים – יכולים להתאחד שוב. זוהי העת לייסד שותפות חדשה בין האמונות השונות במזרח התיכון, המבוססת על קווי הדמיון בינינו כמו על גם על הייחודיות של כל עם בנפרד."

הנשיא הדגיש: ״כנשיא מדינת ישראל, אני מחויב באופן מוחלט לשימור חופש הדת וחופש הפולחן של בני כל הדתות המתגוררים בארץ הקודש שלנו. אני יודע כי שרת הפנים איילת שקד, מסכימה איתי שאנו נעמוד איתנים מול כל סוג של גזענות, אפליה וקיצוניות, ונתנגד לכל תקיפה או איום על קהילות דתיות, מנהיגים או בתי תפילה."

הנשיא ביקש מראשי העדות הנוצריות למסור בשמו ברכות חמות לקהילות הנוצריות מסביב לעולם וקרא להם להדגיש בפני קהילותיהם את חשיבות שמירת הנחיות הקורונה.

בסיום, הנשיא איחל לראשי העדות ולקהילותיהם שנה טובה ובריאה, בעברית, אנגלית וערבית, והוסיף: "מי ייתן ונבורך בשנה שמחה ובריאה, ונחזור לעבוד יחד על מנת להרחיב את מעגל השלום והסובלנות בארץ הקודש, באזורנו ובעולם כולו."

שרת הפנים איילת שקד הוסיפה: ״אני רוצה לאחל לכולכם שנה חדשה בריאה ומאושרת, שנה בה נבנה קשרים חדשים של חברות ושיתוף פעולה בין כל הקהילות הדתיות באזורנו. שנה בה תפילותינו לבוא השלום תיענינה. אף על ההבדלים באמונותינו, כולנו חולקים אהבה עמוקה לארץ הקודש, קשר עמוק להיסטוריה שלה ואמונה עמוקה בעתידה כמקור ברכה לעולם כולו.״

הפטריארך תיאופילוס ה-3, הפטריארך היווני-אורתודוכסי של ירושלים, אמר לנשיא בשם ראשי הכנסיות: ״אנחנו מוקירים במיוחד את מחויבותך האיתנה לשלמותו של הטבע הרב-תרבותי, הרב-עדתי והרב-דתי של אזורנו, והגנתך על זכויותיהם של כל מי שקורא לארץ הקודש ביתו. אנו, ראשי הכנסיות בירושלים, עודנו מוקירי תודה על מחויבותה המוצהרת של ממשלת ישראל לקיים בית בטוח ומוגן לנוצרים בארץ הקודש, ולשמר את הקהילות הנוצריות כחלק אינטגרלי מהמרקם החברתי המודרני.״

קבלת פנים מסורתית לראשי העדה הנוצרית בישראל לכבוד השנה החדשה
נשיא המדינה יצחק הרצוג
Photo by Kobi Gideon / GPO
קבלת פנים מסורתית לראשי העדה הנוצרית בישראל לכבוד השנה החדשה
נשיא המדינה יצחק הרצוג ושרת הפנים איילת שקד
Photo by Kobi Gideon / GPO
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
חובות שאפשר לשלם כדאי להסדיר בהקדם
גם אם צברתם חוב גדול מאוד ואתם יכולים לשלם אותו...
כל מה שצריך לדעת על בניית ממ"ד לבית
מקלטים הם תוספות חיוניות לבתים פרטיים, כי המספקים הגנה מפני...
זכויות עובדים חייבות הגנה גם היום
באופן מפתיע, למרות שיש כל כך הרבה מודעות לזכויות עובדים...
הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך"
להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה בסינגל חדש – "ריבה ריבך"....
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
להחזיר את עצמנו כמה שנים לאחור- זה אפשרי
במיוחד בעידן שלנו, בו כולם מצלמים ומצטלמים כל הזמן, המודעות...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
בקניון הדר נחנכה ׳המרפסת׳, שדרת הבילוי והקולינריה
מאות אורחים, בהם אנשי עסקים, מנכ״לי חברות, פוליטיקאים, ודמויות בולטות,...
התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת
אסטרטגיה עסקית כוללת את התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת כדי להשיג...
הקרן לידידות תרמה רכב הסעות בקרוב לחצי מיליון שקלים למרכז לטיפול בקשיש בקהילה בירושלים
בכך יתאפשר למלב"ב בירושלים, המציע לקשישים עם דמנציה פעילות חברתית,...