Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

נשיא המדינה ורעייתו נפגשו עם עולים חדשים מאוקראינה

נשיא המדינה ורעייתו נפגשו עם עולים חדשים מאוקראינה
קרדיט צילום: קובי גדעון/ לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל נפגשו הבוקר, יעם עולים חדשים מאוקראינה אשר נסו לאחרונה מהמלחמה והגיעו לירושלים. עוד השתתפו במפגש שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה, ראש העיר ירושלים משה ליאון, סגן יו״ר הסוכנות היהודית ירון שביט ומנהל היחידה לעליה וקליטה בסוכנות היהודית, שי פלבר. בפתח המפגש הנשיא הזמין את העולים לשתף מחווית העלייה המטלטלת שלהם.

ג׳, מורה מהעיר צ׳רקאסי, עלתה לישראל עם בנה בן האחת עשרה. ״ב-24 בפברואר, בשעת בוקר מוקדמת, גילינו שהמלחמה החלה. הייתי נואשת. לא יכולנו להאמין שזה יקרה. לאנשים רבים במרכז ובמזרח אוקראינה ישנם קרובים ברוסיה, וזה בלתי נתפס. אתה לא יודע מה לעשות, ולאן לברוח.״ ג׳ סיפרה כי גם כיום היא ממשיכה ללמד את תלמידיה באוקראינה בלמידה מרחוק: ״אני עדיין בתפקיד ועליי להמשיך לעשות את עבודתי.״

קרדיט צילום: קובי גדעון/ לע"מ

ז', עלה לארץ בשנות ה-90 ולאחר שירותו בצה"ל שב לאוקראינה, סיפר לנשיא על סיפור הבריחה שלו מאוקראינה. את דרכו עשה ממולדובה באוטובוס עם נשים וילדים רבים, למרות האזהרות שהכבישים לא בטוחים. "תודה לאל, אנחנו עכשיו בבית," אמר.

נשיא המדינה שמע בקשב רב ואמר: "המחר נראה קשה, כי העולם מתהפך לכם, אבל אנחנו מוכיחים שוב שעם ישראל חי וכשעם ישראל חי, הוא מתמודד עם כל אתגר ומחבק את האחים והאחיות שלו בכל מקום. העולם היהודי כולו מתגייס לתמיכה. אני, כנשיא מדינת ישראל ומיכל רעייתי, מחבקים אתכם בזרועות פתוחות. ברוכים הבאים למדינת ישראל."

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה הוסיפה: "בשביל להבין את גודל השעה, צריך לפגוש פנים אל פנים את העולות והעולים החדשים שעלו בימים האחרונים.

יחד עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו, וראש עיריית ירושלים פגשנו במלון בירושלים עולים שעלו ממש בימים האחרונים מאזורי הלחימה, עזבו את בתיהם, חלקם הותירו משפחה מאחוריהם והגיעו חסרי כל לישראל. יש לנו הזכות לעמוד לצידם ולקלוט אותם בישראל בשעתם הקשה. כאן זה בית עבורם וכשרת העליה והקליטה אעשה הכל כדי שתהיה להם קליטה קלה וטובה."

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר: "העיר ירושלים מברכת את המגיעים לירושלים מאוקראינה! אתם מאד רצויים אצלנו ונמשיך לסייע בכל האמצעים שברשותנו לקליטתכם הקלה, המהירה והנעימה.

זוהי שעת משבר קשה באוקראינה, ואנחנו כאן לצידכם, עבור כל אחת ואחד, תוך שיתוף פעולה עם כלל הגורמים המסייעים והמתנדבים. אני מברך אתכם על הגעתם לירושלים, ומתפלל יחד איתכם לסופה של המלחמה הכואבת ולהשכנת שלום."

מנהל היחידה לעליה וקליטה בסוכנות היהודית, שי פלבר הוסיף: ״העובדה שנשיא המדינה נפגש עם עולים שנמלטו מהמלחמה באוקראינה וכבר נקלטו בישראל על ידי משרד העלייה והקליטה מלמדת על מחויבותם של מדינת ישראל והעם היהודי להצלת יהודים והעלאתם ארצה. הסוכנות היהודית ושליחיה ביחד עם הקרן לידידות ושליחי נתיב ובסיוע משרד החוץ פרושים באוקראינה ובמדינות הגובלות ומטפלים באלפי העולים שמבקשים לעלות לישראל״.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך"
להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה בסינגל חדש – "ריבה ריבך"....
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
חדש בירושלים מרכז הקונגרסים בנייני האומה מציין 70 שנה ופותח לראשונה את שעריו לסיורים מודרכים בתערוכות השונות
הסיורים חינם בתיאום מראש! במסגרת חגיגות ה70 יפתח לראשונה מרכז הקונגרסים...
בנייני האומה חוזרים לפעילות מלאה: מגוון מופעים ופעילויות ב'במת האומה' - חגיגה תרבותית של מוזיקה וקולינריה - פברואר מרץ 2024
בנייני האומה מעדכנים - חוזרים לפעילות מלאה כולל כנסים, ארועים...
הישג משמעותי לירושלים: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה
הפועל לב ירושלים, קבוצת הנשים המרעננת של ליגת העל, עלתה...
גבר בשנות ה-20 נרצח, צעירה נפצעה קשה, ו- 4 פצועים בינוני בפיגוע ירי בכביש מעלה אדומים ירושלים. בנוסף פונו מהזירה אישה שנחבלה ו-4 נפגעי חרדה
הבוקר בשעה 7:29 התקבלו קריאות רבות במוקד החירום 101 של...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...