Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

נשיא המדינה נפגש עם משפיעני רשת בבית הנשיא

נשיא המדינה נפגש עם משפיעני רשת בבית הנשיא
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו הגברת מיכל הרצוג במפגש עם משפעיני רשת Photo by Kobi Gideon / GPO

במסגרת שבוע השפה העברית וכחלק מקמפיין "תחשבו טוב" לשינוי השיח ברשתות החברתיות, נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל נפגשו היום, יום ראשון, ט"ו בשבת, 19 בדצמבר, עם משפיעני רשת בבית הנשיא. משפיעני הרשת הלוקחים חלק בקמפיין השתתפו בשיח פתוח עם נשיא המדינה ורעייתו על חשיבות השיח ברשתות החברתיות והשלכותיו לטובה ולרעה.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו הגברת מיכל הרצוג במפגש עם משפעיני רשת
Photo by Kobi Gideon / GPO

במסגרת הקמפיין, עשרות ידוענים שיתפו סרטונים של עצמם מקריאים את התגובה הפוגענית ביותר שקיבלו ברשת, כאשר המילים הבוטות והתוקפניות צונזרו והוחלפו במילים חיוביות ומחזקות. מטרת הקמפיין היא להציף בפני מיליוני עוקבים את הקושי שקיים מאחורי קריאת תגובות קשות, לעודד אנשים לחשוב פעמיים לפני השימוש בשפה פוגענית ואלימה, ולחשוב חיובי לפני שמגיבים.

בפתח דבריו אמר הנשיא כי הוא שמח לפגוש את המשפיענים והוסיף: ״יש פה כוח אדיר, אתם משפיעים על מיליוני בני אדם. זו הזדמנות נהדרת לשנות את השיח. זהו האתגר המשותף שלנו.״

הנשיא התייחס לקמפיין ״תחשבו טוב״ ואמר: ״מהרגע הראשון שנבחרתי, עוד בנאום ההשבעה שלי ובכל אירוע בכל פלטפורמה, שמתי לי למטרה מרכזית למתן את השיח הפוגעני והבריונות ברשת, אשר פוגעים בנו כיחידים וכחברה, באופן יום-יומי. עלינו לעשות כל שביכולתנו, ביחד, כדי לשנות את השיח ברשת ובעם כולו. אנחנו חייבים להתחיל לחשוב טוב ולכתוב טוב. השיח ברשתות מטריד אותי. היד הפכה להיות קלה על המקלדת ונחצים כל העת קווים אדומים ברשת הדיגיטלית. תחשבו טוב, תושיטו יד לאחר, תכירו את האחר, תכבדו, תאהבו, כי היכולת שלנו לתפקד כחברה בריאה מגיעה מהמקום הזה.״

במפגש התייחס הנשיא לחשיבות השפה העברית והדגיש: ״אנחנו בפתחו של שבוע העברית, אנחנו נציין פה, בבית הנשיא, שורת אירועים על השפה העברית היפהפייה שקיבלנו. קיבלנו אותה במקור מהתנ״ך, ומשם זה התפתח והתפתח. זו שפה שאני מאוהב בה עד הגג, ואנחנו מקלקלים אותה ברשתות. אני חושב שהאתגר זה כשאנחנו חושבים טוב, זה גם לכתוב נכון וטוב.״

בסוף דבריו פנה הנשיא למשפיענים ואמר: "אנחנו צריכים להשפיע על כמה שיותר אנשים, שיגידו יחד: ׳בואו נוריד את הטון, בואו נחיה ביחד.׳ אפשר לבלום את התופעה רק באמצעות לחץ חברתי. זו שליחות עצומה שלכם ואני רוצה להודות לכם על כך.״

רעיית הנשיא הוסיפה ואמרה: ״אחד הנושאים שלקחתי על עצמי, כרעיית הנשיא, זה לשים זרקור על כל העולם הזה של בריאות הנפש. אני חושבת שהוא מאוד קשור למה שקורה ברשתות, במיוחד בשנתיים האחרונות, כשכולנו עוד יותר היינו במסכים. אנחנו רואים את ההשפעה, במיוחד אצל בני נוער, האובדנות שעלתה, הפגיעות, ההתעללות, תקיפות מיניות. אם אנחנו כולנו נהיה כלי לטובה, דיינו. אני שמחה מאוד שאתם התחברתם ליוזמה הטובה הזאת. מעודד אותי לשמוע איך דור צעיר מבין את האחריות שלו, מבין שיחד עם האהדה, באה גם אחריות להגיב בצורה מבוקרת. כל הכבוד ותודה רבה לכם.״

עדי סופר-תאני, מנכ״לית Meta בישראל: ״תודה ענקית לנשיא המדינה יצחק הרצוג, רעייתו מיכל הרצוג ולכל מי שבחרו לקחת חלק בפרויקט הלא פשוט הזה. אני מתרגשת לספר, שהקמפיין שהיווה את יריית הפתיחה הגיע כבר ליותר מ-7.3 מיליון ישראלים. כולנו כאן כי אנחנו מרגישים שהשיח הבוטה והתופעה של היד הקלה על המקלדת קיבלו בתקופה האחרונה ממדים שמייצרים נורמות חברתיות שאנחנו חייבים לשנות. אנחנו כאן כדי לשמר את הדברים הטובים בשיח המשוחרר והמעצים שהאינטרנט מאפשר, אבל גם לטפל בתופעה של השיח השלילי. שינויים כאלו תמיד דרשו מנהיגים שיישאו את הדגל של השינוי – ואני רוצה להגיד לכולכם תודה שאתם נושאים אותו. זה בידיים של כולנו.״

אקי אבני, שחקן, קומיקאי ומנחה טלוויזיה ישראלי התייחס במפגש לנושא ואמר: "מילים הן נשק לא פחות חזק מכל נשק לא קונבנציונלי אחר, ואנשים משתמשים בנשק הזה. אנחנו יודעים שהנשק הזה יכול להיות לא נעים ואף הרסני. כל הכבוד שאתם לוקחים אחריות על הפלטפורמות ועל היכולות שלכם להשקיע בשיח ובמצב הרוח הלאומי, או לפחות להיות השינוי הזה. אני שמח שאנחנו נמצאים כאן היום."

 

מצורף פירוט המשתתפים במפגש:

ליקי רוזנברג (100K), מאמנת הכושר המפורסמת במדינה, היא מאמנת כושר והבעלים של מותג הכושר והלייף סטייל ליקי'ס. קבוצות המתאמנות שלה כוללות את שלומית מלכה, לירן כוהנר, מאיה ורטהיימר, יובל שרף, מלי לוי, ג'ני צ'רוואני ורבות אחרות מהמפורסמות ביותר במדינה.
נדב אבקסיס (10K) הוא סטנדאפיסט ושחקן ישראלי. לאורך השנים, השתתף כקומיקאי בתוכניות שונות. במאי 2020 השתתף בפרק של סדרת רשת של כאן דיגיטל בשם "המהפכה הגאה שלי", שמבליטה את המהפכה שעשתה בישראל קהילת הלהט״ב.
ישראל כהן הוא עיתונאי חרדי ישראלי. פרשן פוליטי ברדיו קול ברמה ובמספר קווי נייעס ובעל טור דעה שבועי בעיתון "הארץ".
דילן דרור (26K) – הוא יוצר תוכן מהצעירים ביותר והמצליחים ביותר בישראל. הוא רק בן 13 וכבר הספיק לסחוף אחריו קהל של מאות אלפי אנשים שצופים בתוכן שלו ברשתות, וכל זה תוך מספר חודשים בלבד.
ינון בן שושן (16K) – משפיען טכנולוגיה בולט ועורך מדור הטכנולוגיה של וואלה – בעמוד האינסטגרם שלו עשרות אלפי אנשים מתעדכנים במילה האחרונה בתחום הטכנולוגיה. בעבר עורך וכתב מדור טכנולוגיה ומדע ב"ישראל היום" משנת 2020.
עמית בחובר (220K) הוא תסריטאי, שחקן, קומיקאי, עורך ואושיית רשת ישראלי. הוביל מאחורי הקלעים את תוכנית המערכונים "שידורי המהפכה" בערוץ 2 יחד עם אסי כהן וגורי אלפי. בחלוף הזמן, הוא עבר אל עולם הילדים והנוער – הגיש תוכנית יומית בערוץ לוגי. ב-2020, עם פרוץ מגפת הקורונה בישראל, החל בחובר לתפעל ברשת החברתית אינסטגרם עמוד בנושא טבע. העמוד זכה במהרה לפופולריות רבה, והוא צבר יותר מ-100 אלף עוקבים.
אקי אבני (44.5K) הוא שחקן, קומיקאי ומנחה טלוויזיה ישראלי. זוכה פרס אופיר לשחקן הראשי הטוב ביותר. שיחק בכמה מהסדרות הישראליות המפורסמות והמצליחות ביותר (כמו טירונות, חסמבה דור 3, ארץ נהדרת) וכן סרטים פופולריים (השיבה מהודו, ברקיע החמישי ועוד).
ריף נאמן (390K) היא שחקנית, דוגמנית ומנחת טלוויזיה ישראלית. שיחקה בסדרת הדרמה-פעולה "פאודה" ובסדרת הילדים ״ראש גדול״. באוקטובר 2021, הנחתה את טקס מלכת היופי של ישראל לשנת 2021.
גל זהבי (146K), צלם, שחקן, יוצר רשת ומגיש בטלוויזיה. בעל כ-200 אלף עוקבים באינסטגרם, משפיע בתחום האוכל ומקדם עשייה חיובית בקרב עוקביו, ובכלל זאת גם דימוי גוף חיובי.
אור אלקיים (57K), בן 26, משפיען רשת ויוצר תוכן, מעלה בעיקר חומרים קומיים שכבשו את הרשת בפלטפורמות שונות ומגיעים למאות אלפי ישראלים, בעיקר צעירים.
ליאל אלי (476K), יוצרת תוכן, משפיענית רשת המקדמת שיח חיובי ודימוי גוף חיובי. כך למשל כאשר הובילה קמפיין וקראה לאנשים ונשים לא להתבייש בפצעוני הבגרות שלהם ולא לטשטש אותם. היום יש לה מאות אלפי עוקבים באינסטגרם והיא מייצגת מותגי טיפוח בינלאומיים.
אביתר עוזרי (500K), מתחזק ביחד עם הכלב (צ'יוואווה) שלו ניקי חשבון עם מיליוני צפיות ברשתות. החל ליצור תוכן כאשר היה פצוע בצבא, בעיקר בדיחות והווי של חיילים, ומשם המשיך לכבוש את הרשת עם תוכן קומי ואטרקטיבי.
קארין עליה (250K), היא דוגמנית ישראלית. מלכת היופי של ישראל לשנת 2016. השתתפה בעונה ה-11 של תוכנית המציאות "האח הגדול", העפילה לגמר וסיימה במקום הרביעי.
אהוד פורת הוא מנהל קבוצת הפייסבוק פשפשוק – קהילת הפייסבוק הגדולה ביותר בישראל. בקבוצה נמכרים מוצרי יד שנייה וגולשים יכולים לסחור ביניהם, ולמכור מוצרים שונים.
סער בן הרוש, מייסד ומנהל אבא פגום, עמוד פייסבוק הומוריסטי, שהגיע ל-277,000 עוקבים. לעמוד ישנה גם קבוצת אבות סגורה לגברים בלבד, בשם "אבא פגום – שורדים ביחד", ולה 120 אלף חברים. בקבוצה ובעמוד החברים משתפים בחוויות הקשורות לגידול ילדים. הקבוצה הסגורה מספקת תמיכה לאבות, מקדמת פרויקטים חברתיים ומקיימת מפגשים בין חבריה.
קרן אלאלוף שרעבי היא מנהלת ומייסדת קהילת מאמאצחיק, קבוצת פייסבוק ישראלית פרטית לנשים בלבד, העוסקת בהומור על כל גווניו. היא אחת מקהילות הפייסבוק הגדולות והפעילות בישראל, ומונה למעלה מ-600 אלף חברות. הקבוצה מספקת תוכן הומוריסטי ואישי לנשים ואימהות, ומהווה מרחב בו הן מתבטאות, מספרות ומשתפות.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו הגברת מיכל הרצוג במפגש עם משפעיני רשת
Photo by Kobi Gideon / GPO
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו הגברת מיכל הרצוג במפגש עם משפעיני רשת
Photo by Kobi Gideon / GPO
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו הגברת מיכל הרצוג במפגש עם משפעיני רשת
Photo by Kobi Gideon / GPO
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עניינים משפטיים הקשורים בעבירות תנועה
עורך דין תעבורה בירושלים מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים בעבירות תנועה...
רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן" מתרחבת ופותחת סניף בירושלים בהשקעה של כ – 1 מיליון ₪
 רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן", מקבוצת גרג, מתרחבת ופותחת בימים...
עיצוב פנים הוא לא תמיד מה שחשבתם
אם נכנסתם לבית והרגשתם בו נוח מיד, ראיתם שכל הפריטים...
יפן בירושלים הארוקון 2024 - כנס האנימה והמנגה הגדול בישראל יתקיים בפורים בבנייני האומה
במעמד שגריר יפן בישראל השנה יוענקו פרסים לאוהבי אנימה צעירים...
עדלאידע הילדים של ישראל בירושלים, יוצאת לדרך בהפנינג שמח, שיכלול תהלוכות בובות ענק שעוצבו ונבנו ע"י מוסדות התרבות וילדי ירושלים, למען כל עם ישראל ובסימן אחדות העם
את שיירת בובות הענק יוביל בראש מיצג סמל החטופים 25.3.2024, ט"ו...
פורים ב׳דנוור׳ סטייק האוס, אוכל משובח לצד אווירה שמחה
במסעדת ״דנוור סטייק האוס״ הכשרה למהדרין יחגגו את פורים ב-24.03...
הנשיא הרצוג נפגש עם הרב שרקי: "לחזק את הקשרים בין עולם היהדות לעולם הערבי"
הרב אורי שרקי, ראש מוסדות "ברית עולם" המפעילים את קהילות...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
בנייני האומה חוזרים לפעילות מלאה: מגוון מופעים ופעילויות ב'במת האומה' - חגיגה תרבותית של מוזיקה וקולינריה - פברואר מרץ 2024
בנייני האומה מעדכנים - חוזרים לפעילות מלאה כולל כנסים, ארועים...
הישג משמעותי לירושלים: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה
הפועל לב ירושלים, קבוצת הנשים המרעננת של ליגת העל, עלתה...