Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

סדנאות גיבוש – פתרון אתגרים בארגון

סדנאות גיבוש – פתרון אתגרים בארגון

סדנאות גיבוש נועדו ללכד את העובדים ליחידה הפועלת ביעילות מרבית וללא מתחים או ריבים מיותרים. כדאי לדעת כי מחקרים רבים נערכו בנושא חשיבות גיבוש צוות העובדים. מהמחקרים ניתן ללמוד כי סדנאות גיבוש באווירה נינוחה ונעימה תורמות להצלחת הארגון, מגבירות את תפוקת העובדים, מחזקות את נאמנות הצוות למקום העבודה ומשפרות את התקשורת בין העובדים, כך שאלה מסוגלים להתמודד עם משימות רבות ומגוונות.

שיתוף פעולה מנצח

כאשר צוות העובדים בחברה מגובש וחדור מוטיבציה, מסוגלים העובדים להתמודד בהצלחה עם ריבוי משימות, לפעול באופן יצירתי, ובעיקר להתמודד בהצלחה עם האתגרים השונים. סדנאות גיבוש לעובדי הארגון נועדו ליצור צוות מנצח הפועל יחד בשיתוף פעולה פורה ומפרה. כדי ליצור צוות מגובש, על חברי הקבוצה להכיר אלה את אלה. לשם כך חשוב לארגן סדנאות המתחילות במשחקים ובתרגילי הכרות, כך העובדים נחשפים לחיים האישיים של חבריהם לעבודה, נוצרות חברויות חדשות והצוות מסוגל לפעול יחד ללא ויכוחי סרק מיותרים וללא הסחות דעת.

סדנאות גיבוש לצוות עובדי החברה חשובות גם כדי לבחון את מערכת היחסים בין המשתתפים, לגלות בעיות תקשורת ובעיות ביחסי העבודה, למצוא איזון, וכמובן – ליצור צוות מלוכד המסוגל לקבל החלטות משותפות ולפעול כקבוצה אחת מול האתגרים העומדים בפניו.

סדנאות גיבוש פסיביות ואקטיביות

כדאי לדעת כי יש שני סוגים עיקריים של סדנאות גיבוש – סדנאות פסיביות וסדנאות אקטיביות. סדנאות פסיביות כמו צפייה בסרט או בהצגה או כמו האזנה להרצאה אינן דורשות מהעובדים לקחת חלק פעיל, אך הן תורמות לגיבוש. במקרים רבים נהוג להזמין סדנאות גיבוש אקטיביות או חצי אקטיביות – בסדנאות אלה על העובדים לקחת חלק פעיל ומעשי. לדוגמה: סדנאות אלכוהול, ODT, תחרות ניווט או מצא את המטמון, טיולים עם משימות בשטח וכיוצא בזה.

בסדנאות אקטיביות, על העובדים לשתף פעולה, לקבל החלטות משותפות, להתמודד עם משימות שונות וכדומה. במהלך הפעילות, הצוות מתגבש והעובדים לומדים כיצד לשתף פעולה באופן יעיל. למעשה, הם מקבלים ארגז כלים שימושי המסייע להם לעבוד באופן יעיל ונכון יותר גם במשרד.

אגב, ניתן לבחור סדנאות גיבוש מאתגרות במיוחד, בהן העובדים נדרשים להתמודד עם אתגר מורכב. במהלך הפעילות הפיזית או המחשבתית, הם עוברים שינויים רבים ומתרגלים פיתוח יכולות תקשורתיות והתמודדות עם משימות המחייבות שיתוף פעולה, קבלת החלטות ויצירתיות.

אחריות קולקטיבית

סדנאות גיבוש מפתחות אחריות קולקטיבית, כלומר: עובדי החברה נדרשים להיפתח זה כלפי האחר, להכיר אלה את אלה טוב יותר, לסמוך על אחרים, לפרגן, להקשיב ולפעול כמקשה אחת בפתיחות מלאה על מנת להצליח במשימה הניצבת מולם. ראוי לציין כי סדנאות גיבוש תורמות לגאוות יחידה, וכך צוות העובדים מסוגל להתמודד עם לחצים רבים ולפעול יחד ביעילות למען הצלחת הארגון. אחריות קולקטיבית מחייבת את צוות העובדים לדאוג זה לזה, לסייע זה לזה בעבודה, לפעול במשותף כדי להצליח במשימה וכדומה.

סדנאות גיבוש במקום העבודה או בחוץ

יש מגוון עצום של סדנאות המיועדות לעובדי ארגונים קטנים, בינוניים וגדולים. את הסדנאות ניתן לקיים במיקומים שונים: יש סדנאות גיבוש המתאימות גם למקום העבודה, לדוגמה – הרצאה מעניינת בנושא רלוונטי לתחום העיסוק או סדנאות משולבות בפעילות חברתית. עם זאת, רצוי לגוון וליזום בכל פעם סדנאות גיבוש שונות, לכן אחת לתקופה כדאי לבחור סדנאות בחיק הטבע או בפארק או לשכור מקום המתאים לסוג הסדנה.

יצירת צוות מגובש ויעיל

כאמור, סדנאות גיבוש נועדו לחזק את הקשרים בין חברי הקבוצה ולגבש את העובדים לכדי צוות איכותי ויעיל. הסדנאות תורמות לחיזוק הקשרים החברתיים בין העובדים ולתקשורת בריאה ואפקטיבית התורמת בסופו של דבר להצלחת הארגון ולהתמודדות יעילה עם בעיות שונות. בנוסף, הסדנאות מאפשרות לעובדים לקחת הפוגה משגרת היום וליהנות מאווירה נינוחה ומפעילות מגוונת התורמת לגיבוש צוות מנצח וחדור מוטיבציה.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
תלת מימד ומוצר ראשוני
אחד השלבים החשובים ביותר בייצור מוצר ולמעשה השלב הכמעט אחרון...
בכיר השפים הירושלמים, השף עזרא קדם, מצטרף לכשרות צהר
השף המוערך עזרא קדם, סמל הקולינריה המקומית אשר יוצר בימים...
שיתוף פעולה חברתי בין אוניברסיטת רייכמן לבן & ג'ריס - למען שירותי הדם של מד"א
במסגרת השת"פ תוצב עמדת תרומת דם של מד"א וסטודנטים שיתרמו דם...
משחק מגנטים לילדים
אחד החידושים בעולם משחקי הילדים בשנים האחרונות הינו ערכות משחק...
לקראת ט"ו בשבט: נשיא המדינה ורעייתו אירחו חקלאים וחקלאיות ואת נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל'
לרגל חג האילנות, אירחו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו...
מידע הוא כוח – בעולם שבו אתם רוצים לייצר דירוג אשראי איכותי
היכולת שלנו לבנות תהליכי קבלת החלטות גם בתחום הפיננסי היא...
המרכז לגיוס כספים: זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ
חני סודרי, מנכ"לית המרכז: "הזינוק בגידול מתאפיין בהלימה מובהקת עם...
אושרה תכנית העבודה של החברה העירונית 'אריאל' לשנת 2023
דירקטוריון החברה העירונית 'אריאל', בהובלתו של יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר...