Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

סובלים מנזילות מהגג? הגיע הזמן לקרוא לקבלן איטום גגות

סובלים מנזילות מהגג? הגיע הזמן לקרוא לקבלן איטום גגות
קרדיט freepik

גג המבנה אמור להעניק את ההגנה הטובה ביותר לכל מבנה. גג שלא אטום בצורה הטובה ביותר  לא יספק את ההגנה הרלוונטית למבנה בעונת החורף ויאפשר למים לחלחל לתוך המבנה. איטום לקוי יבוא לידי ביטוי בנזילות לתוך המבנה אשר יכולות להסב עוגמת נפש לכל אדם שמתגורר במבנה ומעבר לכך, הוא יכול להסב נזק למבנה עצמו ולרכוש המצוי בתוך המבנה. אם אתם מתגוררים בירושלים ויש לכם נזילה מהגג, זה הזמן שלכם לבחור את קבלן האיטום המקצועי והטובה ביותר בתחום איטום גגות בירושלים אשר יאבחן את מקור הבעיה ויעניק לה טיפול תואם.

סובלים מנזילות מהגג? הגיע הזמן לקרוא לקבלן איטום גגות
קרדיט freepik

תקלות באיטום גג- ממה הן נובעות?

איטום גגות מהווה פרוצדורה שמטרתה היא להעניק  לגג בידוד איכותי מפני רטיבות וכן לנקז בצורה יעילה ואיכותית מי גשמים בלי שהם יחדרו למבנה. בגגות שטוחים יש צורך לדאוג לאיטום איכותי ואפקטיבי וליצור שיפוע מדויק אשר ינקז את כל המים למרזבים, אחרת תהיה הצטברות של המים אשר תחדור אל הטיח והלבנים ותחלחל לקירות ולתקרות. ניתן לומר כי איטום גג מהווה חלק בלתי נפרד מתהליך הבנייה של בית חדש או בניין. כאשר תהליך האיטום מתבצע בצורה מקצועית ואיכותית הוא יכול להחזיק מעמד בצורה הטובה ביותר כ15 שנים בממוצע, אשר בהן יהיה צורך לתחזק באופן בסיסי את האיטום. יחד עם זאת, ניתן למצוא כיום לא מעט מבנים חדשים שבהם עבודות האיטום שנעשו במקום לא היו מספיק איכותיות ותוך שנים בודדות יש בעיות ונוצרים כשלים באיטום.

כיצד אוטמים גגות?

ישנם כמה טכניקות וחומרים הרלוונטיים לצורך איטום הגג. השימוש בזפת עבור איטום הגג רלוונטי בעיקר לגג שכבר זופת בעבר. במקרה הזה הפתרון הפשוט ביותר יהיה להמשיך ליצור שכבות של זפת על השכבות הקיימות. במבנים חדשים יותר או במבנים שבהם בלתי אפשרי לתקן איטום קיים, משתמשים בטכניקות חדשות יותר וכן חומרי איטום שונים. החומרים הפופולאריים ביותר לצורך איטום גג הם חומרים ממשפחת הביטומנים כאשר אחד מהחומרים הידועים ביותר הן היריעות הביטומניות. את היריעות אפשר לחתוך בהתאם למידה הרצויה, לפרוש אותן על הגג ואז לחבר בהלחמה. מעבר לזה, יש מבחר גדול של חומרים ותהליכים שונים שבאמצעותם ניתן לאטום גג.

מה גורם לתקלות באיטום?

כאשר יש כשל כלשהו באיטום הגג, לרוב תופיע נזילה של מים מגג המבנה או שתופיע רטיבות בקירות או בתקרה של הקומה העליונה. כמובן שחשוב מאוד להשקיע  בתחזוקה של איטום הגג ולא לחכות לבעיה כלשהי שתגרום להיווצרות של נזילה. אם אתם נכנסים לדירה חדשה חשוב מאוד שטרם אתם נכנסים לדירה תבדקו את מצב האיטום הדירה וזאת בכדי לוודא שאין כשלים שונים באיטום של המבנה שידרשו מכם להחליף את האיטום כולו או לתקן בעיות באיטום בעצמכם לאחר שתרכשו את הדירה. ישנן כמה סיבות לתקלות באיטום הגג כגון:  אם האיטום מלכתחילה נעשה בצורה לא מקצועית הבעיה תתגלה תוך פרק זמן קצר. שווה להתעקש לאחר שמבצעים את האיטום על בדיקת הצפה שכן, היא ללא ספק יכולה לגלות ליקויים שונים באיטום הגג. יחד עם זאת, לעיתים גם בדיקת הצפה לא תגלה כשל כלשהו והוא יתגלה רק כאשר ישנו מזג אוויר סוער מאוד.

סיבה נוספת שיכולה לגרום לכשל באיטום היא שילוב של שמש חזקה בקיץ וגש סוחף ורוחות בחורף אשר יכולים לגרום לבלאי של האיטום תוך פרק זמן קצר. פעמים רבות הליקויים באיטום לא יתגלו בעונת הקיץ, אלא רק בחורף כאשר מתחיל לרדת גשם.

סיבה נוספת שיכולה לגרום לכשל באיטום היא תחזוקה לקויה. חשוב לדעת שגם אם הביצוע הראשוני של האיטום היה מוצלח ואיכותי, הרי שבכדי שהאיטום ישמר יש צורך לתחזק אותו בצורה טובה ואיכותית. אי תחזוקה של האיטום, עלולה לפגוע בו ותוך פרק זמן קצר הוא יגיע למצב שהוא דורש תיקון או החלפה. לכן, יש לבדוק כיצד יש לתחזק את האיטום הספציפי שבגג שלכם ולבצע את כל הפעולות הנדרשות כל פרקי זמן רלוונטיים בכדי לשמור על שלמות האיטום.

אם יש לכם נזילה מגג ביתכם הממוקם בירושלים, חשוב מאוד שתבחרו קבלן איטום גגות בירושלים מקצועי ומנוסה אשר יודע כיצד לאתר ולתקן כל בעיה באיטום ובמקרה הצורך גם להחליף את האיטום כולו.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עניינים משפטיים הקשורים בעבירות תנועה
עורך דין תעבורה בירושלים מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים בעבירות תנועה...
תהליך מיוחד לטיפוח העור
טיפול פיגמנטציה בפנים הוא תהליך מיוחד לטיפוח העור שמטרתו להפחית...
רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן" מתרחבת ופותחת סניף בירושלים בהשקעה של כ – 1 מיליון ₪
 רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן", מקבוצת גרג, מתרחבת ופותחת בימים...
רשת מחסני השוק משיקה את סניף "מחסני השוק בשבילך"- הפורמט השכונתי שלה בפסגת זאב-ירושלים, בהשקעה של מיליוני שקלים
סניף "מחסני השוק בשבילך" בפסגת זאב ירושלים, יושק בתחילת אפריל...
מגילות אסתר: מתנה מיוחדת לכל אירוע
מגילת אסתר היא אחת מחמש המגילות הנכללות בתנ"ך. היא מספרת...
עיצוב פנים הוא לא תמיד מה שחשבתם
אם נכנסתם לבית והרגשתם בו נוח מיד, ראיתם שכל הפריטים...
עסקאות מקרקעין – ההיבט המשפטי
עורך דין המתמחה בעסקאות מקרקעין, בעיקר ברכישת דירות, הוא נכס...
מאמנת כושר אישית בירושלים - אימוני כושר אישיים בכל הרמות! 
מציאת מאמנת כושר אישית המתאימה לכם יכולה להיות משנה משחק...
אילו מצבים נחשבים לנהיגה ללא רישיון
אחד התנאים הבסיסיים לעליה על הכביש ונהיגה הוא שישנו רישיון...
כל מה שצריכים לדעת על עמדות טעינה לרכבים חשמליים
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי מחיר מושפע ממגוון גורמים, לרבות...