Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

סידור אחרי מעבר דירה – איך לעשות את זה?

סידור אחרי מעבר דירה – איך לעשות את זה?
(צילום: עמיעד טאוב)
(צילום: עמיעד טאוב)

סידור אחרי מעבר דירה – איך לעשות את זה?

אז החלטתם לעבור דירה, ביצעתם את כל שינויי הכתובת הרלוונטיים למעבר, מצאתם חברת הובלה מקצועית, הגונה ומנוסה. השאלה היא: מה עושים עכשיו עם כל הקרטונים האלה שארזנו לפני המעבר? מי יפרוק, איך נפרוק, מה עם הניקיון ומאיפה מתחילים – על כך בפוסט הבא.

כאשר הסתיימה לה ההובלה וכל הארגזים נמצאים במקומם, זה ממש נראה כאילו אנחנו צעד אחד לפני השלמת המשימה שעד לא מזמן נראה כבלתי אפשרית. ואז… אנחנו מגלים שהתמונות הושארו בכלל בחדר אחר, שכלי המטבח מוקמו בטעות בחדר השינה, חברת הניקיון  מאחרת, הטכנאי של הכבלים לא מוצא את הכתובת בקיצור ב-ל-א-ג-ן!.

אז איך מסדרים את הבית אחרי שכבר עברנו, סדר שיתבצע כמה שיותר מהר, ביעילות ויישמר גם בעתיד כדי שלא נצטרך אחת לחודש להחליף מקומות ולבצע שינויים … הנה כמה טיפים שיכולים ממש להקל עליכם.

•1.      בקשו עזרה מהמוביל – שאלו את המוביל האם הוא מספק שירותים שיכולים להקל עליכם בעת מעבר. הרכבה של רהיטים למשל יכול להיות השירות המושלם עבורכם. בנוסף, בקשו מהמוביל למקם כל ארגז בחדר הרלוונטי, אם תשקיעו בסימון הארגזים ותרשמו מראש לאן כל ארגז שייך, זה יכול לעזור עוד יותר ולקצר משמעותית את זמן הפריקה של המובילים. אם תדאגו לכך מראש תמנעו מעצמכם לסחוב ארזים מיותרים ותשמרו את האנרגיות והכוחות שלכם לתהליך הסידור – תכלס.

•2.      תזמון הניקיון – אין ספק כי טרם אנו מתמקמים באופן סופי, עלינו לדאוג לניקיון יסודי של הדירה או הבית. אין אנו יודעים מה ומי היו בדירה לפנינו וכדי שנרגיש בבית, כדאי להיעזר בשירותי ניקיון מקצועיים. אז מתי מזמינים את חברת הניקיון – לפני או אחרי הסידור?. ובכן, במידה והבית עבר שיפוץ, ההמלצה הינה להזמין את חברת הניקיון לפני שאתם נכנסים לדירה. אם תבחרו לנקות רק אחרי שסידרתם את הדברים, תמצאו את עצמכם מתקשים לנקות בחופשיות ארונות, חלונות, תריסים וכדומה.

•3.      חברת הדברה – אחד הדברים הכי חשובים אותם יש לבצע לפני המעבר הוא הדברה. הזמינו חברת הדבר לפני שחברת הניקיון מגיעה ובקשו לראות רישיון מדביר בתוקף.

•4.      והילדים ? תלוי בגילאים שלהם. ילדים בוגרים יוכלו לסייע לכם בתהליך הסידור של הבית. שיתוף הילדים בתהליך המעבר יעניק להם תחושת ביטחון ולכן אם הילדים בוגרים מספיק- הן בגיל והן באופי, ניתן לחלק להם משימות כמו סידור החדר החדש שלהם, מיקום הספרים במקום המיועד להם, סידור של חפצים קלים ועוד. במידה ואתם מרגישים שהילדים לא יכולים לעזור בסידור בצורה עצמאית, סדרו את הדברים ביחד איתם ואחרי שעה אחת של עבודה משותפת תראו איך הם הופכים מיומנים. במידה והילדים קטנים בכדי לסייע לכם בתהליך הסידור הם גם כנראה ירגישו לא ממש בנוח בסביבה שאיננה מוכרת להם, לכן מומלץ להיעזר בבני משפחה שישמרו וישגיחו עליהם לפחות ביום הראשון שהוא היום הלחוץ והקשה ביותר. גם שירותי בייבי-סיטר יתגלו כהשקעה יוצאת דופן ביום או ביומיים הראשונים של הפריקה והסידור.

•5.      מאיזה חדר להתחיל – התחילו מהחדרים השימושיים ביותר בבית. מטבח וחדרי הילדים הם החללים שמומלץ לסדר בעדיפות ראשונה. מכיוון ואת המטבח לוקח לרוב הכי הרבה זמן לארוז, זה גם החלל שלוקח הכי הרבה זמן לפרוק ולסדר. טרם אתם מתחילים לפרוק את הארגזים השייכים למטבח, חשבו איפה אתם רוצים את המחבתות, הסירים והצלחות, מה המקום המושלם עבור הכוסות ואיפה תמקמו את פינת האוכל. יחידות האחסון השתנו כעת, לכן חשוב להקפיד לסדר את המטבח בהתאם לאורך החיים שלכם. שלבו אסתטיקה ועיצוב יחד עם פונקציונלית שכן זה הדבר הכי חשוב וקריטי במטבח ובשימושים השונים בו. כאמור, פריקת המטבח הוא התהליך הארוך והקשה ביותר, לכן לאחר שתסיימו אתם יכולים להרגיש שהמשימה הקשה והסיזיפית מאחוריכם, אך בלי שאננות – קדימה ממשיכים.

•6.      נסו לתכנן לוח זמנים מסודר – בטח שאלתם את עצמכם כמה זמן ייקח לנו לסדר את כל הארגזים במקום?. ובכן, התשובה לשאלה זו תלויה בכמות הקרטונים שארזתם ובכמה אנשים פורקים אותם. נסו לתאם את יום ההובלה רק לאחר שכל יחידות האחסון כמו ארונות, מדפים ושידות עומדים במקום. במידה וזה לא מתאפשר לכם, השאירו את הקרטונים של אותן יחידות שעדיין לא הורכבו סגורים וכך תמנעו בלאגן מיותר.

•7.      אנשי מקצוע – האם כדאי להזמין את כל אנשי המקצוע ליום המעבר?. הרי עלינו להזמין את איש הכבלים, איש האינטרנט, טכנאי התמי 4, איש השיש, האינסטלטור, החשמלאי ואת שירותי הניקיון. אז איך קובעים מי בא ומתי?. קבעו מתי כל אחד מגיע לדירה בהתאם לצרכים שלכם והימנעו מלתאם את כולם לאותו היום. כמובן שמומלץ לתאם את טכנאי הכבלים למשל, רק אחרי שיש לכם חשמל.

לסיום, אחרי שסיימתם השליכו את הקרטונים הריקים למכולה ירוקה המיועדת להם או לחלופין החזירו אותם למוביל בהתאם להסכם שחתמתם עליו. שיהיה מעבר מוצלח, מהיר ויעיל.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
תלת מימד ומוצר ראשוני
אחד השלבים החשובים ביותר בייצור מוצר ולמעשה השלב הכמעט אחרון...
בכיר השפים הירושלמים, השף עזרא קדם, מצטרף לכשרות צהר
השף המוערך עזרא קדם, סמל הקולינריה המקומית אשר יוצר בימים...
שיתוף פעולה חברתי בין אוניברסיטת רייכמן לבן & ג'ריס - למען שירותי הדם של מד"א
במסגרת השת"פ תוצב עמדת תרומת דם של מד"א וסטודנטים שיתרמו דם...
משחק מגנטים לילדים
אחד החידושים בעולם משחקי הילדים בשנים האחרונות הינו ערכות משחק...
לקראת ט"ו בשבט: נשיא המדינה ורעייתו אירחו חקלאים וחקלאיות ואת נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל'
לרגל חג האילנות, אירחו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו...
מידע הוא כוח – בעולם שבו אתם רוצים לייצר דירוג אשראי איכותי
היכולת שלנו לבנות תהליכי קבלת החלטות גם בתחום הפיננסי היא...
המרכז לגיוס כספים: זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ
חני סודרי, מנכ"לית המרכז: "הזינוק בגידול מתאפיין בהלימה מובהקת עם...
אושרה תכנית העבודה של החברה העירונית 'אריאל' לשנת 2023
דירקטוריון החברה העירונית 'אריאל', בהובלתו של יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר...