Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

סיפורה של מתחזה – דרמה קומית בשלוש מערכות

סיפורה של מתחזה – דרמה קומית בשלוש מערכות
קרדיט נועם פרידמן

אופרה של מוצרט בהפקה חדשה באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים.

סיפורה של מתחזה – דרמה קומית בשלוש מערכות
קרדיט רמי זרנגר

להפקת האופרה נקראו לדגל המנהל המוסיקלי והפסנתרן דוד זבה והבמאית שירית לי וייס אחרי שיתופי פעולה מוצלחים קודמים עם המחלקה הווקאלית באקדמיה.
זמרים מהמחלקה הווקאלית יגלמו את הדמויות השונות באופרה ויארחו לצידם את הטנור בוגר האקדמיה רון זילברשטיין. דוד זבה ילווה בפסנתר.

סיפור העלילה המשעשע מבוצע על הבמה תוך קריצה בהומור לפוליטיקה הישראלית העכשווית יחד עם התבוננות בסוגיות שהאופרה מציגה: מעמד האישה, הטרדות מיניות, מעמדות בעולם המודרני ותשוקות עוצמתיות.

הכניסה לקהל הרחב ללא תשלום

האופרה סיפורה של מתחזה: 1.3, 3.3, 4.3 ו-6.3
אולם 221 בבניין האקדמיה בגבעת רם

סיפורה של מתחזה – דרמה קומית בשלוש מערכות
קרדיט נועם פרידמן

האופרה "סיפורה של מתחזה" (La Finta Giardinieraשל מוצרט תעלה בהפקה חדשה באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים בתאריכים 1.3, 3.3, 4.3 ו-6.3 באולם 221 שבבניין האקדמיה בקמפוס גבעת רם. האופרה תעלה בניהולו המוסיקלי של דוד זבה שילווה את הזמרים בפסנתר, ובבימויה של שירית לי וייס. שניהם חוזרים לשתף פעולה עם המחלקה הווקאלית באקדמיה אחרי מספר הפקות מוצלחות בשנים הקודמות. סטודנטים מהמחלקה הווקאלית יגלמו את התפקידים השונים באופרה המשעשעת ולצידם יופיע זמר הטנור רון זילברשטיין, בוגר האקדמיה שכבר עושה את צעדיו הראשונים בארץ ובעולם. האופרה תבוצע בשפה האיטלקית בה היא נכתבה. יוקרנו כתוביות בתרגום לעברית.

"סיפורה של מתחזה" היא דרמה קומית בשלוש מערכות שמוצרט כתב ב-1775 בהיותו בן 18 בלבד אחרי שכבר כתב מספר אופרות אך לפני שכתב את האופרות הגדולות המאוחרות שלו. הסיפור הפתלתל של האופרה, עוסק ברוזנת הבורחת ממאהב קנאי ואליהם מצטרפים ראש העיר, אחייניתו והמשרתת ועוד דמויות וסיפורי משנה רבים. את האופרה הלחין מוצרט לליברית מאת ג. פטרוסליני.
הבמאית שירית לי וייס: "על אף חילופי הזהויות וסבירות ריאליסטית נמוכה למרבית מהסיטואציות הדרמטיות יש באופרה אמת, כאב ומהלכים רגשיים מורכבים ומעניינים הבאים לידי ביטוי בכל אחת מהדמויות. לכל זה כתב מוצרט מוסיקה המעניקה רגעי ליריות ויופי חשוף לצד וירטואוזיות וטירוף", ומסבירה לגבי הביצוע באקדמיה כי " בהפקה שלנו אנו קורצים בהומור לפוליטיקה הישראלית העכשווית אך גם מטפלים ומתבוננים בסוגיות של מעמד האישה, הטרדות מיניות, מעמדות בעולם המודרני ובתשוקות עוצמתיות ולעיתים הרסניות. כל אלה באופן מפתיע למעשה כבר טופלו ביצירתו של מוצרט באופרה הכול-כך אנושית שלו".

סיפורה של מתחזה – דרמה קומית בשלוש מערכות
קרדיט צלם יוסי צבקר

שירית לי וייס בימאית,
נולדה בישראל. היא אחת מבימאיות האופרה המובילות בארץ כיום והחלה את עבודתה כבימאית אופרה בארצות הברית. באופרה הישראלית ביימה את החטיפה מן ההרמון (מוצרט) בפסטיבל האופרה בעכו, טירתו של כחול הזקן (ברטוק), חליל הקסם (מוצרט), הפקות קהילתיות, הפקות לכל המשפחה, את מופעי שעת אופרה לילדים ועוד. ערכה וביימה את המופע מה עושות האיילות?. עם מיתר אופרה סטודיו של האופרה הישראלית ביימה הפקות רבות כולל כך עושות כולן, דון ג'ובני, רחמיו של טיטוססיפורה של מתחזה, אימפרסריו (מוצרט), הנזירה אנג'ליקה (פוצ'יני), ורתר (מסנה), הטלפון והמדיום (מנוטי) , העטלף (י.שטראוס), בני קפולטי ובני מונטיגיו (בליני) ועוד. ביימה את פיירו הסהרורי (שנברג) עבור הפסטיבל למוסיקה קאמרית בירושלים והפקה נוספת עם הפרוייקט הקאמרי הישראלי. ביימה את האופרה המקורית אמהות (דוד זבה). עבור התזמורת הפלהרמונית הישראלית ביימה את האופרטה קנדיד (ברנשטיין). עבור מקהלת מורן ביימה את ג'ון ג'ון יצירתה של אלה מילך-שריף למילים של יוסי בנאי. וייס עובדת בקביעות עם מרבית התזמורות בארץ איתן בימה את הספר מסביליה(רוסיני), טוסקה(פוצ'יני), כך עושות כולן, חליל הקסם(מוצרט) ועוד. במסגרת חג המחזמר המקורי ביימה את גרטה והמרוץ חלל (יונתן כנען וולריה זליקובסקי) בשנת 2014 ואת גולדי חזיות (אביב קורן) בשנת 2015, שזכו כל אחד בפרס הראשון, ואת משיח עכשיו (יונתן כנען ואפרים סידון) בשנת 2017. כמו כן מביימת וייס בסדנת האופרה הבן לאומית בתל אביב, באקדמיה למוסיקה בתל אביב ובאקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים. וייס מעבירה בקביעות כיתות אמן לזמרים. שירית לי וייס היא המנהלת האמנותית של מיתר אופרה סטודיו של האופרה הישראלית ואחראית על הפעילות הקהילתית והחינוכית של האופרה הישראלית ועל סדרות הקונצרטים של האופרה ברחבי הארץ.

דוד זבה מנהל מוסיקלי ומלווה בפסנתר

יליד חיפה, בעל תואר מאסטר בקומפוזיציה ובזמרה בהצטיינות יתרה מביה"ס למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה בת"א.

שר תפקידי סולו באורטוריות ואופרות עם רוב התזמורות בארץ, זכה במלגות קרן-שרת, קרן "מוסט" והאופרה הישראלית, "המכון הישראלי לאומנות הזמרה" ובמקום ראשון בתחרות האקדמיה בזמרה. לימד זמרה בביה"ס לשירת המקהלה ובתיכון "אלון".

השתתף בהפקות רבות של האופרה הישראלית כפסנתרן, סולן ומתרגם. בין תרגומיו לאופרה: "עלייתה ונפילתה של העיר מהגוני", "בילי באד", "העטלף", "כרמן", "הספר מסויליה", "סינדרלה", "שיקוי האהבה", "חליל הקסם", "המבול של נח" ועוד. הופיע בביצועי בכורה ובהקלטות של אופרות מקוריות. השתתף כקורפטיטור בפסטיבל "מוסיקה טיצ'ינו" בשוויץ. השתתף בסיורי קונצרטים רבים ופסטיבלים בינלאומיים כזמר, פסנתרן ומנצח.

היה בין מייסדיי להקת "אופרה אחרת", זכה לשבחי הביקורות, וכיהן כמנהל המוסיקאלי שלה.

כמנצח באופרה הישראלית ניצח על הפקות של "חליל הקסם", "שיקוי האהבה", "סינדרלה", "לה-טרויאטה", "מנון לסקו" ו"הספר מסביליה". מזה שנתיים מרבה להופיע בפארודיה מוסיקאלית מפרי עטו: "אופרה בטירוף", מופע יחיד בליווי הפסנתרנית אירית רוב.

כתב והלחין את האופרה "אליסה בארץ הפלאות" על פי סיפורו של לואיס קרול, עבור האופרה הישראלת, היצירה בוצעה בניצוחו מספר פעמים על בימת האופרה וזכתה לשבחי הביקורות.

בדצמבר 2015 כתב והלחין את האופרה "אמהות", העוסקת באמהות המופלות והשנואות של ספר בראשית, אופרה שעלתה במרכז תרבות מנדל ואחר כך באופרה הישראלית, הפקה שזכתה לשבחי הביקורות.

ניהל מוסיקלית מופעים רבים עם תזמורות רבות בכל העולם, עבד עם כל הסולנים המפורסמים בארץ במסגרת פסטיבל ימי הזמר חולון, מופעיי פארק ואירועים ומופעים רבים שצולמו ושודרו בטלויזיה וברדיו.

כיום מנצח הבית של תזמורת סימפונט רעננה, מנהל מוסיקלי של מיתר אופרה סטודיו (התכנית לזמרי אופרה צעירים באופרה הישראלית), מרצה בכיר באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, מתרגם אופרות, מעבד ומנצח על תזמורות ומקהלות, מרבה להשתתף בפסטיבלי מקהלות בעולם, להופיע בקונצרטים והקלטות כפסנתרן, זמר ומנצח.

 

רון זילברשטיין טנור
החל את הקריירה המוזיקלית שלו בתור נגן טרומבון והופיע עם כמה מנגני הג'אז הטובים בארץ ובעולם, ועם אומנים מוכרים מתחום המוסיקה הקלה. בוגר האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים והתוכנית של האקדמיה עם "מיתר אופרה סטודיו" מכיתתם של הגב' אפרת בן-נון, מר ג'פרי פרנסיס, ד"ר צבי זמל וד"ר עידו אריאל. מופיע בקביעות עם כמה מהתזמורות הבכירות בישראל כמו הסימפונית ירושלים, הסימפונית חיפה, התזמורת הקאמרית הישראלית, אנסמבל המאה ה-21, אנסמבל סולני ת"א ועוד, וגם עם תזמורות בין-לאומיות כמו התזמורת הפילהרמונית של הייסטינגז ואנסמבל אורקסטה הלונדוני. התפקידים האופראים שביצע כוללים בין השאר את טמינו ב-"חליל הקסם" (מוצרט), אידמנטה ב-"אידומנאו" (מוצרט), התפקיד הראשי ב-"דידו ואניאס" (פרסל), בפה ב-"ליצנים" (לאונקוואלו), בזיליו וקורציו ב-"נישואי פיגארו" (מוצארט) ואורונטה ב-"אלצ'ינה" (הנדל). ברפרטואר הקונצרטנטי והאורטורי שלו יצירות כמו התפקיד הראשי ב-"יהודה המכבי" (הנדל), תפקידי הטנור ברקוויאם של מוצרט, המניפיקט של באך, "מיסה חגיגית קטנה" של רוסיני, המשיח של הנדל, וכמו כן מחזורי שירים כמו "אהבת המשורר" (שומאן) ו-"הטוחנת היפה" (שוברט). בשנה הקרובה ישתתף רון בביצוע בכורה לאופרה "הנביא" מאת אנטל דוראטי שתבוצע בברלין בניצוחו של פרופ' ד"ר מרטין פישר-דיסקאו. רון הוא זוכה מלגת התרבות של קרן אמריקה-ישראל לשנים 2012-2020 בזמרה ובעבר גם בטרומבון.

"סיפורה של מתחזה" – דרמה קומית בשלוש מערכות
אופרה מאת מוצרט באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים.
ליברית: ג. פטרוסליני
מנהל מוסיקלי ומלווה בפסנתר: דוד זבה
בימוי: שירית לי וייס
מפיקה: מעיין צוק-רן
יום ראשון 1.3 בשעה 19:00
יום שלישי 3.3 בשעה 19:00
יום רביעי 4.3 בשעה 19:00
יום שישי 6.3 בשעה 10:30
אולם 221 בבניין האקדמיה, קמפוס גבעת רם, ירושלים
כניסה חופשית
סולן אורח: רון זילברשטיין, טנור
בביצוע זמרים מהמחלקה הווקאלית באקדמיה
ודסטה – סטאס דוידוב
נרדו – חגי ברנזון/שחף רגב
רמירו – ענבל בריל /איפיגניה וורבס
ספרטה – לירון גבעוני /ראניה עתיק
סנדרינה – יעל אברם /רינה מיעארי
ארמינדה – שלומית לאה קובלסקי /דליה בספרוזבני
בלפיורה – רון זילברשטיין

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך"
להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה בסינגל חדש – "ריבה ריבך"....
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
בקניון הדר נחנכה ׳המרפסת׳, שדרת הבילוי והקולינריה
מאות אורחים, בהם אנשי עסקים, מנכ״לי חברות, פוליטיקאים, ודמויות בולטות,...
הקרן לידידות תרמה רכב הסעות בקרוב לחצי מיליון שקלים למרכז לטיפול בקשיש בקהילה בירושלים
בכך יתאפשר למלב"ב בירושלים, המציע לקשישים עם דמנציה פעילות חברתית,...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
פסח במוזאון קסטל
מוזאון הצייר משה קסטל מזמין אתכם לחוויה משפחתית ייחודית ומהנה...
שלוש מדליות זהב, מדליית כסף ושתי מדליות ארד ליקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית בתחרות BEST VALUE היוקרתית
זו השנה ה-16 ברציפות שתחרות היין BEST VALUE נערכת לקראת...
תערוכה חדשה בבנייני האומה, ירושלים "אוצרים לרגע" - ילדי ישראל מציירים בזמן מלחמה
למעלה מ-1000 ילדי בתי ספר יסודיים מכלל המגזרים ומכל רחבי...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...