Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

עיריית ירושלים העניקה לראשונה את פרס מלווה ההסעות העירוני המצטיין

עיריית ירושלים העניקה לראשונה את פרס מלווה ההסעות העירוני המצטיין

מינהל החינוך בעיריית ירושלים והמכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין ציינו לשבח 15 מלווים בולטים בהסעות העירוניות של החינוך המיוחד והביעו הערכה והוקרה מיוחדת ל-3 מהם, שקיבלו השבוע  את פרס מלווה ההסעות העירוני המצטיין על סך 500 שקלים.

טקס פרס מלווה ההסעות העירוני המצטיין התקיים אתמול בפעם הראשונה במטרה להעלות את מוטיבציית המלווים וכך לשפר את שירותי ההסעות בחינוך המיוחד. המועמדים נבחנו בוועדה מיוחדת על בסיס המלצות שהעבירו מנהלי מוסדות החינוך בעיר וחברות ההסעות, שהתייחסו לפרמטרים של יחס לתלמידים, איכות הקשר עם ההורים, המורים והנהג והקפדה על נסיעה בטוחה ונעימה.

מבין החברים בוועדת הפרס: הממונה על מערך ההסעות במינהל החינוך של עיריית ירושלים, אבי גיספאן, האחראי על תכנית היזמות של מכללת דוד ילין, אייל בלוך, ויזמית שינוי חברתי במכללת דוד ילין, בעלת שיתוק מוחין, אחת מהוגות רעיון הפרס וחברה בוועדת הפרס, יעל גיל-בר.  

גיל-בר מציינת "יזמנו לראשונה את פרס מלווה ההסעות המצטיין יחד עם עיריית ירושלים, כי אנחנו חושבים שחשוב לטפוח למלווים על השכם, לבנות להם בית חם שתומך בהם ומכשיר אותם לעבודה החשובה שהם עושים". אייל בלוך הוסיף: "הענקת הפרס היא חלק מתהליך ארוך של יזמות הנוצרת על ידי פעילים חברתיים בעלי מוגבלויות בשיתוף סטודנטים לחינוך המיוחד – אנו בילין גאים בדרך זו ובכך שהיא לא נותרת על הנייר בלבד, אלא מיושמת בשטח וזוכה להערכה".

המלווים שזכו בפרס מלווה ההסעות העירוני המצטיין הם: הודא שלש עליה המליץ בית הספר "אפאק" ללקויי למידה בצור באהר על יחסה האישי לילדים, על הדאגה והאהבה אליהם. רגינה וינגרטן עליה המליצה הנהלת בי"ס "תשמע" על מצוינות בתחום התקשורת עם הילדים ועל הסבלנות והיחס המיוחד אליהם. אדה קטן זכתה להמלצת הנהלת "הגן השיקומי" ולהמלצת ההורים על היוזמה האישית שהיא נוקטת לשיפור שירות מערך ההסעות מול בי"ס וההורים.

אדה עובדת כמלווה של מערך ההסעות במסגרת הגן השיקומי מזה 4 שנים. במכתב ההמלצה ציינו בבית הספר כי עדה מגלה אחריות רבה כלפי הילדים, מקבלת אותם בשמחה בבוקר ודואגת שלכל אחד מהם יהיה חגור היטב. במהלך הנסיעה מקפידה עדה להשמיע לילדים מוסיקה שהם אוהבים, לשיר להם שירי חג סביב מועדים ולספר להם סיפורים. לעדה יש קשר מצוין עם ההורים והנהגים, עימם היא מקפידה להיות בקשר יומיומי ולהם היא מדווחת על כל פרט שמתרחש בהסעה. ההורים ציינו כי עצם היותה מלווה בהסעה נותנת להם תחושת ביטחון ורוגע.

הפרס ניתן למלווי ההסעות במסגרת פרויקט רחב וייחודי שפועל בירושלים ביוזמת ובהפעלת מכללת דוד ילין, בתמיכה ובמימון של עיריית ירושלים, המכשיר מלווי הסעות של החינוך המיוחד בסדנאות שמתקיימות בבתי הספר. בסדנאות מדריכים עם מוגבלויות, ביניהם יעל גיל-בר, העומדים על  תפקיד המלווה ועל הקשר שלו עם הילדים ונותנים למלווים כלים להתמודדות עם סיטואציות שונות כמו בעיות התנהגות שמתעוררות ומבצעים סימולציות שונות. שותפים לסדנאות בבתי הספר ארגון "קשר", וביה"ח "אלין", צוות המרכז לנסיעה בטוחה לילדים עם צרכים מיוחדים לזכרה של טובי קורן.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
פורום כיתות הכוננות 'הנני' ותנועת הביטחוניסטים תרמו עשרות אפודים קרמיים ליישוב קדומים
מסייעים לקדומים. פורום כיתות הכוננות 'הנני' בשיתוף תנועת הביטחוניסטים העבירו...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...