Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

עיריית ירושלים מצדיעה לכוחות החירום והביטחון המצטיינים בירושלים

עיריית ירושלים מצדיעה לכוחות החירום והביטחון המצטיינים בירושלים
pixabay

ראש העיר משה ליאון :  "אני נרגש וגאה להשתתף במעמד זה של הוקרה, תודה והערכה לאנשי כוחות הביטחון. אנשים שמשרתים את העם ותושבי ירושלים, 24 שעות ביממה, בנתינה עצומה ובתחושת שליחות יוצאת דופן. אני מברך אתכם על הצטיינותכם, על תרומתכם הייחודית והשקעתכם הגדולה"

טקס הענקת פרסי הוקרה לשוטרים כוחות ההצלה ,חיילים מצטיינים יתקיים

ביום חמישי י' סיון התשע"ט 13/06/19  ב-12:00 באולם מועצת העיר

ראש-העיר ירושלים,  משה ליאון ומפקד מחוז ירושלים, ניצב  דורון ידיד יעניקו פרסי הוקרה לשוטרים מצטיינים מקרב השוטרים במחוז ירושלים,  אנשי מגן דוד אדום, כיבוי אש, חיילי המחוז, נציגי אגף חירום וביטחון בעיריית ירושלים, אנשי 'איחוד והצלה וזק"א שתורמים לשיפור הביטחון ואיכות החיים בעיר.

הטקס יתקיים באולם מועצת העיר, כיכר ספרא 1 קומה 6, יום  חמישי י' סיון תשע"ט 13/06/19  ב-12:00.

  עיריית ירושלים מצדיעה לכוחות החירום והביטחון המצטיינים בירושלים
pixabay

להלן  חלק מתוך שמות הזוכים ומקצת מתרומתם לעיר:

 

תעודת הוקרה מיוחדת  לאופיר כהן ז"ל

נולד בירושלים בינואר 1967 נפטר בטרם עת בספטמבר 2018, בן 51 במותו.

אופיר החל לעבוד בעיריית ירושלים בשנת 1998 ושימש כקצין ביטחון מוסדות חינוך וקצין מבצעים אגפי.

בשנת 2015 התמנה למנהל מחלקת ביטחון מוסדות חינוך וקהילה.

בתפקידיו השונים פעל רבות להגברת הביטחון האישי והקהילתי ושיפור המוכנות לחרום תוך שיתוף פעולה עם כלל גורמי הביטחון והחרום בעיר.

אופיר התגייס לצה"ל ב1985 ושירת ביחידת חי"ר, כסגן אלוף במילואים פיקד על יחידת הרפואה במחוז ירושלים ולאחרונה חזר לשרת בהתנדבות בנפת הר טוב של פיקוד העורף.

על פועלו במשך השנים הרבות ותרומתו לביטחונם ורווחתם של תושבי ירושלים מוענקת תעודת הוקרה מיוחדת זו.

 

סרן קורין בחכמה קצינת אוכלוסייה במחוז ירושלים, פיקוד העורף

החלה את תפקידה בשנת 2018.

במסגרת תפקידה אחראית קורין על קידום המוכנות לחרום ברשויות המקומיות בנפת מוריה.

קורין היא קצינה מקצועית יוזמת ואחראית המבצעת את תפקידה בהצטיינות.

 

נעה זהר בת 35, נשואה ואם לארבעה. תושבת שכונת רוממה, מנהלת הדרכה באיחוד הצלה וחובשת מתנדבת מזה 20 שנים. לפני מספר חודשים לאחר חצות שמעה דפיקות חזקות בדלת ביתה. אב אחז בידיו תינוקת בת שנה וחצי לא נושמת ומחוסרת הכרה. זהר ביצעה בתינוקת החייאה והצילה את חייה. כמן כן, בשנה החולפת קיבלה לבדה לידיה לא פחות מ- 8 תינוקות שנולדו בלידות בית לא מתוכננות. המסירות של נעה יחד עם עשרות רבות מקרי הצלת חיים מתוך רגישות ומקצועיות מובילה את העשייה שלה במשך היום יום.

הרב דוד ויסנשטרן

מתנדב זק"א  הרב דוד ויסנשטרן יליד 1947 תושב שכונת "גבעת שאול", דור שמיני לבוני ירושלים.

דוד ויסנשטרן הינו מראשוני המתנדבים בארגון זק"א מאז היווסדו ועד היום, במשך כ30 שנה מתנדב באירועי שגרה וחירום המטופלים ע"י ארגון זק"א בבירה.

במהלך השנים יצא דוד לאירועים קשים ומורכבים אסונות, פיגועים, מקריי מוות בלתי טבעיים, תאונות דרכים ואיתור נעדרים.  למרות הוותק והשנים הרבות שצבר דוד בארגון  – הוא יוצא לכל אירוע עם אנרגיות וכוחות מחודשים כשהוא דואג במסירות למטופלים ומסייע למשפחות ברגעים הקשים ביותר, ובעיקר דואג עם אוזן קשבת לחבריו המתנדבים  – מכל הלב.

דוד מתנדב בזמנים לא זמנים, בימי חול, שבתות וחגים, על חשבון שעותיו עם המשפחה והילדים ועל חשבון שעות עבודה יקרות.  ההתנדבות זורמת בדמו, והוא הוריש אותה גם לילדיו ונכדיו.

4 מבניו ונכדיו מתנדבים יחד עם דוד בזק"א ברחבי הארץ, כשמול עיניהם עומדת  המטרה החשובה "להציל את מה שניתן, ולכבד את מה שנותר".

דוד ויסנשטרן, תושבי ירושלים וארגון זק"א מודים לך רבות על תרומתך מסירותך והשקעתך למען העיר ירושלים.

מזר שניאילנה אברמספראמדיק – ראש צוות ניידת טיפול נמרץ

אילנה אברמס בת 92 ילידת ארה"ב, עלתה בגפה מניו גרז'י בגיל 41 מתוך אהבה למדינת ישראל, כיום מתגוררת בירושלים. החלה את דרכה במד"א כמתנדבת נוער בשנת 9112 , ובשנת 9142השלימה לימודי סיעוד ופראמדיק והוסמכה כפראמדיקית וראש צוות בניידת טיפול נמרץ. במהלך השנה האחרונה נדרשה אילנה למתן מענה רפואי מציל חיים לנפגעים קשים, בהם נדרשהלקבלת החלטות וביצוע פרוצדורות מורכבות ומצילות חיים בסביבת עבודה מורכבת ומאתגרת.

בנוסף להכשרתה כפראמדיקית במד"א עובדת גם כאחות במלר"ד בביה"ח הדסה. אילנה מקרינה ביטחון ושלווה ומשמשת דוגמא למקצועיות ואנושיות.

 

רב מתן בכירדודו לוי – חובש בכיר נהג אמבולנס ומורה לנהיגה באמבולנס

דודו בן, תושב ירושלים אב ל 4- ילדים וסב ל- 2 נכדים. דודו החל את דרכו בארגון בעקבות פיגוע "מקרר התופת מאז טיפס בסולם ההכשרות והדרגות בארגון. מעל לכל, דודו זכה להכשירדור שלם של נהגי אמבולנס בזכות הכשרתו כמורה נהיגה. ברבות השנים, דודו המשיך בהתנדבותו במד"א ללא הפסקה. דודו נמנה בין מייסדי ארגון נוער מד"א, ועד היום פעיל בבנק הדם. אךמעל לכל מתמסר במיוחד לפרויקט "קמחא דפסחא" המתקיים מידי שנה באמצעות מתנדבי נוער מד"א לפני החגים, ומספק מאות סלי מזון לנזקקים במרחב ירושלים.

 

רס"ל שירן לוזון ורב כבאי אדם אוחיון  חילצו משפחה ממלונית שבערה בעוצמה.

בתאריך 27/7 בשעה 2:00 לפנות בוקר לערך, התקבלה קריאה על שריפה במלונית ברחוב הנביאים בירושלים שנגרמה ככה"נ כתוצאה מבקבוק תבערה שהושלך לעבר מחסן עם סדינים ומגבות של המלון.

כשהגיעו לוחמי האש למקום, הבינו מיד לוחמי האש, כי יש לכודים בקומה התחתונה של הבניין.

בכניסה לקומה בה נמצאו הלכודים, קיבל את הצוותים קיר של אש אדיר ועשן סמיך ורעיל רב.

מפקד הצוות רס"ל שירן לוזון ולוחם האש אדם אוחיון, חדרו אל תוך הלהבות שלהטו סביבם בחום של מאות מעלות, תוך כדי שחליפות המיגון מפני האש שלהם שלא אמורות לעמוד בעוצמת חום ואש כאלו,  החלו לעלות באש ולהישרף, ותוך כדי פעולות החילוץ, אף ספגו כוויות נרחבות בגופם, חילצו שירן ואדם את המשפחה והצליחו למנוע פגיעה בלתי הפיכה באם ובילדי המשפחה במעשי גבורה וחירוף נפש אלו, הצילו רס"ל שירן לוזון ורב כבאי אדם אוחיון את חייהם של אם המשפחה ושני ילדיהם.

 

רב כבאי איתמר חוטר חילץ אישה נכה משריפה והציל את חייה.

בדיווח שהתקבל  בחדר המבצעים של תחנת כבאות והצלה  ירושלים נמסר  על אישה מבוגרת, המרותקת לכיסא גלגלים הלכודה בשריפה בביתה.

תוך דקות ספורות הגיעו לוחמי האש  לדירה פרצו את דלת הדירה הבוערת, חדרו פנימה אל תוך האש והעשן ואיתרו את האישה הנכה לכודה בלהבות כשכיסא הגלגלים שלה אליו היא מרותקת כבר החל לבעור בחלקו.

רב כבאי איתמר חוטר  המשמש גם כחובש בצוות, הגיע במהירות אל  האישה הלכודה חילץ אותה מתוך הלהבות, והחל לבצע בה פעולות החייאה עד להגעת כוחות הרפואה אשר פינו אותה לבית החולים.

במעשה אמיץ ונאצל זה, הציל רב כבאי איתמר חוטר  את  חייה של האישה המבוגרת, והביא לידי ביטוי את כישוריו כלוחם אש וחובש.

רס"ר אסף צור ורב כבאי דניאל דסה  הצילו את חייהם של שני אזרחים שנלכדו בדירה בוערת בשכונת מאה שערים:

בתאריך 25.7.2018 הוזנקו לוחמי האש מתחנת כבאות והצלה "הלאום" לשריפה בבניין בשכונת מאה שערים. לוחמי האש שהגיעו למקום הבחינו בשריפה מפותחת בבניין, בלהבות הבוקעות מדירה בקומה הראשונה בבניין, ובאישה מבוגרת הלכודה בלהבות בבית כשהיא עומדת בחלון הבית מאחורי סורגים וזועקת לעזרה בשארית כוחותיה. מפקד הצוות רס"ר אסף צור ולוחם האש רב כבאי דניאל דסה, חתכו במהירות את הסורגים הכבדים, זינקו לתוך הבית שבער בעוצמה, חילצו את הלכודה במהירות לטיפול רפואי של אנשי הרפואה במקום, ומיד המשיכו בסריקות בתוך הבית הבוער בכדי לאתר לכודים נוספים.

זמן קצר לאחר תחילת הסריקות בבית הבוער, איתרו אסף ודניאל, אדם כבן 30 שהוא שוכב בפינת אחד החדרים במבנה ללא הכרה,  תוך כדי פעולות מצילות חיים, חילצו אסף ודניאל את האדם מהדירה הלוהטת, והעבירו אותו להמשך טיפול רפואי.

בפעילותם המקצועית, המהירה והאמיצה, הצילו רס"ר אסף צור ורב כבאי דניאל דסה את חייהם של הדיירים שנלכדו בלהבות.

רס"ל מסעב שריתח הציל את חייו של דייר בשריפת בית בבית חנינא.

בתאריך 6.11.2018 הוזנקו צוותי כיבוי והצלה מתחנת פסגת זאב לשריפה בדירה בשכונת בית חנינא.

לוחמי האש ובהם מפקד הצוות, רס"ל מסעב שריתח, הגיעו בתוך זמן קצר למקום, והבחינו מיד בבית הבוער כשכולו אפוף עשן רעיל וסמיך.

מפקד הצוות מסעב, הבחין באדם הנמצא מחוץ לדירה כשהוא מטופל ע"י מד"א והבין מיד שיש כנראה לכודים בדירה.

ללא כל היסוס ופחד, נכנס רס"ל מסעב אל הדירה הבוערת, ותוך כדי שהוא מגשש את דרכו  בעשן הכבד ובחום הכבד, איתר מסעב דייר לכוד מבוהל ששאף עשן והיה קרוב מאוד לאיבוד הכרה.

מסעב הגן על האזרח מהאש , העניק לו אוויר ממערכת האוויר שלו, ובתוך זמן קצר חילץ אותו מהדירה להמשך טיפול רפואי.

בזכות מהירות התגובה, המקצועיות והחתירה להצלת חיים של רס"ל מסעב שריתח, ניצל הדייר ממוות ולאחר טיפול בבית החולים, חזר לביתו כשהוא בריא ושלם.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בנייני האומה חוזרים לפעילות מלאה: מגוון מופעים ופעילויות ב'במת האומה' - חגיגה תרבותית של מוזיקה וקולינריה - פברואר מרץ 2024
בנייני האומה מעדכנים - חוזרים לפעילות מלאה כולל כנסים, ארועים...
הישג משמעותי לירושלים: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה
הפועל לב ירושלים, קבוצת הנשים המרעננת של ליגת העל, עלתה...
גבר בשנות ה-20 נרצח, צעירה נפצעה קשה, ו- 4 פצועים בינוני בפיגוע ירי בכביש מעלה אדומים ירושלים. בנוסף פונו מהזירה אישה שנחבלה ו-4 נפגעי חרדה
הבוקר בשעה 7:29 התקבלו קריאות רבות במוקד החירום 101 של...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
רעיית נשיא המדינה ביקרה בבסיס חיל הים בחיפה
רעיית הנשיא בקשר ספינת הטילים אח״י ניצחון של חיל הים:...
מלון המלך דוד ירושלים מארח את חאבייר מיליי, נשיא ארגנטינה הנכנס במהלך ביקורו הרשמי הראשון בישראל
נשיא ארגנטינה הנכנס, חאבייר מיליי הגיע עם פמלייתו אמש למלון...
נשיא ארגנטינה לנשיא המדינה: בכוונתי להכריז על חמאס כארגון טרור ולהעביר הצעת חוק בפרלמנט הארגנטינאי בדרישה לשחרור החטופים
נשיא המדינה יצחק הרצוג, אירח היום, יום שלישי, כ״ז בשבט,...
התפריט החדש של ברברה קפה
ב״ברברה קפה״ משוק מחנה יהודה עמלו בתקופה האחרונה על תפריט...
נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר בישיבת ההסדר בירוחם שאיבדה שמונה מבוגריה במערכה והתייחס לנפילתם של 24 לוחמי צה״ל
״התחלנו את היום בבשורה מרה מאוד, על אובדנם ונפילתם של...
ט"ו בשבט במלונות ibis ירושלים במחירים אטרקטיביים וסיורים ברחבי העיר
מלונות ibis ירושלים מרכז העיר מזמינים את עם ישראל להתרענן...