Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

עיריית ירושלים משדרגת את תשתיות ה- IT ועוברת לפתרונות ה- HyperConverged והוירטואליזציה של נוטניקס

עיריית ירושלים משדרגת את תשתיות ה- IT ועוברת לפתרונות ה- HyperConverged והוירטואליזציה של נוטניקס
איתמר קורנפלד | צילום: גיא ראובני

עיריית ירושלים השלימה פרוייקט רחב היקף לשדרוג תשתיות ה- IT של העירייה במסגרתו הועברו תשתיות הדאטה סנטר בענן הפרטי של העירייה עליהן פועלות המערכות הפתוחות של העירייה לפלטפורמות נוטניקס מקצה לקצה. במסגרת הפרוייקט הוחלפו השרתים בענן הפרטי של עיריית ירושלים לשרתי לנובו. את הפרוייקט הובילה וניהלה חברת נס טכנולוגיות, המספקת שירותי מיקור חוץ מלאים לעיריית ירושלים.

איתמר קורנפלד | צילום: גיא ראובני

כחלק ממהלך לשדרוג תשתיות החומרה והתוכנה בדאטה סנטר של עיריית ירושלים הוחלט לעבור מתשתית מסורתית לתשתית מבוססת טכנולוגית Hyperconverged (היפר-מאוחד) אשר תאפשר להפעיל תחת פלטפורמה אחת את תשתית השרתים, האחסון והתקשורת במקום תשתיות נפרדות של חברות שונות שפעלו קודם לכן.

במסגרת הפרוייקט הוטמעה טכנולוגית Hyperconverged של נוטניקס –  Nutanix HCI והשרתים הוירטואליים שודרגו לפתרון הוירטואליזציה Acropolis של נוטניקס. כמו כן הועברו בסיסי הנתונים בעירייה לעבודה תחת הפלטפורמה של נוטניקס ובנוסף שולב פתרון ניהול הקבצים ה Nutanix Files לניהול מאות מיליוני קבצים בהיקף של 150 טרה בייט.  עוד כלל הפרוייקט הקמת מערך VDI מבוסס טכנולוגיות נוטניקס המאפשר לכלל המשתמשים עבודה מרחוק. היקף הפרוייקט נאמד בכ- 3 מיליון ₪.

לדברי איתמר קורנפלד, מנהל אגף מיחשוב ומערכות מידע (מנמ"ר), עיריית ירושלים, "מערך המיחשוב של עיריית ירושלים מהווה את הבסיס לאספקת שירותים לכמיליון תושבים. המערך מהווה את התשתית לכ- 4,500 תחנות עבודה וללמעלה מ- 6,000 משתמשים. אנו עוברים יותר ויותר ממערכות לגאסי מיושנות למערכות מתקדמות ולכן קריטי כי תשתיות ה- IT יאפשרו לנהל את המערכת עם ביצועים גבוהים, עם שרידות ברמה גבוהה ועם יכולת גידול פשוט".

"כאשר עמדנו בפני החלטות בנוגע להחלפת החומרה בדאטה סנטר חיפשנו פלטפורמה חדשה שתאפשר לנו חיבור טוב, מהיר ויעיל לענן, שתפעול המערכת יהיה קל ופשוט יותר ועם יכולת שרידות גבוהה באתר הראשי ובאתר ה- DR.

ציון סמולר, הממונה על הטכנולוגיות בעיריית ירושלים, הוסיף:  "בחירתנו בטכנולוגיות של נוטניקס תאפשר לנו להשיג ניהול מרכזי קל ופשוט של תשתיות ה- IT, גמישות, ביצועים גבוהים, שרידות וחסכון רב בשעות אדם".

 

קורנפלד ציין עוד כי: "לאחר שיושלם הפרוייקט בענן הפרטי שלנו בהר חוצבים בירושלים, אנו מתכננים בימים אלו לבצע פרוייקט דומה גם באתר ה- DR שלנו, הנמצא בגוש דן".

לדברי ארז יעקבי, מנהל אתר עיריית ירושלים בחברת נס טכנולוגיות: "בחרנו בנוטניקס כפלטפורמה המרכזית לפרוייקט שדרגו התשתיות בעיריית ירושלים לאחר שנערכה בחינה מקיפה של כלל טכנולוגיות ה- HCI למעלה מחצי שנה. הבחירה היתה על סמך היכרות עמוקה עם היכולות של טכנולוגיות של נוטניקס והטמעות מוצלחות רבות בפרוייקטים שחברת נס טכנולגיות מאפשרת. הפתרון איפשר לעיריית ירושלים לבצע מעבר מהיר לתשתיות החדשות, לשפר ביצועים לאלפי משתמשי העיריה ולהשיג שרידות ברמה הגבוהה ביותר".

לדברי בן סמו, עיריית ירושלים בחרה בפתרון נוטניקס מקצה לקצה המחליף את התשתית המסורתית שפעלה עד כה משום שהוא הוכח כפתרון עם הגמישות וקלות התפעול הטוב ביותר, המאפשר לעירייה לקבל ביצועים ברמה גבוהה ושרידות ללא פשרות. בנוסף, הפתרון יהווה תשתית טובה מאוד שתתמשק בשלב הבא לאתר ה- DR של העירייה וכך תושג המשכיות עסקית קלה לניהול ותפעול.

אודות נוטניקס

Nutanix Solutions היא חברת תוכנת מחשוב ענן אמריקאית שהוקמה בשנת 2009 ופועלת בישראל כשש שנים. החברה מספקת פתרון תשתית ענן היברידי באופן אחוד, ומסייעת ללקוחותיה לייעל את פעילויות הדאטה סנטר שלהם ולהפעיל יישומים באופן נרחב On Premise ובענן. החברה היתה החלוצה בתחום ה- Hyper Converged Infrastructure (HCI) ומובילה כיום תחום זה, שמשמעותו איחוד מחשוב, וירטואליזציה, אחסון, רשת ואבטחה בפתרון אחד. ל-Nutanix Solutions כ- 6,000 עובדים ברחבי העולם. היא מציגה הכנסות בסך 1.5 מיליארד דולר ונסחרת בנאסד"ק תחת NTNX.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
בנייני האומה חוזרים לפעילות מלאה: מגוון מופעים ופעילויות ב'במת האומה' - חגיגה תרבותית של מוזיקה וקולינריה - פברואר מרץ 2024
בנייני האומה מעדכנים - חוזרים לפעילות מלאה כולל כנסים, ארועים...
הישג משמעותי לירושלים: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה
הפועל לב ירושלים, קבוצת הנשים המרעננת של ליגת העל, עלתה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
גבר בשנות ה-20 נרצח, צעירה נפצעה קשה, ו- 4 פצועים בינוני בפיגוע ירי בכביש מעלה אדומים ירושלים. בנוסף פונו מהזירה אישה שנחבלה ו-4 נפגעי חרדה
הבוקר בשעה 7:29 התקבלו קריאות רבות במוקד החירום 101 של...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...
רעיית נשיא המדינה ביקרה בבסיס חיל הים בחיפה
רעיית הנשיא בקשר ספינת הטילים אח״י ניצחון של חיל הים:...
מלון המלך דוד ירושלים מארח את חאבייר מיליי, נשיא ארגנטינה הנכנס במהלך ביקורו הרשמי הראשון בישראל
נשיא ארגנטינה הנכנס, חאבייר מיליי הגיע עם פמלייתו אמש למלון...