Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

עיריית ירושלים עתרה לבג"צ בדרישה להורות לערוץ 10

עיריית ירושלים עתרה לבג"צ בדרישה להורות לערוץ 10

עיריית ירושלים עתרה לבג"צ',בדרישה להורות לערוץ 10 להעתיק את משכנו הקבוע לתחומיה המוניציפאליים של העיר ירושלים כפי שמורה סעיף 3א' לחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. העתירה הוגשה כנגד הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, שר התקשורת וערוץ 10.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, הורה על הגשת העתירה לאחר הודעת הערוץ כי יעבור ליישוב נווה אילן ולא לתחומיה המוניציפאליים של ירושלים. ברקת אמר כי "מעבר ערוץ 10 לירושלים הוא צעד חשוב בחיזוק כלכלתה ומעמדה של בירת ישראל. אנחנו נפעל לסייע לערוץ באמצעות חבילת הטבות ונילחם למען חיזוקה של העיר ולמימוש החוק כלשונו. התחמקות מהמעבר לירושלים היא מדרון חלקלק שעלול לפגוע בחוסנה של העיר. עלינו להמשיך את התנופה כלכלית החלה בבירת ישראל במטרה ליצור בה מקומות תעסוקה נוספים ולמשוך אליה אוכלוסייה איכותית וצעירה"

בעתירה דורשת העירייה מבית המשפט הגבוה לצדק להורות לרשות השנייה לנמק מדוע היא אינה מורה לערוץ 10 ולחברת החדשות של ערוץ 10 להעביר את משכנן הקבוע לירושלים. כמו כן מבקשת העירייה מבית המשפט להוציא צו המורה לערוץ 10 ולחברת החדשות של הערוץ לחדש את פעולות ההיערכות למעבר לירושלים עד סוף שנת 2011, וכן לעצור את כל היערכות המעבר לנווה אילן.

העירייה טוענת כי התופעה לפיה גופים עסקיים מקבלים זיכיונות מהמדינה להשתמש במשאבי הציבור ואחר כך אינם ממלאים את התחייבויותיהם – ובעצם נהנים על חשבון הציבור והמדינה – הינה תופעה שבית המשפט חייב להתערב על מנת להפסיקה.

העירייה טוענת בעתירה כי החלטת בית המשפט המחוזי ב- 1998 שקבע ביחס לערוץ 2 כי החוק מתייחס לירושלים רבתי ולכן ניתן לעבור לנווה אילן, הינה החלטה שגויה שהתבססה רק על השיקול הכלכלי של טובת הזכיין ולא מעבר לכך. בית המשפט המחוזי נימק בזמנו את ההחלטה בנימוק כלכלי כי העלות בנווה אילן נמוכה יותר ולכן התיר לערוץ 2 להתמקם שם.

כמו כן טוענת העירייה כי ערוץ 10 הוליך את המדינה שולל, שכן לפני כשנתיים במהלך הדיונים על הארכת תקופת הזיכיון של הערוץ, הציגה הנהלת הערוץ לרשות השנייה ולוועדת הכלכלה של הכנסת תכנית מפורטת למעבר לירושלים. כעת לאחר שהמדינה האריכה את הזיכיון "שכח" הזכיין מהתחייבויותיו ומפר אותן ברגל גסה. הדבר מהווה למעשה הפרה של התחייבות הערוץ למדינה.

עיריית ירושלים בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים הכינה לערוץ 10 חבילת תמריצים והטבות אטרקטיביות ומשמעותיות למעבר הערוץ לתחומי העיר, שהן אף כלכליות יותר לערוץ מאשר במקומו הנוכחי בגבעתיים. בגיבוש התמריצים נעשתה ע"י הרשות לפיתוח ירושלים עבודה מקיפה מול משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר להחלת ההטבות של מענקי ירושלים לארנונה, דבר המאפשר לערוץ הטבה של מענק הסתגלות בשווי של כ- 90% מעלות הארנונה בשלוש שנים הראשונות, וכן מתן הטבות לעובדים שמתגוררים מחוץ לעיר ויעברו לירושלים בסיוע בשכר דירה בשנתיים הראשונות עד לגובה של 30,000 ש"ח לעובד.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...
רעיית נשיא המדינה ביקרה בבסיס חיל הים בחיפה
רעיית הנשיא בקשר ספינת הטילים אח״י ניצחון של חיל הים:...
מלון המלך דוד ירושלים מארח את חאבייר מיליי, נשיא ארגנטינה הנכנס במהלך ביקורו הרשמי הראשון בישראל
נשיא ארגנטינה הנכנס, חאבייר מיליי הגיע עם פמלייתו אמש למלון...
נשיא ארגנטינה לנשיא המדינה: בכוונתי להכריז על חמאס כארגון טרור ולהעביר הצעת חוק בפרלמנט הארגנטינאי בדרישה לשחרור החטופים
נשיא המדינה יצחק הרצוג, אירח היום, יום שלישי, כ״ז בשבט,...
ט"ו בשבט במלונות ibis ירושלים במחירים אטרקטיביים וסיורים ברחבי העיר
מלונות ibis ירושלים מרכז העיר מזמינים את עם ישראל להתרענן...
"למדתי ממך שאפשר לדבר גם ללא מילים" חוגגים 80 לפנחס - ניצול שואה עם מוגבלות אשר מעביר, ללא מילים, הרצאות על חייו, מוגבלותו והדרך להגשים חלומות למרות האתגרים הפיזיים
סיפורו של פנחס, דייר המערך התומך של אלווין בירושלים, שזור...