Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

עיריית י-ם: משדרגים את שוק מחנה יהודה

עיריית י-ם: משדרגים את שוק מחנה יהודה

עיריית ירושלים באמצעות חברת עדן, החברה לפיתוח מרכז העיר ירושלים, תחל בפרויקט שדרוג התשתיות בשוק מחנה יהודה. ההחלטה על ביצוע הפרויקט באה בעקבות זאת הגידול המתמיד במספר המבקרים במרכז העיר בכלל ובמתחם השוק בפרט. במסגרת השדרוג יפורקו לוחות הגג הישנים שקירו את השוק, בלוחות חדשים ומתקדמים העשויים חומרים משופרים, תחודש קונסטרוקציית הפלדה המחזיקה את גג השוק ויוכנסו למתחם השוק מערכות אוורור מתקדמות, לנוחותם של הסוחרים והמבקרים. בנוסף, יבוצעו עבודות חשמל נרחבות ברחבי השוק ויוכנו לשימוש מערכות תאורה חדשות. במקביל, תבצע עיריית ירושלים, באמצעות חברת עדן עבודות אינסטלציה בשוק, במטרה לחדש את מערכת הניקוז במקום. עלות הפרויקט כ-5 מיליון שקלים והוא צפוי להסתיים עד חגי תשרי הקרובים, בחודש ספטמבר 2013.

יש לציין כי העבודות יתבצעו בתיאום עם עמותת סוחרי השוק והעירייה והסוחרים יחתמו ביניהם על אמנה לאחזקת הגגות ושמירת תקינותם. בנוסף, העירייה תקצבה סכום של 1.5 מיליון שקלים לביצוע אחזקת הגגות לשלוש השנים הראשונות לאחר השדרוג.

ראש-העיר ירושלים, ניר ברקת מציין כי "בשנים האחרונות השקיעה עיריית ירושלים, באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים וחברת עדן, כ-350 מיליון שקלים בשיקום ושדרוג התשתיות הפיזיות באזור מרכז העיר ואנו צפויים להשקיע עוד כ-150 מיליון שקלים. שדרוג מתחם שוק מחנה יהודה מהווה דוגמה מוצלחת נוספת לפעילות הענפה אשר מחזירה את מרכז העיר להיות מרחב ציבורי תוסס ומלא בפעילות מסחר ותרבות".

סמנכ"ל חברת "עדן" החברה לפיתוח מרכז העיר ירושלים, ליאור בר-דור אמר כי "התחלת פרויקט שדרוג מתחם שוק מחנה יהודה מהווה נדבך נוסף בפועלה של חברת עדן במרחב של מרכז העיר ירושלים. לאור הצלחה של שוק, הן כשוק 'ירושלמי אסלי' ותוסס המשמש ירושלים רבים והן כאטרקציה תיירותית המושכת מבקרים רבים, החברה תמשיך בקידום האזור."  

יו"ר עמותת סוחרי שוק מחנה יהודה, שמעון דרויש מדגיש כי "בעקבות שיתוף הפעולה של הוועד המנהל של עמותת סוחרי שוק מחנה יהודה עם עיריית ירושלים וחברת "עדן" במשך מספר שנים, הושגה ההבנה כי שיפוץ כוללני ומקיף של השוק יביא את השוק למאה ה- 21, יטיב עם הסוחרים ויחזיר את הקונים לשוק".

על פי מחקר שערכו לאחרונה כלכלני חברת צ'מנסקי בן שחר ושות', הפוטנציאל העסקי הבא במרכז ירושלים טמון באזור שוק מחנה יהודה, לאור מיקומו האסטרטגי בין צירים מחוללי תנועה ואטרקטיביות השוק עצמו כמוקד משיכה. כיום קיימים בשוק שטחי מסחר בהיקף של כ- 30,000 מ"ר, כאשר תמהיל העסקים המגוון כולל לצד העסקים המסורתיים (ממכר מזון, שירותים למיניהם וביגוד והנעלה), גם עסקים חדשים כמו חנויות בוטיק שונות, מסעדות גורמה ועסקים נוספים שהתפתחו כתוצאה מהמגמה העקבית של גידול במספר המבקרים מחתך סוציו-כלכלי גבוה. מתחם שוק מחנה יהודה הפך בשנים האחרונות, הודות לשילוב הידיים בין הסוחרים, בעלי העסקים המקומיים ועיריית ירושלים, באמצעות חברת עדן, לאבן שואבת למבקרים רבים מחוץ לירושלים ולסיפור הצלחה אדיר המסמל את התעוררותו של מרכז העיר ירושלים.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
פורום כיתות הכוננות 'הנני' ותנועת הביטחוניסטים תרמו עשרות אפודים קרמיים ליישוב קדומים
מסייעים לקדומים. פורום כיתות הכוננות 'הנני' בשיתוף תנועת הביטחוניסטים העבירו...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...