Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

עכשיו בבתי חולים בירושלים – הפיתוח הישראלי שמסייע לטפל בהפרעות בקצב הלב במטופלים בכל רחבי העולם 

עכשיו בבתי חולים בירושלים – הפיתוח הישראלי שמסייע לטפל בהפרעות בקצב הלב במטופלים בכל רחבי העולם 
מערכת KODEX EPD. צילום יחצ

מערכת המיפוי וההדמיה הלבבית KODEX-EPD לטיפול בהפרעות בקצב הלב פותחה ועברה וולידציה בשיתוף עם בית החולים שערי צדק והמרכז הרפואי הדסה וכבר נמצאת בשימוש בשני המוסדות

רויאל פיליפס (NYSE: PHG, AEX: PHIA), מובילה עולמית בטכנולוגיות בריאות, הכריזה על שדרוגי הדמיה ורצף תהליכי העבודה במערכת המיפוי וההדמיה הלבבית החדשה של החברה – KODEX-EPD. המערכת משמשת כעת כדי לטפל בחולים הסובלים מפרפור פרוזדורים (Atrial Fibrillation) – הפרעה נפוצה בקצב הלב – ב-40 אתרים ברחבי העולם, עם למעלה מ-1,500 מטופלים נכון להיום. הגרסה האחרונה כוללת שדרוגים בביצועי ההדמיה והמיפוי, יחד עם תכונות עדכניות אשר נועדו לסייע בהליכי קריואבלציה (שימוש בקור קיצוני בהליך לטיפול בפרפור פרוזדורים).

בשונה משיטות הדמיה מסורתיות בהליכי פרפור פרוזדורים כמו CT והדמיית רנטגן, מערכת KODEX-EPD משלבת בין חיישנים המחוברים לגוף וצנתרים בתוך הלב כדי לבצע הדמיה של האנטומיה והפעילות החשמלית של הלב, תוך שימוש בטכנולוגיית חיישנים דיאלקטרית חדשנית. כתוצאה מכך, אלקטרו-פיזיולוגים (רופאים המתמחים בהפרעות קצב) יכולים לקבל מבט תלת-מימדי מפורט של לבו של המטופל תוך 3 דקות בלבד ולנווט אל מיקום המטרה בקלות וביעילות רבות יותר, עם הדיוק הנחוץ וללא שימוש בקרינה.

"ההשקה החדשה של מערכת KODEX-EPD מהווה התקדמות משמעותית במובנים של איכות הדמיה ויעילות רצף תהליך העבודה בהליכי טיפול בפרפור פרוזדורים, כאשר המטרה ארוכת הטווח שלנו היא הערכת טיפול בזמן אמת", אמרה מארלו ג'נסן, מנהלת Philips EPD Solutions. "באמצעות שיתוף הפעולה עם מדטרוניק ופיתוח יכולות ייחודיות עבור הליכי קריואבלציה, אנחנו יכולים לספק גישה למערכת המיפוי וההדמיה הלבבית החדשנית שלנו עבור רופאים רבים יותר ולתרום לאספקת רצפי עבודה יעילים באמצעות טיפול הקריואבלציה הטוב מסוגו של מדטרוניק".

מערכת KODEX EPD.
צילום יחצ

השדרוגים בהשקה החדשה כוללים הדמיה מהירה יותר ברזולוציה גבוהה, שיפורים בפונקציונליות המיפוי ובצפיפות הנקודות, אפשרויות וויזואליזציה חדשות כמו תצוגת 'multi-chamber' כדי לסייע להבין את המיקומים היחסיים של החדרים הסמוכים ו-'glass view' המספק לרופאים תפיסה משופרת של מיקום הצנתר בתלת-מימד והתמצאות בתוך הלב. כמו כן, מערכת KODEX-EPD מציעה פונקציונליות הערכת חסימת כלי דם (occlusion) משופרת עם דיוק גבוה ורצף עבודה פשוט יותר עבור הליכי קריואבלציה [1].

פרופסור מיכאל גליקסון, מנהל מערך הלב בשערי צדק, אמר כי, "שיתוף הפעולה שלנו עם פיליפס EPD בפיתוח ובאימות של מערכת ה-KODEX EPD מאפשר לנו להעניק למטופלים שלנו את הטכנולוגיה החדשנית ביותר הקיימת בשוק. השימוש ביכולת ההדמיה של מערכת KODEX-EPD כדי לספק הדמיה ברזולוציה גבוהה מאפשר לנו לבצע התאמה אישית של גישת האבלציה שלנו בהליכי הקריואבלציה של מדטרוניק ומעניקה לנו את היכולת להתאים אישית ובזמן אמת את הטיפול עבור כל מטופל".

 

פרופסור דוד לוריא, מנהל היחידה לאלקטרופיזיולוגיה, המרכז הרפואי הדסה, אמר כי, "אנו בהדסה גאים להיות שותפים לתהליך החדשנות יחד עם פיליפס EPD, פרי פיתוח ישראלי פורץ דרך בתחום הטיפול בהפרעות קצב לבביות. בעזרת מערכת ה-KODEX-EPD אנו מצליחים לטפל באופן מותאם אישית בבעיות הקשורות בהפרעות קצב הלב; גם באבלציות וגם בהשתלות קוצבי לב עם בטיחות גבוהה למטופלים. הדמיה באמצעות מערכת KODEX-EPD עשויה להפחית את התלות בפלואורוסקופיה ובדיקות CT לפני ההליך ובכך, לסייע להפחית את החשיפה לקרני רנטגן עבור המטופלים והצוות הרפואי, דבר אשר חשוב לנו מאוד".

מערכת המיפוי וההדמיה הלבבית KODEX-EPD זמינה לרכישה מסחרית בישראל, ארה"ב, אירופה וסין. המערכת הינה חלק מהפורטפוליו הייחודי של פיליפס הכולל מערכות, התקנים חכמים, תוכנה ושירותים בתחום של הדמיה מונחית תמונה, המשולבים יחד כדי לספק לשירותי הבריאות פתרונות מתוחכמים ומוכוונים לביצוע הליכים. ניתן למצוא מידע נוסף באתר www.philips.com/epd.

 

[1] בשימוש בפונקציונליות חסימת כלי הדם של KODEX-EPD, רופאים תמיד צריכים להתייחס למדריך הקריואבלוציה הטכני בר היישום, ספרות קיימת ולהשתמש בשיקול דעתם כדי לאשר את הליך חסימת כלי הדם של וריד ריאתי.

 

אודות רויאל פיליפס

רויאל פיליפס (NYSE: PHG, AEX: PHIA), הינה חברה מובילה בתחום טכנולוגיות הבריאות, המתמקדת בשיפור בריאותם של בני האדם ומאפשרת תוצאות טובות יותר על פני הרצף הטיפולי, החל משמירה על אורך חיים בריא וטיפול מונע, ועד לאבחון, טיפול ופתרונות בריאות ביתיים. פיליפס ממנפת טכנולוגיה מתקדמת ותובנות קליניות וצרכניות עמוקות במטרה לספק פתרונות משולבים. מטה החברה ממוקם בהולנד. פיליפס הינה חברה מובילה בתחום ההדמיה הדיאגנוסטית, טיפולים מונחי תמונה, ניטור מטופלים ומידע רפואי, כמו גם בתחום פתרונות בריאות לצרכן הביתי. בשנת 2019 פיליפס הציגה מחזור מכירות של 19.5 מיליארד אירו והיא מעסיקה כ-80,000 עובדים. פעילות החברה משתרעת על פני מעל ל-100 מדינות ברחבי העולם. למידע נוסף בקרו באתר החברה: www.philips.com/newscenter.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך"
להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה בסינגל חדש – "ריבה ריבך"....
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
הקרן לידידות תרמה רכב הסעות בקרוב לחצי מיליון שקלים למרכז לטיפול בקשיש בקהילה בירושלים
בכך יתאפשר למלב"ב בירושלים, המציע לקשישים עם דמנציה פעילות חברתית,...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
חדש בירושלים מרכז הקונגרסים בנייני האומה מציין 70 שנה ופותח לראשונה את שעריו לסיורים מודרכים בתערוכות השונות
הסיורים חינם בתיאום מראש! במסגרת חגיגות ה70 יפתח לראשונה מרכז הקונגרסים...
חשיבותן של הבדיקות הגנטיות
בדיקות גנטיות, הנעשות על ידי יועצים גנטיים, עוזרות למטופלים ולמשפחותיהם...
איך שומרים על כושר – גם בנוחות ביתנו
אנשים רבים חושבים שהתעמלות עבור חיטוב וירידה במשקל, או שמירה...
ברית מילה- כך תערכו בצורה נכונה
ברית מילה היא אירוע מרגש ביותר. מדובר על אירוע הנערך...