Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

על מנת לצמצם את תופעת הבדידות בקרב אוכלוסיית הקשישים, הקרן לידידות ערכה מבצע לקירוב בין מבוגרים לציבור הרחב בעיר ירושלים

על מנת לצמצם את תופעת הבדידות בקרב אוכלוסיית הקשישים, הקרן לידידות ערכה מבצע לקירוב בין מבוגרים לציבור הרחב בעיר ירושלים
פעילות ידידות בדבש | צילום: גיא יחיאלי

לכבוד השנה החדשה הקרן חילקה לתושבים ערכות שמירת קשר ובהן צנצנות דבש, אותן ימסרו לשכנים מבוגרים המתגוררים בסמוך אליהם.

בכל ערכה, בנוסף לדבש יש גם מגנט עליו יכול משתתף לרשום את פרטי הקשר עמו, כדי שהמבוגר שמקבל את הערכה יוכל ליצור עמו קשר – להפגת בדידות או סיוע במידת הצורך.

פעילות ידידות בדבש | צילום: גיא יחיאלי

על מנת לנסות ולצמצם את תופעת הבדידות בקרב אוכלוסיית הקשישים, יזמה הקרן לידידות מבצע לקירוב בין אנשים לבין שכניהם המבוגרים בשיטה מתוקה במיוחד!

הקרן לידידות בשיתוף חניכי מכינת הראל, חילקה ביום שישי 3.9. בקניון עזריאלי מלחה , ערכות ובהן צנצנת דבש, לכל אדם שהתחייב לקחת ולהעניק אותן לקשישים בסביבת מגוריו. לערכה מצורף מגנט לתלייה בבית הקשיש עליו מוזמנים המשתתפים לרשום שם ומספר טלפון כדי שלקשישים יהיה איש קשר בסביבתם הקרובה לעזרה ולהפגת בדידות.

"המלחמה בבדידות איננה עניין ממשלתי, אומרת יעל אקשטיין, נשיאת הקרן לידידות, האחריות היא על כולנו. אם נצליח לקראת ראש השנה לחבר לפחות כמה אלפי ישראלים וישראליות לקשישים בסביבת מגוריהם הרי שעשינו דבר עצום. הדבש נועד להמתיק לקשישים את החג אך המחווה האנושית של משתתפי הפעילות תמתיק להם את השנה ואולי את שארית חייהם".

פעילות ידידות בדבש | צילום: גיא יחיאלי

דוכן החלוקה בירושלים הוצב בקניון עזיראלי מלחה תודות לשיתוף הפעולה עם הנהלת הקניון זו השנייה השנייה ברציפות במבצע מסוג זה. הקרן הקפידה להדגיש בפני המשתתפים בפעילות כי עליהם לנקוט בצעדי הזהירות המתבקשים בימי הקורונה כאשר המשתתפים מונחים להצטייד במסכות, לשמור מרחק ולהימנע משהייה ממושכת בתוך בית הקשיש.

אילנה עמיחי  רכזת השטח המרחבית של הקרן: "אנחנו שמחים שנפלה בחלקנו הזכות להעניק רגע מתוק לכל כך הרבה אנשים. מעבר לזה, לפעילות זו יש ערך רב כי היא יכולה לייצר קשרים מועילים וחברויות חדשות, שגם בני האוכלוסייה המבוגרת וגם הצעירים יותר יכולים להנות וללמוד מהם. אני רוצה להודות מאד לאנשים שבוחרים לקחת חלק ובאו לאסוף את הערכות. זה נוטע תקווה גדולה לקראת השנה החדשה".

פעילות ידידות בדבש | צילום: גיא יחיאלי

הקרן לידידות היא ארגון הסיוע החברתי הגדול בישראל. בשנה האחרונה תרמה הקרן קרוב למאה ושלושים מיליון דולרים למטרות רווחה, סיוע בעלייה ושיפור מערך ההצלה וההגנה על אזרחי ישראל במצבי חירום. זאת בזכות התגייסותם של 600 אלף תורמים אוהבי ישראל בארצות הברית, קנדה ורחבי העולם. הסיוע לקשישים וניצולי שואה הוא אחד היעדים המרכזיים של הקרן והיא מספקת סיוע חודשי וקבוע לעשרות אלפי קשישים במזון, תרופות, ציוד חיוני לבית ועוד. הקרן אף פועלת להפגת בדידותם של הקשישים באמצעות מערך של מאות מתנדבים קבועים ואלפי מתנדבים המצטרפים לפעילויות סיוע בחגים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עניינים משפטיים הקשורים בעבירות תנועה
עורך דין תעבורה בירושלים מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים בעבירות תנועה...
תהליך מיוחד לטיפוח העור
טיפול פיגמנטציה בפנים הוא תהליך מיוחד לטיפוח העור שמטרתו להפחית...
רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן" מתרחבת ופותחת סניף בירושלים בהשקעה של כ – 1 מיליון ₪
 רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן", מקבוצת גרג, מתרחבת ופותחת בימים...
עיצוב פנים הוא לא תמיד מה שחשבתם
אם נכנסתם לבית והרגשתם בו נוח מיד, ראיתם שכל הפריטים...
עסקאות מקרקעין – ההיבט המשפטי
עורך דין המתמחה בעסקאות מקרקעין, בעיקר ברכישת דירות, הוא נכס...
אילו מצבים נחשבים לנהיגה ללא רישיון
אחד התנאים הבסיסיים לעליה על הכביש ונהיגה הוא שישנו רישיון...
כל מה שצריכים לדעת על עמדות טעינה לרכבים חשמליים
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי מחיר מושפע ממגוון גורמים, לרבות...
יפן בירושלים הארוקון 2024 - כנס האנימה והמנגה הגדול בישראל יתקיים בפורים בבנייני האומה
במעמד שגריר יפן בישראל השנה יוענקו פרסים לאוהבי אנימה צעירים...
עדלאידע הילדים של ישראל בירושלים, יוצאת לדרך בהפנינג שמח, שיכלול תהלוכות בובות ענק שעוצבו ונבנו ע"י מוסדות התרבות וילדי ירושלים, למען כל עם ישראל ובסימן אחדות העם
את שיירת בובות הענק יוביל בראש מיצג סמל החטופים 25.3.2024, ט"ו...
מחפשים צלם לחתונה במרכז הארץ?
תכנון חתונה יכול להיות חוויה סוחפת, אבל היבט אחד שאסור...