Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

פסטיבל צלילים בעתיקה

פסטיבל צלילים בעתיקה
Photoagency - Shmuel Cohen

הפסטיבל הירושלמי מגיש תפריט מוסיקלי עשיר גם השנה:

מופעים של מיטב האמנים, הרכבים מוזיקליים

בשילובים מיוחדים שנוצרו במיוחד עבור הפסטיבל,

מיצגים מוזיקליים והקרנות וידאו ארט

פסטיבל צלילים בעתיקה
Photoagency – Shmuel Cohen

בין האמנים המופיעים: דודו אהרון מארח את לינה מחול, הדג נחש, נורית גלרון, עופר לוי, מנדי גרופי ועוד….

  • תערוכה ייחודית אודות שלמה ארצי החושפת את סיפור חייו

הפסטיבל פתוח לקהל הרחב – והכניסה לכל המופעים ללא תשלום!

פסטיבל צלילים בעתיקה
Photoagency – Shmuel Cohen

משרד ירושלים ומורשת, עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים, יערכו זו השנה ה-8 ברציפות את פסטיבל צלילים בעתיקה. הפסטיבל, בהפקת החברה העירונית אריאל,  יתקיים במשך 4 ערבים רצופים החל מיום שני ה-1.4.2019 עד יום חמישי ה 4.4.2019, ב-10  מוקדים שונים סביב העיר העתיקה בירושלים.

פסטיבל צלילים בעתיקה הפך זה מכבר להיות נקודת ציון ואבן דרך בחיי התרבות בירושלים ובישראל בכלל. מדובר במסע מוזיקלי, חזיוני, עשיר ומגוון בנופה עוצר הנשימה של העיר העתיקה, אשר הופכים אותה למקום ממנו לא ניתן לשבוע. חלק ממופעי ואירועי הפסטיבל הינם פורצי גבולות וחוצי ז'אנרים ומהווים גשר רחב בין סגנונות וקהלים שונים.

פסטיבל צלילים בעתיקה
Photoagency – Shmuel Cohen

הפסטיבל פתוח לקהל הרחב – והכניסה לכל המופעים ללא תשלום!

במרכז הפסטיבל תוקדש תערוכה מיוחדת וחד פעמית של האמן והיוצר שלמה ארצי: בגן העדן של ילדות – כיכר צה"ל: את פרויקט הדגל של הפסטיבל השנה יצרנו עם זמר, יוצר, מלחין, פזמונאי והכוכב הבלתי מעורער של המוזיקה הישראלית מזה שנים – שלמה ארצי.

פסטיבל צלילים בעתיקה
Photoagency – Shmuel Cohen

במשך חמישה עשורים של יצירה מקורית, אישית ומרגשת להפליא ארצי הפך להיות שם נרדף למוזיקה ישראלית. מאז שירותו בלהקת חיל הים ועד שגרף כל פרס ותואר אפשרי, ארצי הוא אחד האחראים לעיצוב הצליל והשפה של המוזיקה שלנו וקנה לעצמו מקום של כבוד בהיכל התהילה שלה. בקריירה ענפה ומלאת שיתופי פעולה שעדיין נמשכת, הוא כבש לעצמו מקום בהיסטוריה של המוזיקה המקומית ובלבבם של מאות אלפי מעריצים.לרגל הפסטיבל נאספו  תחנות חייו ונוצרה מהן תערוכה אורקולית ייחודית, שמספרת בקול ובתמונה את סיפורו, סיפורנו. ניתן  לטייל בתוך מסע חייו ולהכיר לעומק את האייקון הענק של הסאונד הישראלי.

ברחבת שער יפו יוקרן מיצג ויזואלי מיוחד על כיפת מבנה ייחודי בחוויית 360 מעלות. המיצג לוקח את הצופה דרך מסע עולמי ועשיר בתוך המוסיקה הישראלית.

פסטיבל צלילים בעתיקה
Photoagency – Shmuel Cohen

מיצג נוסף, שנבנה במיוחד לפסטיבל הוא "התקליטיה". אטרקציה המורכבת מארבעה קירות היוצרים ויטראג' של ספריית תקליטים ענקית. קהל המבקרים יסתובב בין קירות התקליטייה ויאתר בין ציורי התקליטים, את אלו שניתן לשלוף החוצה. כל תקליט שנשלף מהמדף, יתחיל להתנגן מהרמקולים וכך יוכל כל מבקר להיות העורך המוסיקלי למשך מספר דקות ולנגן חלק מפסקול חייו להנאת מבקרי הפסטיבל.

פסטיבל צלילים בעתיקה
Photoagency – Shmuel Cohen

בגן משעול הפנינים (בין השער החדש לשער שכם), תוקם במה מרכזית שתארח הרכבים מיוחדים של אמנים שיתאחדו באופן חד פעמי ובמיוחד לפסטיבל, ביניהם: להקת פירקת אל נור חוברת לעופר לוי, תזמורת הקאמרטה הישראלית מארחת את שלומי שבן, תזמורת מזרח ומערב שמארחת את נסרין קדרי, הדג נחש נושפים היפ הופ ציוני מגובים בחטיבת נשפנים מפלצתית ועוד.

במה מרכזית נוספת תוקם בגן הבונים (סמוך לחומה המערבית), ובה יתקיימו מידי ערב מופעים של מיטב אמני ישראל, ביניהם: להקת אתניקס שיארחו את זהבה בן, אברהם טל,  לירן דנינו, דודו אהרון שיארח את לינה מחול, שמעון בוסקילה שיארח את הזמרת העולה נרקיס, נורית גלרון, מארינה מקסמיליאן, לירון עמרם והפנתרים, מוניקה סקס ועוד.

גם בגן התקומה שברובע היהודי תוקם במה מרכזית, בה יופיעו האמנים:  חיים ישראל, אהרון רזאל, מנדי גרופי וישי לפידות.

במערת צדקיהו יתקיימו שני מופעים במהלך הפסטיבל: ב-3.4 מופע רוק של אביב גפן והטעויות וב-4.4 תופיע הזמרת קרן פלס במופע סוחף משיריה. **המופעים במערה בתשלום.

פסטיבל צלילים בעתיקה
Photoagency – Shmuel Cohen

טברנה המשלבת מוסיקה ואוכל תוקם בשדרת הדקלים. שורת משאיות אוכל צבעוניות יגישו מגוון מאכלי רחוב בהשראת המטבח היווני והים תיכוני לצד הופעות חיות של מוסיקה יוונית ומזרח תיכונית.

זאב אלקין, השר לירושלים ומורשת מסר: "פסטיבל הצלילים הפך למסורת ולאחד מהאירועים התרבותיים החשובים המתקיימים בכל שנה בעיר העתיקה בירושלים. הפסטיבל מושך אליו עשרות אלפי מבקרים מכל רחבי הארץ שגם נהנים מהנופים המרהיבים שהעיר העתיקה מציגה וגם ממוסיקה ישראלית טובה.

השנה הפסטיבל הוא גם בעל משמעות מרגשת במיוחד עבורי בגלל התערוכה הייחודית על שלמה ארצי. זכיתי ללמוד עברית דרך שיריו של שלמה ארצי עוד בהיותי תלמיד תיכון בימי המחתרת היהודית בברית המועצות ומאז שיריו הם בעלי משמעות סמלית בשבילי"

ראש העיר ירושלים, מר משה ליאון : "פסטיבל "צלילים בעתיקה" הפך ב-8 שנות קיומו לפסטיבל המהווה מקור משיכה והנאה לכל אזרחי ירושלים והארץ המגיעים ליהנות ממוסיקה ותרבותית איכותית, לצד הנאה מנופיה המרהיבים של ירושלים, המשתלבים כחלק ובלתי נפרד מתכנית הפסטיבל. מרקם האוכלוסייה בבירה משתלב באופן מופלא עם הפסטיבל מלא התרבויות שמתחברות לצלילי המוסיקה."

אייל חיימובסקי, מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים: זו כבר מסורת לעשרות האלפים שעולים לירושלים מידי שנה וגודשים את העיר העתיקה, ומגיעים לחוות את פסטיבל המוסיקה מהגדולים והוותיקים בארץ. פסטיבל הצלילים מתקיים כחלק מפעילות הפיתוח הכלכלי שמובילה הרשות לפיתוח ירושלים, ומביא אל במות העיר את מיטב האמנים, ויוצר הופעות מקור עם שילובים המיוחדים רק לו. והכל מתרחש לצד הנוף עוצר השנימה של העיר העתיקה, באוויר הירושלמי ובאווירה השמורה לעיר הבירה".

ציון תורג'מן, מנכ"ל חברת אריאל : פסטיבל צלילים הינו אחד העוגנים המרכזיים בעיר, במקום היפה בעולם מסביב חומות העיר העתיקה. אמנים, הרכבים והופעות על הבמות השונות , אירוע שאליו מגיעים מידי שנה עשרות אלפי אנשים. גם השנה אנו מזמינים את הקהל הרחב לבוא ולחוות פסטיבל ייחודי זה.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עניינים משפטיים הקשורים בעבירות תנועה
עורך דין תעבורה בירושלים מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים בעבירות תנועה...
רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן" מתרחבת ופותחת סניף בירושלים בהשקעה של כ – 1 מיליון ₪
 רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן", מקבוצת גרג, מתרחבת ופותחת בימים...
עיצוב פנים הוא לא תמיד מה שחשבתם
אם נכנסתם לבית והרגשתם בו נוח מיד, ראיתם שכל הפריטים...
יפן בירושלים הארוקון 2024 - כנס האנימה והמנגה הגדול בישראל יתקיים בפורים בבנייני האומה
במעמד שגריר יפן בישראל השנה יוענקו פרסים לאוהבי אנימה צעירים...
עדלאידע הילדים של ישראל בירושלים, יוצאת לדרך בהפנינג שמח, שיכלול תהלוכות בובות ענק שעוצבו ונבנו ע"י מוסדות התרבות וילדי ירושלים, למען כל עם ישראל ובסימן אחדות העם
את שיירת בובות הענק יוביל בראש מיצג סמל החטופים 25.3.2024, ט"ו...
פורים ב׳דנוור׳ סטייק האוס, אוכל משובח לצד אווירה שמחה
במסעדת ״דנוור סטייק האוס״ הכשרה למהדרין יחגגו את פורים ב-24.03...
הנשיא הרצוג נפגש עם הרב שרקי: "לחזק את הקשרים בין עולם היהדות לעולם הערבי"
הרב אורי שרקי, ראש מוסדות "ברית עולם" המפעילים את קהילות...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
בנייני האומה חוזרים לפעילות מלאה: מגוון מופעים ופעילויות ב'במת האומה' - חגיגה תרבותית של מוזיקה וקולינריה - פברואר מרץ 2024
בנייני האומה מעדכנים - חוזרים לפעילות מלאה כולל כנסים, ארועים...
הישג משמעותי לירושלים: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה
הפועל לב ירושלים, קבוצת הנשים המרעננת של ליגת העל, עלתה...