Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

פרויקטי בניה – מספר דרכים המובילות לאותה מטרה

פרויקטי בניה – מספר דרכים המובילות לאותה מטרה
(צילום: נועם רבינוביץ)
(צילום: נועם רבינוביץ)

כאשר אנחנו עומדים בנקודה כזו של חיינו, בה אנחנו מתחבטים בדילמה העוסקת בין קניית דירה/בית מוכנים או בניית בית מהיסוד, מתבררים לנו סוגי פרוייקטי הבניה השונים, יתרונותיו וחסרונותיו של כל אחד מהם, ובדרך אגב, גם התאמתם לנו ספציפית.

גם במידה ואנחנו שייכים ליחידי הסגולה אשר מנתחים כל דבר ואינם מקבלים שום דבר כמובן מאליו, סביר להניח שעד שאיננו מגיעים בפועל לרגע בו עלינו לבחור בין דירה "מוכנה" לבין בניה עצמאית, קשה לנו להאריך את היקפי ההשקעה הנחוצים להרמת פרויקט בניה. משאבי התכנון, הזמן, המאמץ, וכמובן, גם הכסף, שנדרשים לבנייתו של בית יחיד ובודד, הם עצומים, שלא לדבר על אלה הנחוצים להקמתו של בניין רב דירות. אולם, כאשר אנחנו עומדים בנקודה כזו של חיינו, בה אנחנו מתחבטים בדילמה העוסקת בין קניית דירה/בית מוכנים או בניית בית מהיסוד, מתבררים לנו סוגי פרוייקטי הבניה השונים, יתרונותיו וחסרונותיו של כל אחד מהם, ובדרך אגב, גם התאמתם לנו ספציפית.

DIY – האם גם בפרויקט בניה כדאי?

אם נניח שברצונכם לגור בבית חדש ולא בכאלה מיד שניה, תעמוד בפניכם אפשרות הבניה בעצמכם, הכוללת מספר אפשרויות פעולה. הראשונה שבהן, היא לעשות הכל בעצמכם: לתכנן את הבית ואת חיבורו לתשתיות השונות, להזמין מערבל בטון ולצקת יסודות, לבנות את קירות הלבנים וכן הלאה. זהו פרויקט בניה מסוג שרק מעטים מאיתנו מסוגלים לעמוד בו מתחילתו ועד תומו. השנייה בהן היא שכירת אנשים מקצוע מומחים לכל תחום (בנאי, רצף, טייח וכד') ופיקוח עליהם בעצמכם. גם כאן, מדובר באופציה שדורשת ידע וכישורים שלא כל אחד מאיתנו ניחן בהם. האפשרות השלישית, היא הפרקטית והנפוצה ביותר, היא מציאת קבלן או חברת בניה מקצועית, שתנהל את כל המבצע המתוזמן היטב הזה מתחילתו ועד סופו. נקודות ההשקה של בעלי הבית הן מול הקבלן, והם מעורבים רק בהחלטות קריטיות (שרובן תופענה בשלב התכנון דווקא). כל זה נוגע לרוצים לגור בבית. לרשות אלה החפצים לגור בדירה בבית דירות, עומדים פרויקטים המנוהלים ומבוצעים על ידי חברות ייזום פרוייקטים.

מה עושה חברת ייזום פרוייקטים?

חברת ייזום פרוייקטים היא חברה החובשת שני כובעים העיקריים: הראשון הוא תחום הייזום (פניה למשקיעים, השגת הקרקע וקשרי הלקוחות) והכובע השני כולל את מה שבין ההשקעה למכירה – החלק המקצועי של הבניה, משלב תכנון הבניין ועד לגמר בנייתו. בפרויקטים כאלה יכולים הרוכשים להיכנס בכל שלב שלהם, כאשר, כמובן שככל שהשלב מוקדם יותר, כך יכולתם להשפיע על מראיה הסופי של הדירה גדולה יותר. רוב החברות מציגות מספר אופציות לפריטים השונים (מבחינת עיצוב, צבעים, חומרים וכד'), מהם ניתן לבחור את זה המוצא חן בעיניכם והולם את הרוח העיצובית שאתם רוצים לשוות לדירתכם החדשה. יתרונה הגדול של חברת ייזום פרוייקטים הוא הניסיון הרב שיש לאנשיה בנושא הבניה ויכולתם לקחת אחריות על התהליך מתחילתו ועד סופו, כולל החלקים החוקיים של היתרים, אשר אדם הבונה את ביתו במו ידיו, עלול להסתבך עימם.

בשיתוף חברת eWave נדל"ן ייזום פרוייקטים

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עיצוב פנים הוא לא תמיד מה שחשבתם
אם נכנסתם לבית והרגשתם בו נוח מיד, ראיתם שכל הפריטים...
איזור מגורים עם מחויבות לפיתוח ירוק ובר קיימא
דירות למכירה בהרצליה הירוקה המערבית בולטות כאזור מגורים מוביל המשלב...
דירות בנופים מרהיבים של הסביבה
דירות למכירה בנווה שאנן חיפה מייצגות פלח ייחודי בשוק הנדל"ן...
סקיצות חלוקה בחישוב מדויק
עולם הסקרים והמיפוי עבר כברת דרך ארוכה עם התקדמות הטכנולוגיה....
אשטרום החלה בשיווק פרויקט קריית היובל ירושלים
בפרויקט 396 דירות חדשות להשכרה ארוכת טווח ואכלוס מידי, רבע...
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
הדירות בפרויקט אשטרום קריית היובל ממשיכות להיחטף
כ-110 דירות נמכרו ונותרו למכירה דירות אחרונות בפרויקט * 7...
עיר הנדל״ן בסימן ערים מתחדשות ומשרדים מניבים
מנכ''ל עיריית ירושלים: "ההתחדשות העירונית מצליחה בירושלים כי אנחנו מספקים...
שמאי מקרקעין בירושלים מומלץ
שמאי מקרקעין בירושלים מומלץ - חשיבות כלכלית בראי הקהילה שמאי מקרקעין...
הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מביאה להגשת קובלנה של ועדת האתיקה הארצית בלשכת עורכי הדין
הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מביאה להגשת קובלנה של ועדת האתיקה...