Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

פרצו לכם למחשב? גלו מה אומר החוק ומה הענישה!

פרצו לכם למחשב? גלו מה אומר החוק ומה הענישה!

מחשבים מהווים כיום חלק אינטגראלי ובלתי נפרד מהחיים של כולנו, ולכן גם מרכזים לרוב לא מעט מידע פרטי, אישי וסודי שלנו. החל מפרטי כרטיס האשראי (כמעט כולנו שילמנו באמצעות כרטיס האשראי במחשב שלנו לפחות פעם אחת…) או נתונים כספיים נוספים ועד לתכתובות אישיות ואינטימיות שלנו עם אנשים אחרים – לא חסר מידע רגיש שעלול להגיע לידיים הלא נכונות ולעשות לנו נזק של ממש במידה ויחליטו לפרוץ לנו למחשב. מה אומר החוק בנושא, מה מוגדר כעבירה בתחום זה, מהי הענישה המוגדרת בחוק ומתי כדאי להתקשר לעו"ד פלילי טוב?

פרצו לכם למחשב? גלו מה אומר החוק ומה הענישה!
קרדיט לתמונה: pixabay

חוק המחשבים – מהן עבירות מחשב ומהי הענישה בגינן?

כבר בשנת 1995 חוקק בישראל "חוק המחשבים", אשר בא להגדיר מהן עבירות מחשב ומהי הענישה הראויה בגינן. כאמור, מזה כמה עשורים טובים שברור לכולם, ואפילו לרשויות המדינה, שמחשבים מהווים חלק מרכזי ומהותי ביותר מחיי היומיום של כולנו, כמו גם מדרכי ההתנהלות בכל תחום ותחום כיום, ולכן קיים צורך מהותי להתייחס לנושא בחוק ולהגדיר את העבירות והענישות המתאימות.

חוק המחשבים מפרט מספר פעולות הנחשבות לעבירה בתחום זה, כמו גם את הענישה הראויה עבור כל אחת מהעבירות –

עבור שיבוש פעולתו של מחשב של אדם אחר (שינוי, שיבוש או הפרעה כלשהי), הענישה הראויה היא עד שלוש שנות מאסר. זהו גם העונש הצפוי בגין חדירה למחשב של אדם אחר שלא כדין. עבור מקרים בהם מנסים לחבל במחשב של אדם אחר, למשל על ידי החדרת תוכנה המשבשת את פעילותו, ניתן לקבל עד שלוש שנות מאסר, או חמש שנים במקרה של שיבוש חמור. עבור העברה או אחסון של מידע כוזב (כמו גם כתיבה או העברת תוכה אשר השימוש בה יביא ליצירת מידע/פלט כוזב ורמיית אותו אדם ניתן לקבל גם כן עד חמש שנות מאסר.

כפי שניתן לראות, העונשים המוגדרים בחוק עבור עבירות מחשבים אינם עניין של מה בכך. זאת מכיוון שברור לכל, ובראש ובראשונה למערכת המשפט, כי על ידי חדירה למחשב, שיבוש מחשב וכו' ניתן לפגוע כיום באנשים במגוון צורות, פגיעות חמורות יחסית. לכן, ראוי להציב גם עונשים מתאימים ומרתיעים.

מתי ניתן לפעול והאם עו"ד פלילי הוא הכתובת הנכונה?

במידה ופרצו גם לכם למחשב, קודם כל – ברוכים הבאים למועדון. אינספור אנשים חוו חוויה לא נעימה זו בשנים האחרונות, כך שאתם לא לבד. בנוסף, כדאי קודם כל לזכור כי לא מדובר בשלמות או בריאות הגוף שלנו או של הקרובים אלינו, וחשוב לשמור על פרופורציות ולא לתת למקרה מסוג זה להוציא אותנו מכלינו.

קיימים סוגים רבים ושונים של פריצות למחשבים, אישיות או כלליות, כאלו אשר כללו גם העתקה של מידע או לא וכו'. בשלב ראשון, כדאי לשאול את עצמנו – מה הנזק בפועל שנגרם לנו כתוצאה מהחדירה למחשב שלנו? במידה ולא, ייתכן כי עדיף להסתפק בהתקנת תוכנות אבטחה טובות יותר, ולא בטוח שכדאי יהיה להפעיל הליך משפטי (בכל מקרה כדאי להתייעץ עם עו"ד פלילי המתמחה בתחום ולבדוק האם כדאי לכם לפעול).

במקרה וגרמו לכם לנזק של ממש, כדאי כאמור לפנות להתייעצות משפטית ומשם להמשיך הלאה. כיצד ניתן לברר בדיוק מי אחראי לפריצה, האם וכיצד ניתן לתבוע אותו וכו' – בכל אלו יוכל לסייע לכם עו"ד פלילי המתמחה בתחום. וכאן המקום להדגיש שוב – לא כל עו"ד פלילי מתמחה בעבירות מחשבים למיניהם. וודאו כי אתם פונים לאיש מקצוע אשר זהו לפחות אחד מתחומי התמחותו.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עניינים משפטיים הקשורים בעבירות תנועה
עורך דין תעבורה בירושלים מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים בעבירות תנועה...
תהליך מיוחד לטיפוח העור
טיפול פיגמנטציה בפנים הוא תהליך מיוחד לטיפוח העור שמטרתו להפחית...
רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן" מתרחבת ופותחת סניף בירושלים בהשקעה של כ – 1 מיליון ₪
 רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן", מקבוצת גרג, מתרחבת ופותחת בימים...
רשת מחסני השוק משיקה את סניף "מחסני השוק בשבילך"- הפורמט השכונתי שלה בפסגת זאב-ירושלים, בהשקעה של מיליוני שקלים
סניף "מחסני השוק בשבילך" בפסגת זאב ירושלים, יושק בתחילת אפריל...
מגילות אסתר: מתנה מיוחדת לכל אירוע
מגילת אסתר היא אחת מחמש המגילות הנכללות בתנ"ך. היא מספרת...
עיצוב פנים הוא לא תמיד מה שחשבתם
אם נכנסתם לבית והרגשתם בו נוח מיד, ראיתם שכל הפריטים...
עסקאות מקרקעין – ההיבט המשפטי
עורך דין המתמחה בעסקאות מקרקעין, בעיקר ברכישת דירות, הוא נכס...
מאמנת כושר אישית בירושלים - אימוני כושר אישיים בכל הרמות! 
מציאת מאמנת כושר אישית המתאימה לכם יכולה להיות משנה משחק...
אילו מצבים נחשבים לנהיגה ללא רישיון
אחד התנאים הבסיסיים לעליה על הכביש ונהיגה הוא שישנו רישיון...
כל מה שצריכים לדעת על עמדות טעינה לרכבים חשמליים
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי מחיר מושפע ממגוון גורמים, לרבות...