Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

פשיטת רגל עקב משבר הקורונה בישראל

פשיטת רגל עקב משבר הקורונה בישראל
קרדיט PIXABAY

נגיף הקורונה הביא עמו לא רק סכנה בריאותית, אלא הציב את המשך קיומם של עסקים רבים בסימן שאלה אחד גדול. עסקים קטנים, בינוניים וגדולים שעד עתה פעלו באין מפריע, נמצאים בפני פרשת דרכים מכרעת. במצב של חוסר ודאות מפני ההולך לקרות, חלק מבעלי העסקים אף מגיעים למסקנה שאין ברירה אלא לעבור הליל פשיטת רגל, לפני שיסתבכו בחובות שלא יוכלו לעמוד בהם. 

פשיטת רגל עקב משבר הקורונה בישראל
קרדיט PIXABAY

הליך פשיטת רגל – מה זה אומר בעצם?

הליך פשיטת רגל הוא מצב שבו בעל העסק נפרד מכול נכסיו, וזאת במטרה להיפטר מהחובות שהצטברו. כלומר, כאשר לבעל העסק אין נכסים, הוא גם לא צריך לשלם את חובותיו. זהו למעשה הליך של "חסד" שהמדינה מפעילה, מתוך הבנה שישנם עסקים שלא יוכלו לפרוע את חובותיהם, בייחוד בתקופת משבר הקורונה. וכשיעבור הזעם, יוכלו בעלי העסקים לנסות ולהשתקם בשנית. מעבר לכך, חברה אשר אינה יכולה לשלם את חובותיה בעת הפירוק מוגדרת כחדלת פירעון. במצב של חדלות פירעון, הפיקוח על פירוק העסק עובר לנושים. 

נמצאים בבידוד? מבצעים הליך פשיטת רגל אונליין

בשעה שבה גם ככה לא כדאי לצאת יותר מדי מהבית ומרבית המשרדים סגורים, ניתן לבצע הליך פשיטת רגל אונליין. בתמורה למחיר הוגן וזול, תוכלו לקבל את כל השירות המלא מעורכי דין מנוסים המתמחים בניהול הליך פשיטת רגל. במסגרת ההליך האינטרנטי ניתן לקבל שירותים כמו ביטול הגבלות רישיון נהיגה, הגשת בקשות לנושים, הגשת דוחות לביטוח הלאומי ועוד. מעבר לכך שהליך פשיטת רגל מאפשר לשמור על הבריאות ולצמצם מגע עם אנשים, הוא מסייע לחסוך בזמן וכסף ובנסיעות ממשרד אחד למשנהו. מדובר בהליך קצר המנוהל כולו על ידי עורכי דין איכותיים. 

הליך פשיטת רגל הלכה למעשה

באמצעות ליווי של עורך דין מקצועי, ביצוע הליך פשיטת רגל הופך למורכב פחות. עורך דין מקצועי מלווה את הלקוח שלו שלב אחר שלב עד לביטול כל החובות. אלה כמה מבין השלבים העיקריים הנערכים בזמן התהליך:

  • בודקים את כל החובות – מחשבים את כל החובות שנוצרו, עורכים בדיקה מקיפה ובוחנים אם החובות נוצרו בתום לב, עקב המצב במשק או מכל סיבה אחרת. 
  • דו"ח לכונס נכסים – יוצרים דו"ח של כל החובות ומגישים אותו לכונס נכסים רשמי.
  • הקפאת ההליכים – כונס הנכסים מנפיק, בתורו, צו הוראה על הקפאת כל התהליכים כנגד בעל העסק החייב. ההקפאה חלה על כל סוגי החובות – אנשים פרטיים, עיריות, חברות, הוצאה לפועל ובנקים. 
  • ועדיין, יש מטלות מסוימות – על החייב מוטלות מטלות שונות דוגמת ביצוע תשלום חודשי של חובות מסוימים, בהתאם לנתונים שהציג עורך הדין. 
  • האם בעל העסק נהג בחכמה – כונס הנכסים ידרוש "חקירת יכולת" של בעל העסק כדי להבין אם הוא נהג לפזר את הכנסותיו בחוסר אחריות, או שהוא נפגע באמת ובתמים ממשבר הקורונה. 
  • דיונים – לאחר איסוף כל הנתונים, יקיימו דיון עם החייב. אם מדובר בחובות שסכומן עולה על 150 אלף שקלים, הדיון מתקיים בבית משפט השלום. אם מדובר בסכום שהוא מתחת לסכום זה, את הדיון מקיימים אצל רשם הוצאה לפועל. 
  • מפרקים את העסק – עם תום הדיונים הממונה מטעם הכונס יציע תכנית לשיקום בעל העסק. ישנם מקרים שבהם כל החובות נמחקים, או שעל החייב יהיה לשלם סכום קטן מגובה חובותיו. 

לסיכום, ראינו שלפעמים אין מנוס אלא להכריז על פשיטת רגל, כדי להינצל ממצב של עיקול כל הנכסים. על מנת לעבור את תהליך פשיטת הרגל בשלום, חשוב לפנות לעורך דין מקצועי ומנוסה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להחזיר את עצמנו כמה שנים לאחור- זה אפשרי
במיוחד בעידן שלנו, בו כולם מצלמים ומצטלמים כל הזמן, המודעות...
התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת
אסטרטגיה עסקית כוללת את התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת כדי להשיג...
להכין את הארון לחורף- ממה מתחילים?
כשהיינו קטנים היתה החלפה ברורה של תכולת ארון הבגדים מבגדי...
כל הפרטים החשובים על תהליך גירושין
תשלומי מדור מייצגים את חובתם של ההורים להעניק לילדיהם סביבה...
איך מחשבים התקנה של מערכת סולארית לבית הפרטי
עם כל הכבוד לאידיאולוגיה ולהכרה בכך שעלינו, על כולנו, מוטלת...
יוון כמו שלא הכרתם - מחכה לכם לטיול מרתק
את המראות הקסומים שתפגשו בצפון יוון, קשה לתאר במילים. מלבד...
למי פונים כשזקוקים לעזרה בחיפוש מידע?
אירועים שונים בחיים מחייבים לפעמים שינוס מתניים כדי לצאת מאזור...
הפיכתם של מרחבים עירוניים לאזורים מתחדשים
עורך דין התחדשות עירונית מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים לפרויקטים של...
לפי אלו קריטריונים בוחרים את שיטות יציקת הבטון לתבניות?
כאשר מתחילים פרויקט בניה חדש, חשוב לקחת בחשבון כי יסודות...
לחגוג אחרת את האירועים הפרטיים שלכם
כמה שנים הבטחתם לעצמכם שיום אחד תקומו מהכיסא באירוע כלשהו...