Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

קנטטה לשבת וליום א'

קנטטה לשבת וליום א'
קרדיט צלם כפיר חרבי

בקונצרט קנטטה לשבת וליום א', האחרון העונה בסדרת "כלים וקולות", של הקאמרטה הישראלית ירושלים יתארח אנסמבל זמרי מורן בניהולה המוסיקלי של נעמי פארן. בנוסף, ישתתפו בקונצרט סולנים: זמר הטנור ההולנדי מרסל בקמן ושלושת הישראלים: זמרת הסופרן נעמי פארן-אסיה, זמר הקונטרה-טנור אלון הררי וזמר הבריטון גיץ פלץ.

המנצח האנגלי טים בראון ינצח על הקונצרט בו יבוצעו יצירות של מרדכי סתר, ג'ון איירלנד ובאך.

תיאטרון ירושלים
25.6 בשעה 20:00

בית התרבות בסביון

27.6 בשעה 20:30
מוזיאון תל אביב לאמנות
28.6 בשעה 13:00, 29.6 בשעה 21:00, 30.6 בשעה 20:00
 

תזמורת הקאמרטה הישראלית ירושלים תחתום את הסדרה "כלים וקולות" בעונה זו עם הקונצרט "קנטטה לשבת וליום א'". על הקונצרט ינצח המנצח האנגלי טים בראון, מהידועים בעולם בתחום של ניצוח מקהלות, אחרי שיתוף פעולה קודם מצליח עם התזמורת. לביצוע היצירות בקונצרט זה יצטרף אנסמבל זמרי מורן בניהולה המוסיקלי של נעמי פארן, מהגופים המובילים בשירת מקהלה בארץ. בנוסף, יהיו בקונצרט ארבעה זמרים סולנים: זמר הטנור ההולנדי מרסל בקמן שכבר הופיע בעבר עם התזמורת ושלושת הישראלים: זמרת הסופרן נעמי פארן-אסיה, זמר הקונטרה-טנור אלון הררי וזמר הבריטון גיא פלץ. הקונצרט יתקיים בירושלים (25.6), בסביון (27.6) ובת"א (28.6, 29.6, 30.6).

בתוכנית הקונצרט: מרדכי סתר קנטטה לשבת; באך קנטטה "איש עלוב שכמותי" רי"ב 55 וקנטטה "עוּרוּ" רי"ב 140; ג'ון איירלנד "סוויטה לגבעות דאונלנד"..

 

טים בראון מנצח

זכה למוניטין בינלאומי כמנצח מקהלות וכמארגן סדנאות מקהלה. כמאמין גדול בשירת המקהלה, הוא מנצח פופולארי ב"שבועות שירה" במקומות רבים באירופה ובארצות הברית, ומנהל קורסי מקהלות שנתיים בהוֹרְטוֹ שביוון ובבֶּרְוַנְג שבאוסטריה.

החל את דרכו המוזיקלית במקהלת הילדים של קתדרלת וסטמינסטר הלונדונית, ולימים היה לחבר במקהלת קינגס קולג' של קיימברידג' ובאנסמבל הקולי של הניו קולג' באוקספורד. ב-1979 התמנה למנהל המוזיקלי של מקהלת קלייר קולג' של קיימברידג', ולאורך 31 שנים הביא אותה לידי הישגים מרשימים. ב-2010 פרש והיה למנצח עצמאי. באותה שנה הקים את המקהלה הקאמרית המקצועית "קולות אנגליים" המרבה להשמיע יצירות קוליות של באך והנדל, ושעמה בראון מרבה לסייר בעולם ולהקליט.

בשנים 2015-2010 שימש מאסטרו בראון כמנצח אורח של רובינסון קולג' בקיימברידג' ובשנת 2011 הקים ואת מקהלת "אקדמיית השירה של ציריך" (שאותה ניהל עד לשנת 2015.

"לטים בראון קשר הדוק ומתמשך עם ישראל ועם הקאמרטה שהחל לפני הרבה שנים בשיתוף פעולה עם התזמורת" אומר אבנר בירון, המנהל המוסיקלי של הקאמרטה הישראלית ירושלים, ומוסיף: "בראון הרבה להשתתף בזמרייה, הנחה סדנאות מקהלה ברחבי הארץ, ולקונצרטי הקאמרטה הביא תדיר את מקהלת קלייר קולג' של אוניברסיטת קיימברידג' והרכבים מ"קולות אנגליים" הלונדונית. בפברואר 2014 הוא ניצח על הקאמרטה בקונצרט ובו קונצ'רטי וקנטטות של באך".

מלבד פעילותו כמנצח, טים בראון עוסק בהלחנה ובעיבודים מוזיקליים.

קנטטה לשבת וליום א'
צילם בנג'מין הארט

הדס פארן-אסיה סופרן

החלה לשיר בגיל שבע במקהלת מורן בניצוח אִמָהּ, נעמי פארן, ועד 2008 שימשה בה סולנית ראשית. בשנים 2012-2008 הייתה חברה באנסמבל סולני באך הישראלים.

את לימודי התואר ראשון השלימה הדס בהצטיינות בבית הספר הגבוה למוזיקה בוכמן-מהטה באוניברסיטת תל אביב ואת התואר השני באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. היא נעזרה במלגות המכון הישראלי לאמנות השירה (IVAI) וקרן התרבות אמריקה-ישראל, זכתה בפרס הליד הגרמני והעפילה לשלב הגמר בתחרות הנדל לשירה בלונדון.

קנטטה לשבת וליום א'
קרדיט צלם כפיר חרבי

אלון הררי קונטרה-טנור

אלון הררי השלים בהצטיינות תואר ראשון ושני בבית הספר למוזיקה בוכמן-מהטה באוניברסיטת תל אביב. הוא זכה ב"פרס התגלית הצעירה" בתחרות הִילְדֶה צאדק בווינה ובמלגות מקרנות אמריקה-ישראל, בוכמן-מהטה וקולטון. ב-2008 הגיע לשלבי הגמר של "תחרויות האביב" בישראל וב-2010 העפיל לגמר תחרויות הזמרה הבינלאומיות "פרנסיסקו וִינְיאַס" בברצלונה ו"מוזיקה סקרה" ברומא. בשנים 2007/8  היה חבר ב"מיתר אופרה סטודיו" של האופרה הישראלית.

עם תזמורת ראשון לציון בניצוח דניאל אטינגר הופיע אלון בפסטיבל האופרה במצדה בכרמינה בורנה של אורף; באירוע ממלכתי לציון 70 שנה למרד גטו ורשה שר עם הפילהרמונית של וורשה, ועם התזמורת והמקהלה של רדיו קלן הופיע במזמורי צ'יצ'סטר של ברנשטיין.

 

מַרְסֶל בֶּקְמָן טנור

בעברו סופרן-נער, היה לטנור מבוקש בהולנד מולדתו וברחבי העולם. הוא הופיע עם תזמורת הקונצרטחבאו של אמסטרדם, הפילהרמונית של ברלין, "תזמורת המאה השמונה-עשרה" ההולנדית, אנסמבל "האמנויות הפורחות" הצרפתי, האנסמבל למוסיקה עתיקה של קלן ואגודת באך ההולנדית.

עם הקאמרטה הופיע בקמן שלוש פעמים: בסתיו 2014 – בביצוע גרסאות מגניפיקט של אלבינוני, ויואלדי טלמן וברדנשוילי, בקיץ 2016 בפסיון של ר' שמעון בר-יוחאי של ברדנשוילי וברקוויאם של מוצרט ואשתקד, באורטוריה שאול של הנדל, מילא חמישה תפקידי טנור.

קנטטה לשבת וליום א'
צילום שרה וייצנבק

 

גיא פלץ בריטון

בוגר התיכון לאמנויות תלמה ילין ומוסיקאי מצטיין בצה"ל, למד שירה וניצוח תזמורת באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, אצל מרינה לויט, עידו אריאל, יבגני צירלין ורונן בורשבסקי. הוא בוגר פרויקט "תדרים" של אנסמבל מיתר, בתחום הניצוח על מוסיקה חדשה.

ב-2014 נתמנה גיא למנצח הבית של אנסמבל זמרי מורן, ומ-2017 הוא משמש זמר ומנצח באנסמבל "ססיליה", שמינייה ששמה לה למטרה להיות גוף ווקאלי סולני מוביל בישראל ולהשמיע יצירות ישראליות חדשות לצד רפרטואר א-קפלה.

קנטטה לשבת וליום א'
צילם יואב איתיאל

אנסמבל זמרי מורן בניהולה המוזיקלי של נעמי פארן

מנצח הבית: גיא פלץ

אנסמבל זמרי מורן מונה זמרים צעירים, חיילים במעמד של מוזיקאים מצטיינים בצה"ל וסטודנטים באקדמיות למוזיקה. את האנסמבל הקימה ב-1998 נעמי פארן, המנצחת והמנהלת המוזיקלית של מקהלת מורן, כגוף ייצוגי מקצועי שנועד לקדם זמרים ומנצחים צעירים, לטפח מצוינות מוזיקלית וזמרה סולנית. האנסמבל מבצע ממיטב המוזיקה המקהלתית, ובהתאם למטרתו המוצהרת לקדם את היצירה הישראלית, הרבה להשמיע יצירות של טובי המלחינים הישראלים.

במהלך השנים השתתף האנסמבל בסדרות קונצרטים עם התזמורות המובילות בישראל: הקאמרטה הישראלית ירושלים, הקאמרית הישראלית, תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית, אנסמבל סולני תל אביב, הסימפונית ראשון לציון והאופרה הישראלית.

האנסמבל הופיע בפסטיבלים ובתחרויות בינלאומיות ברחבי העולם.

במאי 2012 ייצג את ישראל בארגנטינה ובפסטיבל הבינלאומי "מוזיקה סקרה" במרקט-אוברדורף בגרמניה, באוגוסט 2015 שר בפסטיבל זֶמְפְּלֵן שבהונגריה תחת שרביטו של מאסטרו גאבור הוֹלֶרוּנְג, באוקטובר 2017 השתתף בהפקת אופרה במקאו ובקיץ 2018 נטל חלק בפסטיבלים בסין ובהונג קונג.

 

נעמי פארן, המקימה, המנצחת והמנהלת המוזיקלית של מקהלת מורן ושל אנסמבל זמרי מורן, השתלמה בניצוח מקהלות בקונסרבטוריון בקופנהגן ובבית הספר הגבוה למוזיקה במלמו שבשבדיה. מלבד פעילותה רבת השנים והאינטנסיבית עם מקהלת מורן ועם אנסמבל זמרי מורן היא מוזמנת לשפוט בתחרויות בינלאומיות ולהנחות כיתות אמן וסדנאות בישראל, בארצות הברית, באירופה ובמזרח הרחוק. בעשור 2002-1992 שימשה פארן אחראית לקידום מקהלות ילדים והנוער במשרד החינוך והתרבות ובזמן ההוא העמיקה את הקשר בין מלחינים לבין מקהלות ילדים ונוער. היא הקימה את "המרכז הישראלי למוזיקה ווקאלית", שבמסגרתו נערכות סדנאות לזמרים צעירים, למנצחים, למורים ולמקהלות ופעילויות למען ילדים בקהילה, כנזכר לעיל. בימים אלה נבנה והולך בעמק חפר – ביזמתה של נעמי פארן – "הבית לשירה" מרכז ארצי ובינלאומי לטיפוח מצוינות ותרומה לקהילה.

 

"קנטטה לשבת וליום א" – תזמורת הקאמרטה הישראלית ירושלים
קונצרט אחרון בעונה בסדרה "כלים וקולות"
מנצח
: טים בראון (אנגליה)
סולנים:
הדס פארן-אסיה (סופרן)
אלון הררי (קונטרה טנור)
מרסל בקמן (טנור, הולנד)
גיא פלץ (בריטון)
בהשתתפות אנסמבל זמרי מורן, בניהולה המוסיקלי של נעמי פארן

בתוכנית:
מרדכי סתר קנטטה לשבת

באך קנטטה "איש עלוב שכמותי" רי"ב 55

ג'ון אירלנד "סוויטה לגבעות דאונלנד"

באך קנטטה "עוּרוּ" רי"ב 140

 

תיאטרון ירושלים, אולם הנרי קראון
יום שלישי ה-25.6 בשעה 20:00

 

*הקונצרט יועבר בשידור חי ב כאן קול המוסיקה

בית התרבות בסביון
יום חמישי 27.6 בשעה 20:30

מוזיאון תל אביב לאמנות
יום שישי ה-28.6 בשעה 13:00, מוצ"ש ה-29.6 בשעה 21:00, יום ראשון ה-30.6 בשעה 20:00

כרטיסים

מחיר כרטיס: 180-210 ₪.

לצעירים עד גיל 35 (במקומות ישיבה מוזלים): 50₪.

הזמנת כרטיסים במשרדי התזמורת: 1-700-55-2000  ובאתר:  jcamerata

מספר נוסף לקונצרט בירושלים בלבד: 02-5605755
להזמנת כרטיסים בסביון בלבד: 8234*

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך"
להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה בסינגל חדש – "ריבה ריבך"....
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
בקניון הדר נחנכה ׳המרפסת׳, שדרת הבילוי והקולינריה
מאות אורחים, בהם אנשי עסקים, מנכ״לי חברות, פוליטיקאים, ודמויות בולטות,...
הקרן לידידות תרמה רכב הסעות בקרוב לחצי מיליון שקלים למרכז לטיפול בקשיש בקהילה בירושלים
בכך יתאפשר למלב"ב בירושלים, המציע לקשישים עם דמנציה פעילות חברתית,...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
פסח במוזאון קסטל
מוזאון הצייר משה קסטל מזמין אתכם לחוויה משפחתית ייחודית ומהנה...
שלוש מדליות זהב, מדליית כסף ושתי מדליות ארד ליקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית בתחרות BEST VALUE היוקרתית
זו השנה ה-16 ברציפות שתחרות היין BEST VALUE נערכת לקראת...
תערוכה חדשה בבנייני האומה, ירושלים "אוצרים לרגע" - ילדי ישראל מציירים בזמן מלחמה
למעלה מ-1000 ילדי בתי ספר יסודיים מכלל המגזרים ומכל רחבי...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...