Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

קסדות אופניים. לכולן יש תקן, אך לא כולן מגנות אותו דבר…

קסדות אופניים. לכולן יש תקן, אך לא כולן מגנות אותו דבר…
צילום: pixaby

מסקר טלפוני שנערך בקרב כ 2000 נשאלים , בהם 370 איש הרוכבים בקביעות על  אופניים אנו למדים עובדה מעניינת:  בעוד שקיימת מודעות גבוה לחוק המחייב שימוש בקסדה במהלך רכיבה…מספר הרוכבים החובשים קסדה בפועל  יורד משמעותית.

הסקר מראה כי הרוכבים פעם 2-4 פעמים בחודש, ובשים קסדה בקביעות קסדה בעוד יותר ממחצית (53%) מרוכבי האופניים אשר שמעו אל החוק, עדיין ממשיכים לרכב על אופניים ללא קסדה.

בשוק האופניים החשמליים הגואה, בו נמכרים רבבות זוגות אופניים בשנה, רובם לבני עשרה בגילאי 16 (ולצערנו גם פחות מזה) בולטת העובדה כי מרבית רוכבי האופניים החשמליים אינם חובשים קסדת מגן – אלמנט שמעבר לחוק המחייב חבישת קסדה, גם מצמצם את האפשרות לפגיעת ראש כתוצאה מתאונה או נפילה חלילה. ומקטינה במידה קיצונית את הסיכון בפגיעה –  בשיעור של כ -65% בפגיעות פנים  ו -60%-88% בסיכון בפגיעות מוחיות.

בהיעדר מעטפת מיגון אינטגרלית לגוף הרוכב במבנה האופניים – קסדת רכיבת אופניים היא אלמנט המיגון המשמעותי ביותר הקיים עבור הרוכב…במיוחד באופניים חשמליים המחוייבים על פי חוק בתנועה על הכביש.

צילום: pixaby

קסדות רכיבת האופניים של חברת Specialized מגנות על ראשי הרוכבים אופני הרים או אופני כביש בכל הגילאים מפני זעזוע מוח ופגיעות פנים בעזרת הטכנולוגיות חדישות ביור:- מיגון מעולה, אוורור בכל מזג אוויר ונוחות מרבית, ובמשקל קל ביותר.

מיגון, נוחות ונוכחות:

קסדות Specialized עונות לתקני המיגון העולמיים ( CPSC, CE, AS/NZS ) ובנוסף להם גם לסטנדרט תקן Snell , התקן האמריקני המחמיר בעולם לקסדות רכב דו גלגלי. – הבודק גם את שרידות הקסדה על ראש הרוכב כמעטפת מגן…בנוסף לרמה הגבוהה ביותר ברמת פיזור הזעזוע והגנת המוח.

מעבר לכך, גוף  קסדות Specialized חובק את תחתית העורף ואזור גזע המוח – ומעניק איזור חיוני זה ממעטפת מגן נרחבת. מבנה מגן זה נתמך במנגנון מתכונן החובק את כל היקף הראש והעורף (לא רק את החלק האחורי בלבד) מאפשר לרוכב להתאים את חביקת תפס הראש בצורה נוחה ופשוטה גם תוך כדי רכיבה.
ברוב הקסדות רצועת מעטפת הראש ניתנת להתאמה מושלמת לראש הרוכב הודות ל- 4 נקודות עיגון לגוף הקסדה המאפשרות כוונון לגובה בתוך הקסדה .

בהמשך למחקר מעמיק על המתרחש בזמן נפילות – בקסדות הכביש והשטח קיים עובי דופן וצפיפות חומר גדול יותר בצידי הקסדה המעניק לראש הרוכב מיגון מעולה בדיוק באותם אזורים בהם עלולה הקסדה לספוג חבטות בנפילה על הצד.
מבנה מגן חשוב זה נלווה פיתוח מיגון מתקדם נוסף בקסדות המתקדמות – רשת קורי ה- קוולר מחוזקת הקרבון, הייחודית ליצרן, מוסתרת בתוך גוף הקסדה ושומרת על שלמות גוף הפוליסטירן המוקצף בזמן התרסקות, רשת הקוולר הארוגה בעבודת יד, מונעת את שבירת הקסדה   לפיסות קטנות עלולות להינתק  מגוף הקסדה כתוצאה מהאימפקט בזמן נפילה.

נוחות רכיסה: לקסדות Specialized  אבזם  T יחודי החוסך את הצורף המעצבן לכוון בכל פעם את רצועות הסנטר והלחיים. אבזם ה TR IFIX המיוחד מאפשר להניח את הקסדה על הראש, לחבר את הרצועות תחת הסנטר ולצאת לדרך …תכונה חשובה במיוחד כשמרכיבים את הקסדה לילדים ללא צביטות וחוסר נוחות.

בקסדות הנשים ניכרת הקפדה ביצירת מפתח עורף אחורי מוגבה – המאפשר הוצאת צמה או "קוקו" גבוה ללא "חניקתם" בתוך הקסדה

לא פחות חשוב במזג האוויר הישראלי:  איוורור.
פתחי איוורור יש בכל הקסדות. בשוק  אבל רק פתחים זה לא מספיק.
רק בקסדות Specialized, טכנולוגיית ה   4th Dimention של   כוללת   פתחי  אוורור המזרימים  אוויר ישירות אל תוך תעלות עמוקות העוטפות את ראש הרוכב בתוך הקסדה,  טכנולוגיה זו מאפשרת זרימת אוויר קבועה סביב לקרקפת מכל הצדדים ויציאת האוויר מעורף הקסדה. תנועה וזרימה זו ומעניקות גם קירור, לא רק איוורור.

חשוב לזכור:
קסדה הינה פריט מציל חיים. וכל קסדות Specialized , מגיל  שנה עד בכלל, מצויידות בתקני הבטיחות המחמירים ביותר בעולם. אתם מוזמנים לדאוג לעצמכם עם אחד הדגמים המתאימים לכם…במיוחד על אופניים חשמליים.

רכיבה נעימה.

המאמר נכתב ע"י מצמן את מרוץ, רשת האופניים המובילה בישראל.
כתובת אתר אירנטרנט: https://www.matzman-merutz.co.il/
 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
תלת מימד ומוצר ראשוני
אחד השלבים החשובים ביותר בייצור מוצר ולמעשה השלב הכמעט אחרון...
בכיר השפים הירושלמים, השף עזרא קדם, מצטרף לכשרות צהר
השף המוערך עזרא קדם, סמל הקולינריה המקומית אשר יוצר בימים...
שיתוף פעולה חברתי בין אוניברסיטת רייכמן לבן & ג'ריס - למען שירותי הדם של מד"א
במסגרת השת"פ תוצב עמדת תרומת דם של מד"א וסטודנטים שיתרמו דם...
משחק מגנטים לילדים
אחד החידושים בעולם משחקי הילדים בשנים האחרונות הינו ערכות משחק...
לקראת ט"ו בשבט: נשיא המדינה ורעייתו אירחו חקלאים וחקלאיות ואת נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל'
לרגל חג האילנות, אירחו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו...
מידע הוא כוח – בעולם שבו אתם רוצים לייצר דירוג אשראי איכותי
היכולת שלנו לבנות תהליכי קבלת החלטות גם בתחום הפיננסי היא...
המרכז לגיוס כספים: זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ
חני סודרי, מנכ"לית המרכז: "הזינוק בגידול מתאפיין בהלימה מובהקת עם...
אושרה תכנית העבודה של החברה העירונית 'אריאל' לשנת 2023
דירקטוריון החברה העירונית 'אריאל', בהובלתו של יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר...