Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, חנך הבוקר בכיכר ספרא את יחידת הדיור שנבנתה במטרה להציג את פתרון הנדל"ן עבור אוכלוסיית הצעירים בבירה ובכל הערים הגדולות בישראל

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, חנך הבוקר בכיכר ספרא את יחידת הדיור שנבנתה במטרה להציג את פתרון הנדל"ן עבור אוכלוסיית הצעירים בבירה ובכל הערים הגדולות בישראל

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים: "ירושלים היא המובילה בארץ בנושא הקהילות. מבחינה זו מודל הקו-ליבינג, מתאים לבירה באופן מושלם. מעבר לפונקציונאליות ולחיסכון האדיר בהוצאות המתאפשר בדיור שיתופי, הCo-living יוצר קהילה חמה ותוססת, ואין עיר מתאימה יותר מירושלים ליישום מודליים חברתיים וקהילתיים. ביצענו בעשור האחרון מהלכים רבים בתחומי התעסוקה, התרבות והלימודים עבור הצעירים , פתרון דיור הוא הדבר המתבקש הבא. אין לי ספק שמציון תצא תורה וגם דירה והמודלים שנקים כאן יתרחבו לשאר הארץ".

 

 

בהמשך, התקיים כנס "מביאים קו-ליבינג לישראל" של עיריית ירושלים במלון כורש

 

בין משתתפי הכנס: נתנאל לפידות-מנהל אגף בכיר משרד הבינוי והשיכון, יצחק לקס-יו"ר עמידר ויו"ר כפר המכביה, פרופ' כרמלה יעקובי וולק, דניאלה פז ארז בעלים ומנכ"ל פז כלכלה, יהל עמית -עו"ד מנהל פיתוח עסקי גזית גלוב ישראל, עופר גרדינגר -מנהל אגף תכנון בעיריית ירושלים, שירה תלמי מתכננת מחוז ירושלים במנהל תכנון, ולרי ברכיה- מכון ירושלים למחקרי מדיניות, האדריכל ברוך רזניק

 

פרויקט המגורים בכיכר ספרא מתאפשר הודות לשיתוף פעולה מיוחד בין צוות החדשנות של עיריית ירושלים, משרד השיכון, משרד ירושלים ומורשת, והרשות לפיתוח ירושלים.

 

על פרויקט הקו ליבינג של עיריית ירושלים:

ב- 30 ליולי הקימה עיריית ירושלים דירה לדוגמא במיקום מרכזי והומה אדם בירושלים, כיכר ספרא. גודלה של הדירה לדוגמא הוא 25 מ"ר בלבד והיא תדמה דירה בפרויקט עתידי מסוג Co-Living. הקמת הדירה בכיכר ספרא הינה חלק ממהלך של עיריית ירושלים אשר שם פוקוס על נושא הדיור לאוכלוסיית ה'לא משפחות', במטרה להעלות את הנושא לסדר היום הציבורי ואצל מקבלי ההחלטות.

 

בעיריית ירושלים מסבירים כי גיל הנישואין ההולך ועולה הגדיל משמעותית את חתך האוכלוסייה הנחשב "צעיר", ה non-families או לחילופין Young adults , אשר יש צורך לספק לו פתרונות דיור ההולמים את צרכיו הייחודיים, מגורים בשכירות בעלות נמוכה ועם זאת בעלי ממד קהילתי ושיתופי.

אך בעוד תכניות ממשלה פועלות למצוא פתרונות דיור למשפחות צעירות שכבת גיל זו נותרת ללא מענה. ניתוח של נתוני הלמ"ס שפורסם לאחרונה מלמד כי רק 2% מהדירות הנבנות כיום הן דירות 2 חדרים ורובן פונה לשוק היוקרה.

 

בדיקה שנערכה על ידי צוות החדשנות של עיריית ירושלים העלה כי מתוך 54 אלף,  סטודנטים וצעירים בירושלים  44 אלף חיים לבד או עם שותפים. כמו כן, נתונים שעלו מסקר צעירים שנערך בשנת 2017 בעיר ירושלים, עולה כי ירושלמי בגילאי 24-37 מחליף דירה בממוצע אחת בשנה ומעדיף להתגורר בסמיכות לאנשים 'כמוהו'.

על רקע זה, עיריית ירושלים ביוזמת צוות החדשנות של העיר, החליט לעשות לטרנד ה- Co-Living עלייה לישראל. על פי מודל דיור חדשני זה, שהחל בלונדון והתפתח בהצלחה גם במנהטן ובוושינגטון, המגורים המשותפים מתנהלים בשכירות בלבד ומופעלים על-ידי חברת ניהול היוצרת מעטפת מלאה לדייר ואחראית על הכל, מהתפעול הלוגיסטי ועד ליצירת חוויה ושירותי-קהילה. הפתרונות העיצוביים הפונקציונאליים המוטמעים בדירות מעין אלו מאפשרים לדייר פרטיות, שקט ומרחב אשר מפצים על גודל הדירה. נוסף ליחידות הדיור הקטנות יש לדיירים אזורים משותפים רחבים, הכוללים בין השאר חדר כביסה, אזורי ישיבה, אזורי מטבח מצוידים, חדר כושר וחלל לאירועים קטנים או התכנסויות של הקהילה המתגבשת.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כמדי שנה, לקראת חג הפסח קיים נשיא המדינה את מסורת מכירת החמץ של בית הנשיא
נשיא המדינה יצחק הרצוג ומנכ״ל בית הנשיא אייל שויקי קיימו,...
הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך"
להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה בסינגל חדש – "ריבה ריבך"....
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
הקרן לידידות תרמה רכב הסעות בקרוב לחצי מיליון שקלים למרכז לטיפול בקשיש בקהילה בירושלים
בכך יתאפשר למלב"ב בירושלים, המציע לקשישים עם דמנציה פעילות חברתית,...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
פסח במוזאון קסטל
מוזאון הצייר משה קסטל מזמין אתכם לחוויה משפחתית ייחודית ומהנה...
שלוש מדליות זהב, מדליית כסף ושתי מדליות ארד ליקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית בתחרות BEST VALUE היוקרתית
זו השנה ה-16 ברציפות שתחרות היין BEST VALUE נערכת לקראת...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
חדש בירושלים מרכז הקונגרסים בנייני האומה מציין 70 שנה ופותח לראשונה את שעריו לסיורים מודרכים בתערוכות השונות
הסיורים חינם בתיאום מראש! במסגרת חגיגות ה70 יפתח לראשונה מרכז הקונגרסים...