Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

רותמים את השמש לשירות

רותמים את השמש לשירות
(צילום: גלעד שמואלי)

על אותו עקרון בסיסי של פאנלים סולאריים, בתים פרטיים, מפעלים ובתי עסק יכולים לזכות בשפע של חשמל, אשר יספיק כדי להפעיל את כל המכשירים החשמליים שלהם. אין ספק כי משאבי האנרגיה המתכלים (וגם כדור הארץ, כמובן) יודו לנו מאד על צעד מסוג זה…

(צילום: גלעד שמואלי)

משנות החמישים ועד כיום, השימוש הנפוץ ביותר שאנחנו עושים בקרני השמש החמות, הוא חימום המים בדוד השמש שלנו. אבל, למעשה על אותו עקרון בסיסי של פאנלים סולאריים, בתים פרטיים, מפעלים ובתי עסק יכולים לזכות בשפע של חשמל, אשר יספיק כדי להפעיל את כל המכשירים החשמליים שלהם. אין ספק כי משאבי האנרגיה המתכלים (וגם כדור הארץ, כמובן) יודו לנו מאד על צעד מסוג זה…

מהן מערכות סולאריות?

מערכות סולאריות הן מערכות אנרגיה חלופית, המאפשרות ייצור חשמל עצמאי לחפצים בכך, ואשר ברשותם גג שטוח בגודל מספק. מערכת סולרית בנויה מארבעה חלקים עיקריים: הפאנלים הסולאריים העשויים תאים פוטו וולטאיים הקולטים את אור קרני השמש והופכים אותו לזרם חשמלי ישר, הקונסטרוקציה היציבה והעמידה המעגנת את הפאנלים הסולאריים לגג, ממירי המתח ההופכים את הזרם הישר לזרם חילופין, ומערכת החשמל שמחברת בין כל הרכיבים. מהשלב שבו הומר החשמל הסולארי לזרם חשמל רגיל ומנותב לשקעי החשמל, הוא מתפקד ככל חשמל אחר – מפעיל את המכשירים החשמליים, מזין את גופי התאורה וכן הלאה. לא נדרשת כל התאמה נוספת בעת השימוש בחשמל הסולארי, בין אם בשקעי החשמל ובין אם במכשירי החשמל עצמם.

מדוע נדרש תכנון מערכות סולאריות?

על מנת שהפאנלים הסולאריים יפיקו את מקסימום החשמל האפשרי מקרני השמש, יש לבצע תכנון מערכות סולאריות. בתחילת התהליך, יבדקו אנשי המקצוע את תנאי השטח תוך כדי התמקדות בקריטריונים כשעות שמש ביום, אי המצאותם של גורמי מטילי צל בקרבת הגג (עצים גבוהים, בניינים וכד'), זוויות שיפוע אופטימאליות, חוזק הגג עליו תותקן המערכת וכד'. לאחר בדיקה זו, יחל תהליך התכנון הממשי, שבמהלכו ישתמשו המתכננים בנתונים שנאספו ובניסיונם המקצועי, כדי להרכיב את המערכת היעילה והחסכונית ביותר שניתן, בהתחשב בנתונים הקיימים.

מה קורה לאחר התכנון?

לאחר סיום תכנון המערכת, תועברנה התכניות למחלקה המבצעת, אשר תגיע אל המבנה, תבנה את הקונסטרוקציה המקבעת, תקבע את הפאנלים בזווית הנכונה ותחבר את כל הרכיבים החשמליים של המערכת. מאותו הרגע, תוכלו ליהנות מייצור חשמל עצמאי, אשר עשוי לקצץ לכם את עלויות חשבונות החשמל באופן ניכר ולנתק אתכם כמעט כליל מהתלות ברשת החשמל הארצית.

האם מדובר רק בחיסכון כלכלי?

למרות שחיסכון כלכלי הינו אחד היתרונות הבולטים ביותר של המערכת הסולארית, הוא איננו היתרון היחיד שלה. המגמה הירוקה, הדוגלת במעבר לשימוש במקורות אנרגיה מתחדשים ולא מזהמים, מתחזקת, ומקנה לעסקים ולמפעלים העושים בה שימוש נקודות זכות תדמיתיות אצל לקוחות קיימים ולקוחות עתידיים. מודעות סביבתית ושימוש באמצעים ירוקים שאינם פוגעים בכדור הארץ, מהווים כיום קריטריונים כבדי משקל בהחלטה על שיתופי פעולה עסקיים בין חברות ישראליות לחברות ישראליות אחרות ובינן לבין חברות כלל עולמיות.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
תלת מימד ומוצר ראשוני
אחד השלבים החשובים ביותר בייצור מוצר ולמעשה השלב הכמעט אחרון...
בכיר השפים הירושלמים, השף עזרא קדם, מצטרף לכשרות צהר
השף המוערך עזרא קדם, סמל הקולינריה המקומית אשר יוצר בימים...
שיתוף פעולה חברתי בין אוניברסיטת רייכמן לבן & ג'ריס - למען שירותי הדם של מד"א
במסגרת השת"פ תוצב עמדת תרומת דם של מד"א וסטודנטים שיתרמו דם...
משחק מגנטים לילדים
אחד החידושים בעולם משחקי הילדים בשנים האחרונות הינו ערכות משחק...
לקראת ט"ו בשבט: נשיא המדינה ורעייתו אירחו חקלאים וחקלאיות ואת נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל'
לרגל חג האילנות, אירחו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו...
מידע הוא כוח – בעולם שבו אתם רוצים לייצר דירוג אשראי איכותי
היכולת שלנו לבנות תהליכי קבלת החלטות גם בתחום הפיננסי היא...
המרכז לגיוס כספים: זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ
חני סודרי, מנכ"לית המרכז: "הזינוק בגידול מתאפיין בהלימה מובהקת עם...
אושרה תכנית העבודה של החברה העירונית 'אריאל' לשנת 2023
דירקטוריון החברה העירונית 'אריאל', בהובלתו של יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר...