Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

רעיונות לטיול בחנוכה

רעיונות לטיול בחנוכה
קרדיט תמונה:depositphotos

חגים הם הזדמנות נהדרת לטייל עם כל המשפחה, להכיר את ארץ ישראל ולגלות מקומות חדשים. במהלך חג חנוכה הילדים בחופשה, אמנם לא כל מקומות העבודה מאפשרים להורים להיעדר מהעבודה בימים הללו, אך ישנם מקומות שכן מאפשרים זאת, ואף יותר מזה – מארגנים חופשה מרוכזת לכולם. אז היכן תוכלו לטייל במהלך החג? אספנו עבורכם כמה הצעות:

רעיונות לטיול בחנוכה
קרדיט תמונה:depositphotos

לפני הכל – איך מתארגנים לטיול עם המשפחה?

טיולים משפחתיים יכולים להיות מוצלחים במיוחד, כל עוד ארגנתם את מלוא האלמנטים הנחוצים לכם לטיול מבעוד מועד. רצוי לברר אודות שירותי השכרת רכב בירושלים, זאת בכדי שתוכלו להגיע ליעדים שונים ברחבי הארץ מבלי להשתמש בתחבורה הציבורית (שצפויה להיות עמוסה בשל החג). כמו כן, תכננו את מסלול הטיול שלכם באופן המיטבי והתארגנו מראש עם מים בכמות שתספיק לכל המטיילים ומגוון סנדוויצ'ים (רצוי להימנע מגבינות ומאכלים שעשויים להתקלקל).

קיסריה – סיפור היסטורי מרתק וקסום

אם עדיין לא הייתם בטיול בקיסריה, אתם לא יודעים מה אתם מפסידים. מדובר בעיר גדושת היסטוריה מיוחדת, שנמשכה לאורך כמה וכמה תקופות, ביניהן התקופה הרומית, התקופה הצלבנית, התקופה הביזנטית ואפילו התקופה הערבית. בכל אחת מהתקופות הללו התרחשו לא מעט מקרים באזור, ואת שרידיה של עיר הנמל הקדומה ניתן לראות עד היום. עיר הנמל קיסריה נבנתה על ידי הורדוס. האלמנטים השונים שעיטרו אותה היו מרהיבים במיוחד, וחלקם נמצאים בה עד לימים אלה כמו התיאטרון, תעלות המים, ההיפודרום, בית המרחץ ועוד. סיפורה ההיסטורי של קיסריה מסופר בצורת ייחודית בעת הביקור בגן הלאומי. לצד מופעים אור-קוליים, המחזת חילופי התקופות והשליטים ושרידים ארכאולוגיים שנשמרו, ניתן להכיר את ההיסטוריה הקדומה של האזור. רצוי להיכנס אל תוך הגן הלאומי דרך האזור הצלבני ולסייר בין השרידים הארכיאולוגיים השונים.

מכתש רמון – נוף מדברי עוצר נשימה

אחד האזורים המרהיבים ביותר בארץ הוא מכתש רמון. למרות שאינו מאופיין בצמחייה או נחלים רבים, הנוף המדברי הקסום הוא בהחלט סיבה נהדרת לטיול בשמורת הטבע בחגים. ניתן לבקר במרכז המבקרים, לחזות במופע אור קולי ולשמוע על התופעה הגיאולוגית המיוחדת על-פיה נוצר המכתש. באזור המכתש יש לא מעט דברים לראות, כמו למשל המנסרה. מדובר באזור בעל נראות ייחודית כשאת כל הגבעה מכסות אבנים בצורת משושה סימטרי שנראות מנוסרות ומכאן שם המקום: המנסרה. במקום מצוי שביל עשוי קורות עץ, שכן, המבקרים מחויבים להיצמד אליו בכדי לא לפגוע בתופעת הטבע הייחודית הזו. עוד מומלץ לשהות באזור במהלך החשיכה ולחזות בשמי הלילה המרהיבים, זאת הודות לכך שהאזור כמעט ואינו מכיל אור מלאכותי. מעבר לזה, אם אתם מתכננים לשהות מספר ימים באזור, מומלץ ללון בחאן (ישנה לינת אוהלים או לינה בחדרים), כך תוכלו לחוות את הטבע במלוא הדרו.

עידן גדי – חוויה בלתי נשכחת

סמוך לים המלח מצוי אחד המקומות היפיפיים בארץ, הלוא הוא עין גדי. המעיינות, הנוף של מדבר יהודה ומסלולי הטיול המיוחדים, הם דרך מצוינת להעביר את חג החנוכה. באזור תוכלו לטייל במסלולים קצרים או במסלולים למיטיבי לכת, ניתן לבקר בנחל ערוגות, נחל דוד, המפל הנסתר, מערת דודים ואפילו בבריכות טבעיות ממי גשמים. רצוי להגיע גם למקדש הכלקוליתי, שכן מדובר באתר ארכאולוגי מהתקופה הכלקוליתית, ואף לבית הכנסת העתיק מהמאה ה-3. בשמורה תוכלו לראות צמחים ייחודיים ואם יתמזל מזלכם, גם לפגוש בבעלי חיים מקומיים.

ארץ ישראל עשירה בנופים ייחודיים כשחלקה הצפוני מתהדר ביערות וצמחייה ירוקה, חלקה הדרומי בעל נוף מדברי עוצר נשימה. מדינה כל כך קטנה עם לא מעט מקומות מרהיבים לראות. הכינו מבעוד מועד מסלול טיול באחד מבין האתרים שצוינו לעיל, ארגנו תיק עם מים ואוכל, העמיסו את הציוד על הרכב, חגרו חגורות בטיחות וצאו לדרך. חג שמח ובילוי נעים!

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להחזיר את עצמנו כמה שנים לאחור- זה אפשרי
במיוחד בעידן שלנו, בו כולם מצלמים ומצטלמים כל הזמן, המודעות...
התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת
אסטרטגיה עסקית כוללת את התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת כדי להשיג...
להכין את הארון לחורף- ממה מתחילים?
כשהיינו קטנים היתה החלפה ברורה של תכולת ארון הבגדים מבגדי...
כל הפרטים החשובים על תהליך גירושין
תשלומי מדור מייצגים את חובתם של ההורים להעניק לילדיהם סביבה...
איך מחשבים התקנה של מערכת סולארית לבית הפרטי
עם כל הכבוד לאידיאולוגיה ולהכרה בכך שעלינו, על כולנו, מוטלת...
יוון כמו שלא הכרתם - מחכה לכם לטיול מרתק
את המראות הקסומים שתפגשו בצפון יוון, קשה לתאר במילים. מלבד...
למי פונים כשזקוקים לעזרה בחיפוש מידע?
אירועים שונים בחיים מחייבים לפעמים שינוס מתניים כדי לצאת מאזור...
הפיכתם של מרחבים עירוניים לאזורים מתחדשים
עורך דין התחדשות עירונית מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים לפרויקטים של...
לפי אלו קריטריונים בוחרים את שיטות יציקת הבטון לתבניות?
כאשר מתחילים פרויקט בניה חדש, חשוב לקחת בחשבון כי יסודות...
לחגוג אחרת את האירועים הפרטיים שלכם
כמה שנים הבטחתם לעצמכם שיום אחד תקומו מהכיסא באירוע כלשהו...