Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

רעיית נשיא המדינה אירחה את גמר האקתון לזכרה של מיכל סלה ז"ל

רעיית נשיא המדינה אירחה את גמר האקתון לזכרה של מיכל סלה ז"ל
קרדיט צילום: גיל רובינשטיין

רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג אירחה היום, יום רביעי, כ"ד באייר, 25 במאי, את גמר האקתון לזכרה של מיכל סלה ז"ל בבית הנשיא. האקתון, אשר מתקיים זו הפעם השלישית, הינו תחרות היזמות היחידה בישראל שנועדה לפיתוח טכנולוגיות להצלת חיים של נשים בשבי האלימות בביתן.

בהאקתון מתחרים כ- 70 צוותים של מפתחות ומפתחים, מתוכם כשלושים צוותים מובלים על ידי נשים ששרדו אלימות בזוגיות על בשרן.

במהלך האירוע, הוכרזו שמותיהם של הזוכים לשלושת הצוותים המנצחים, והוענקו פרסים על ידי רעיית הנשיא וחבר השופטים. באירוע השתתפו שר המשפטים, גדעון סער, השר לביטחון פנים וקידום קהילתי, עמר בר לב, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי ונוספים.

קרדיט צילום: גיל רובינשטיין

רעיית נשיא המדינה פתחה ואמרה: "זו זכות וגאווה עבורנו לארח אתכם כאן בבית הנשיא להעניק במה וקול למפעל החשוב הזה, שמתמקד בהצלת חיים ומניעת אלימות במשפחה בכלים טכנולוגיים, ובשיאו – האירוע שלכבודו התכנסנו – גמר ההאקתון לזכר מיכל סלה. למרבה הכאב, עבור נשים רבות, כמו מיכל זכרה לברכה, המיזם הזה מגיע מאוחר. מאוחר מדי. אבל עבור רבות אחרות מדובר בהצלת חיים של ממש. זו הצלת נפשות עבור נשים שחיות בתוך הסקאלה הרחבה הנקראת אלימות נגד נשים. תזכרו, שאתן לא אשמות, ולא מואשמות באלימות שפגעה ואולי עדיין פוגעת בכן. אתן לא נפגעות בגלל איך שהתנהגתן או לא התנהגתן לא בגלל מה שלבשתן, או לא לבשתן, לא בגלל מה שאמרתן, או עשיתן, לא בגלל עוצמתכן, לא בשל יופיכן, ולא בגלל היותכן. אתן לא אשמות.״

נשיא המדינה בירך את הפורום במסר מצולם: ״כבוד הוא לנו לארח בבית הנשיא את המפעל החשוב שאתם מקיימים היום, שהוא, יותר מכל, ביטוי לשותפות במאבק נגד אחת התופעות הקשות בחברה הישראלית. המאבק נגד אלימות כלפי נשים הוא מאבק של כולנו. לכולנו יש חלק בו, על כולנו מוטלת האחריות. אני מבקש לברך את היזמים הטכנולוגיים שמשתתפים בהקאתון, וכמובן את הזוכות והזוכים, ולאחל למוביליהם הצלחה רבה בהמשך המאמץ להצלת חיים ולמניעת אלימות במשפחה.״

קרדיט צילום: גיל רובינשטיין

שר המשפטים גדעון סער: "המאבק באלימות במשפחה הוא מהנושאים שעסקתי בהם בהתמדה מתחילת דרכי הציבורית. וגם היום, כשר משפטים אני מקדם מהלכים שנוגעים למאבק באלימות נגד נשים וגם סיוע לקורבנות עבירה. יש לי שלוש בנות, שתיים מהן כבר נשים, והשלישית בגן חובה. תמיד חשבתי שאחד התפקידים שלי כאיש ציבור זה לפעול כדי שכל אישה תהיה בטוחה במרחב הציבורי ובמרחב הביתי. לפי התרשמותי יש הידרדרות גם במרחב הציבורי והמשימה הזאת היא משימה שאף פעם לא נגמרת. אנחנו יכולים לעשות ועוד נעשה הרבה, כולנו ביחד, כדי שכל אישה במדינת ישראל תוכל לממש את הזכות שלה לחיות בביטחון."

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב: "האירוע הקשה כל כך בו חייה של מיכל נלקחו ממנה באכזריות, באופן שאי אפשר להישאר אחריו שווה נפש, נותר חקוק בתודעה הציבורית. הרצח של מיכל – ומקרי רצח נוספים של נשים בידי בני הזוג שלהן, מהווה תמרור אזהרה לכולנו, ובפרט לי כשר לביטחון הפנים, עד כמה קריטית היא ההשקעה בשמירת הביטחון האישי והצלת חיים של אזרחים ואזרחיות שהיו, ועודם זקוקים, להגנה מבית."

שרת הכלכלה והתעשייה, אלופה במיל' אורנה ברביבאי: ״לא הכרתי את מיכל סלה ז״ל, אך האור שמיכל הפיצה בחייה מאיר את העשייה הענפה למיגור האלימות כלפי נשים. היעד לאפס נרצחות יתאפשר באמצעות החזון של שיתוף פעולה מכלל המגזרים ופיתוח טכנולוגיות מצילות חיים. יהי זכרה ברוך."

מייסדת ומנכ"לית פורום מיכל סלה, לילי בן עמי: ״אחותי הקטנה מיכל סלה ז"ל נרצחה באכזריות בביתה והיא בת 32 בלבד. הנאשם ברצח הוא בעלה. הראשון האמור להיות אמון על שלומה ובטחונה. מיכל לא ידעה שנשקפת סכנה כלשהי לחייה. גם אנחנו לא ידענו. הטכנולוגיה מאפשרת לנו לנבא התנהגות ולהתריע מפני סכנה זה שכיח בעולם הבטחוני וגם בעולם המסחרי. עמותת פורום מיכל סלה מקדמת חשיבה חדשנית יזמית "מחוץ לקופסא". היום, לכבוד יום הולדת 35 של מיכל סלה ז"ל, החלום מתגשם לנגד עינינו.״

להלן פירוט הזוכים:

מקום ראשון: כפתור הפרפר

הפרפר הוא פיצ'ר שניתן להתקין בקלות בכל אפליקציה (SDK) ואתר אינטרנט בעולם (פלאגין) כך שכל אחד מהם הופך להיות פוטנציאלי למקור דיווח הקשור לאלימות במשפחה. הפרפר כבר היום מוטמע באפליקציות מובייל ויודע לקבל פניות הקשורות באלימות במשפחה ולנתב אותן לגורמים הרלוונטיים באותה המדינה ממנה יצאה הקריאה (IP address). בנוסף, הפרפר יודע לזהות את שפת המשתמש ומשנה את תצוגתו בהתאם (localization).

מקום שני: Voice of you

אפליקציה חינמית המושתתת על גלאי קול ברדיוס נרחב, שכל אישה תוכל להגדיר עבורו באמצעות פיצ'ר מיוחד מילות קוד ספציפיות, שעם אמירתן על ידה במקרים שתחוש מאוימת, יופעל חיווי מיידי ורועש במכשיריי הטלפון של מכריה, שהתקינו מראש בתיאום איתה את האפליקציה.

מקום שלישי: viosense

אפליקציה שנועדה למנוע את מקרה האלימות הבא עוד לפני הדייט הראשון. היא מנתחת את השיחות באפליקציות מסרים מיידיים ובטלפון, ומזהה דפוסים אלימים ומסוכנים. בנוסף, היא בונה מאגר מידע אנונימי לחלוטין המאפשר למידה על אדם מסוים, ללא ידיעה מי הוא. כך, בשיחות עם אנשים בעלי רקע בעייתי (תלונות רבות/שיח אלים תדיר), viosense תדע להתריע בצורה רגישה ומדויקת הרבה יותר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך"
להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה בסינגל חדש – "ריבה ריבך"....
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
חדש בירושלים מרכז הקונגרסים בנייני האומה מציין 70 שנה ופותח לראשונה את שעריו לסיורים מודרכים בתערוכות השונות
הסיורים חינם בתיאום מראש! במסגרת חגיגות ה70 יפתח לראשונה מרכז הקונגרסים...
בנייני האומה חוזרים לפעילות מלאה: מגוון מופעים ופעילויות ב'במת האומה' - חגיגה תרבותית של מוזיקה וקולינריה - פברואר מרץ 2024
בנייני האומה מעדכנים - חוזרים לפעילות מלאה כולל כנסים, ארועים...
הישג משמעותי לירושלים: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה
הפועל לב ירושלים, קבוצת הנשים המרעננת של ליגת העל, עלתה...
גבר בשנות ה-20 נרצח, צעירה נפצעה קשה, ו- 4 פצועים בינוני בפיגוע ירי בכביש מעלה אדומים ירושלים. בנוסף פונו מהזירה אישה שנחבלה ו-4 נפגעי חרדה
הבוקר בשעה 7:29 התקבלו קריאות רבות במוקד החירום 101 של...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...