Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

רעיית נשיא המדינה אירחה את נערות עמותת "שוות" ופתחה את אירועי שבוע הנערה הישראלית

רעיית נשיא המדינה אירחה את נערות עמותת "שוות" ופתחה את אירועי שבוע הנערה הישראלית
קרדיט צילום: גלית סבג

רעיית נשיא המדינה, מיכל הרצוג, אירחה היום, יום ראשון, ח' בטבת, 12 בדצמבר, את נערות עמותת "שוות" ופתחה את אירועי שבוע הנערה הישראלית במשכן הנשיא בירושלים.

עמותת "שוות" נוסדה במטרה לחזק את תחושת הביטחון והערך העצמי של נערות על מנת להבטיח את מימוש הפוטנציאל שלהן. העמותה מפעילה תכנית מנהיגות והיא שיזמה את שבוע הנערה הישראלית שמתקיים השנה בפעם השנייה עם למעלה מ-1500 נשים הלוקחות חלק בפעילות ובמפגשים בכיתות ועם קרוב ל 50,00 בנות ובני נוער מכל הארץ ממטולה ועד אילת. עוד נכחו באירוע ראש הרשות למעמד האישה, אווה מדז'יבוז’, מייסדי עמותת שוות, רוני ואלדד פוסטן- קורן וסמנכלית הון אנושי ואופרציה, חברת אפספלייר, ליסה זייצ׳ק קניאל. עוד באירוע הראפרית והיוצרת אקו ביצעה את השיר "הבנות".

בפתח דבריה התייחסה רעיית הנשיא לשבוע הנערה הישראלית ואמרה : "זהו שבוע שמפנה את המבט אליכן, נערות ישראליות, צעירות, בראשית דרכן. בגיל הנהדר והמסובך הזה. יש אנשים ששואלים, למה בכלל צריך "שבוע נערה" כזה. וחלקם מוסיפים ומציעים: אם כבר, שיהיה "שבוע הנוער", הלא גיל ההתבגרות הוא גיל מאתגר עבור כולם. אבל שבוע הנערה הוא שבוע חשוב מאין כמוהו כיוון שיש דברים שעדיין טעונים תיקון גדול, שעדיין תובעים שוויון. דברים שרק מי שהיתה או עודנה נערה יודעת על בשרה. דברים שמבהירים עד כמה היוזמה הנפלאה הזאת מבית עמותת "שוות", היא מוצדקת ומבורכת, ורלוונטית מאד. השבוע, אנחנו מבקשות לתת לכן מקום וקול. לתת לכן את הגיבוי ואת הכח, לחלום רחוק, לצאת לדרך, להגשים את הפוטנציאל ואת הרצונות הכי עמוקים שלכן."

קרדיט צילום: גלית סבג

רעיית הנשיא הוסיפה והתייחסה לשיח המוקיע אלימות, הטרדות והתנהגות בלתי ראויה, ההופך לקונצזוס ולמכתיב מדיניות, בחסות תנועות כמו "me too" ובעזרת הרשתות החברתיות ואמרה: "כשאנחנו נשאבות לעולם שכל כולו פילטרים, פוטו-שופ ודימויים, קשה לנו לחזור אחר כך אל המציאות לשמוח במה שמשתקף לנגד עינינו במראה הביתית. בעולם בו רף האושר תלוי בכמות הלייקים במספר העוקבים בתגובות שקבלנו קשה להרגיש ביטחון בסיסי במי שאנחנו. לכן חשוב מאוד לצאת לעיתים מן המסכים והרשתות ולהתבונן סביבנו גם ״בעולם האמיתי."

בסוף דבריה פנתה רעיית הנשיא לנערות וציינה: "העולם שלנו זקוק לכן. הוא זקוק לחכמתכן, לטוב לבכן, לשמחה שלכן, לכוח וליופי שהתברכתן בהם. כל אחת מכן היא כוח מיוחד וחד פעמי. אם תיטיבו לראות את זה, ולהאמין בזה, אם תסכימו לבטוח בזה, ולממש את הכח שלכן, אם תצליחו לזכור שקולכן הוא באמת מקומכן, ושהתפקיד שלכן הוא להשמיע אותו בכל אופן שתרצו: לדבר, לשיר, לכתוב, לרקוד, להנהיג, לקרוא לשינוי – אתן תצאו נשכרות, אבל יותר מזה, העולם שלנו, כולו, יצא נשכר מאד. פרשו כנפיים, הגביהו עוף, ואף פעם אל תפחדו להשמיע את קולכן. אני שולחת לכן, בדרככן, ברכת הצלחה ואהבה."

כחלק מהאירוע הוגש לרעיית הנשיא דו"ח הנערה השנתי של עמותת "שוות" המצביע כי רק שליש מהבנות חושבות שיש מה לאהוב בהן, ורובן חוות ירידה בביטחון העצמי במעבר לחטיבת הביניים. עוד נמצא כי גלישה ברשתות חברתיות עד שעתיים ביום מחזקת את ההערכה העצמית המחקר מראה כי בנות בעלות ערך עצמי גבוה מאמינות שהן יצליחו יותר בכל עיסוק שיבחרו בעתיד, אך עדיין בחירת המקצועות המבוקשים עליהן נשארת בתחומי הטיפול, רחוק מעולמות ההיי טק, ההנדסה והרפואה שנבחרו במקומות הראשונים אצל בנים.

רוני פוסטן-קורן מייסדת עמותת שוות: ״הקמנו את שוות כדי שכל נערה בישראל תבין שהיא שווה ויכולה לעשות הכל ותממש את החלומות שלה ואת הפוטנציאל שבה בלי לעצור את עצמה לרגע. התחלנו פה בירושלים, עם שתי קבוצות פיילוט קטנטנות, ומתנדבות סטודנטיות. היום תכנית המנהיגות של שוות

פועלת ב-14 ערים בכל רחבי הארץ עם יותר מאלף חניכות ולמעלה מ-1500 נשים מעוררות השראה שלקחו אחריות חברתית על עתידן של הבנות.״ בסיום דבריה ביקשה פוסטן-קורן להודות לרעיית הנשיא על ההירתמות והעזרה לפעילות העמותה וקידום נערות צעירות בישראל.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
חובות שאפשר לשלם כדאי להסדיר בהקדם
גם אם צברתם חוב גדול מאוד ואתם יכולים לשלם אותו...
כל מה שצריך לדעת על בניית ממ"ד לבית
מקלטים הם תוספות חיוניות לבתים פרטיים, כי המספקים הגנה מפני...
זכויות עובדים חייבות הגנה גם היום
באופן מפתיע, למרות שיש כל כך הרבה מודעות לזכויות עובדים...
הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך"
להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה בסינגל חדש – "ריבה ריבך"....
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
להחזיר את עצמנו כמה שנים לאחור- זה אפשרי
במיוחד בעידן שלנו, בו כולם מצלמים ומצטלמים כל הזמן, המודעות...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
בקניון הדר נחנכה ׳המרפסת׳, שדרת הבילוי והקולינריה
מאות אורחים, בהם אנשי עסקים, מנכ״לי חברות, פוליטיקאים, ודמויות בולטות,...
התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת
אסטרטגיה עסקית כוללת את התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת כדי להשיג...
הקרן לידידות תרמה רכב הסעות בקרוב לחצי מיליון שקלים למרכז לטיפול בקשיש בקהילה בירושלים
בכך יתאפשר למלב"ב בירושלים, המציע לקשישים עם דמנציה פעילות חברתית,...