Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

שבוע החלל הישראלי 2020 -במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים

שבוע החלל הישראלי 2020 -במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים
צילום אבי חיון

חיים ועובדים בחלל

תצפיות אסטרונומיות עם טלסקופים ממצפה הכוכבים * פלנטריום מתנפח * 'מסע אל החלל' סרט בתלת ממד * הדגמות מדעיות * סדנאות התנסות ושלל פעילויות נוספות לכל המשפחה

שלישי – 28.1.20 ורביעי 29.1.20

16:00 – 21:00

הכניסה חינם!

ייחודי ובלעדי!

ב29.1.2020 בין השעות 14:00 – 16:00 תתקיים פעילות 'זמן שקט' למשפחות להן ילדים עם צרכים מיוחדים. אירוע ייחודי זה מחייב הרשמה מראש בטלפון 02-6544888

שבוע החלל במוזיאון המדע
צילום אבי חיון

שבוע החלל מתקיים ביוזמת סוכנות החלל הישראלי במשרד המדע הטכנולוגיה בין ה-26-30.1, במטרה להגביר מודעות ועניין לתחומי החלל.

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים מזמין את הקהל הרחב, משפחות, קטנים וגדולים כאחד, ליהנות ממגוון פעילויות חינם שיתקיימו במוזיאון במסגרת שבוע החלל הישראלי ביום שלישי, 28.1.2020 וביום רביעי 29.1.2020 בין השעות 16:00 ל-.21:00. הכניסה חינם ואין צורך ברישום מוקדם!

בין הפעילויות: סדנאות בנייה, הדגמות מדעיות, מופעים משעשעים והרצאות סביב הנושא כיצד נחיה ונעבוד בעתיד בחלל.

לא ירחק היום ונוכל לראות חיים אנושיים גם בפלנטות מרוחקות מחוץ לכדור הארץ. אירוע שבוע החלל הישראלי יפגיש את המבקרים עם סוגיות שונות לגבי תנאי החיים בחלל בעתיד: איך ישנים בחלל? מה אוכלים בחלל? איך שומרים על הכושר והבריאות? ועוד שאלות שמעסיקות ילדים ומבוגרים כאחד בבואנו לדמיין חיים שלא על פני הכדור שלנו.

בין הפעילויות הבולטות לכל המשפחה במהלך ה-28.1.2020 וה-29.1.2020

סדנת התנסות: גן גבישים בסדנה מודרכת לילדים ולהורים ישחזרו המשתתפים ניסוי שביצע האסטרונאוט הישראלי, אילן רמון, במעבורת החלל קולומביה. המשתתפים יצמיחו גן גבישים בתוך בקבוקון זכוכית, בתמיסה רוויה אליה יזרקו גבישים משני סוגים כגרעיני התגבשות ועל גבי אותם גבישים, יראו את תהליך ההתגבשות שיוצר בתמיסה צורות ייחודיות, מעין עצים מינראליים שאותם יקחו המבקרים איתם הביתה למזכרת (הסדנה מגיל 7).

חליפת חלל – סדנה פעילה (מופעלת ע"י האוניברסיטה העברית לנוער): אחת הסכנות המובהקות לנוסעים בחלל היא הקרינה המגיעה מהשמש שלנו או ממקורות אחרים. בסדנה זו יכירו המבקרים את סוגי הקרינה ובפרט את  קרינת ה- UV וכל זאת דרך מחשבה על חליפת החלל שאמורה להגן על האסטרונאוטים. המבקרים יתנסו במדידת קרינת UV פשוטה באמצעות "מד קרינה" מאולתר (הסדנה מיועדת מגיל 12+ ).

הדגמת טילים "טיל-כו לראות!": האם תהיתם כיצד משגרים חלליות וטילי ענק לחלל או מה הקשר בין מים וטיסה של חלליות לירח? בהדגמה מדעית מפתיעה בהשתתפות הקהל יוכלו המבקרים לגלות פרטים מפתיעים בדגם של החללית המאוישת שהגיעה לירח, להעיף בלונים מיוחדים ולשגר טילים מפתיעים!

תצפיות אסטרונומיות בטלסקופי ענק: ברחבת וואהל שבמוזיאון יוצבו החל משקיעת החמה שלושה טלסקופים של מצפה הכוכבים "ברקת" שיכוונו לעצמים אסטרונומיים שונים ביניהם כוכב הלכת מאדים, ערפיליות, צבירי כוכבים וגלקסיות, ויעניקו למבקרים הצצה לעולם רחוק ומופלא (לכל המשפחה).

פלנטריום מתנפח: הפלנטריום הוא מעטפת חצי כדורית שבתוכה מוקרנת תמונה המדמה את כיפת השמים ותנועתה לעיני הצופים שבפנים. תצפית פלנטריום היא היכרות ראשונית עם גרמי השמים ועם הסיפורים המיתולוגיים שנבנו סביבם.

סיור למשפחות עם "נפתלי חללי": סיור פעיל ומשעשע, בהדרכת שחקן, בין מוצגים במוזיאון המדע המתייחסים לנושא החלל.

הדגמה "תחנת צל הירח": בסביבת פעילות מוחשכת ומודרכת 'נחנה' לרגע בחלל החיצון ונסתכל במבט מבחוץ על המערכת התלת- גופית הקסומה של השמש, כדור הארץ והירח. נחקור מזוויות מבט שונות את מגוון התופעות המעניינות שמערכת זו יוצרת ונבין את מופעי הירח השונים(מגיל 8+).

הצגה לילדים: "ירח וטילים": לרגל 50 שנה לנחיתה על הירח סוכנות החלל הישראלית החליטה לשגר את דוקטור מולקולה לירח כדי לבדוק אפשרות להקים שם תחנת חלל ישראלית מאוישת. לא בטוח שהוא ישרוד את הנחיתה, לא ברור איך הוא יתמודד עם תנאי הירח,  אבל אפשר להיות בטוחים שיהיה מצחיק.

שבוע החלל במוזיאון המדע
צילום אבי חיון

סרט בתלת ממד "מסע אל החלל":

התחנה הבאה – מ א ד י ם! מוזמנים לחגור את רצועות הבטיחות, להתרווח במושב ולצאת למסע אל החלל…

במשך חמשת העשורים האחרונים, פרצו בני האדם את גבולות הסטרטוספירה (השכבה האמצעית באטמוספירת כדור הארץ – הלכו על הירח, חיים וחוקרים את החלל החיצון כל הזמן. בעשורים הבאים, הסקרנות הבלתי נגמרת שלנו תביא את המין האנושי אל מעבר לגבולות כדור הארץ, אל תוך גילוי כוכבי לכת ועולמות נוספים וחדשים.

סרט מרהיב ומרגש לכל המשפחה, הכולל צילומי פנים וחוץ ממסעות רכבי חלל שונים, ממשימות חלל לתיקון טלסקופ "האבל", ומראות מרשימים של כדור הארץ מהחלל שנחשפים לראשונה וכל זה מתוך נקודת מבט אישית של שני האסטרונאוטים של נאסא, כריס פרגוסון וסרינה אונון (אסטרונאוטית צעירה שנבחרה למשימות חלל עתידיות). הסרט נותן נקודת מבט על הישגי האדם בכיבוש החלל עד כה, משימות עכשוויות והתכניות לעתיד. (לגילאי  5+ בדיבוב לעברית. משך הסרט: כ- 30  דק').

פעילויות נוספות שתתקיימנה ביום רביעי 29.1.2020 בלבד:

מתחם סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה

תחנת חלל: סיור מונחה כיצד תראה תחנת החלל הבאה ?עמדה זו תציג את החיים בחלל בדרך להתיישבות קבע.

מנה לחלל: כיצד נספק תזונה בסיסית בחלל? איך אוכלים בחלל ללא כוח כבידה? נבחן מנות אוכל שמוגשות לאסטרונאוטים, נלמד כיצד מגדלים באופן הידרופוני בחלל. נציג מגוון מוצרי המזון שמכין ה"שף המדען" במעבדה המגניבה שלו והצגת מגוון שיטות צריכה )מזון בוואקום, מיובש בהקפאה, טיובים(.

כפפות חלל: עמדת התנסות מודרכת בה ילדים יוזמנו להתנסות בפעולות יומיומיות שונות תוך לבישת כפפות חלל שהוכנו במיוחד לשבוע החלל הישראלי.

תפעול רכב רובר בחלל: מתחם התנסות המדמה פני שטח של כוכב לכת כלשהו  עם גבשושיות, ובו הילדים יתפעלו רוברים באמצעות שלטים ויתמודדו עם תנאי השטח השונים, לדוגמא מכתשים, אבנים, סלעים…

מתחם קולנוע חללי הורים וילדים מוזמנים להיכנס למתחם הקולנוע, להתרווח ולצפות בקטעי סרטים בנושא החלל בישראל.

הכן את עצמך לחלל: תחנה ספורטיבית המדמה מחנה אימונים של אסטרונאוטים לקראת טיסתם

לחלל

מרכז מבקרים של סוכנות החלל לשנת 2040! לשכת התעסוקה של סוכנות החלל הישראלית מזמינה ילדים להתראיין למגוון משרות מרתקות (ועתידניות). מה דעתכם להיות: מכונאי

רובוטים על מאדים, רתך בחלל, מפעיל ציוד כריה על הירח, אסטרו-ביולוג, רופא חלל, בייביסיטר בחלל ועוד…

הרצאת אסטרונאוט/ית  אסטרונאוט/ית אורחי סוכנות החלל יגיעו להרצאה ושו"ת עם הקהל (הרצאה תתקיים בשפה האנגלית. מגיל 12 ומעלה. שימו לב! נתון לשינויים)

בנוסף תתקיימנה הרצאות שונות במהלך שני הערבים על ידי חוקרים ומומחים לחקר החלל (פירוט הרצאות באתר מוזיאון המדע).

שבוע החלל במוזיאון המדע
צילום יעל אילן
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך"
להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה בסינגל חדש – "ריבה ריבך"....
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
הקרן לידידות תרמה רכב הסעות בקרוב לחצי מיליון שקלים למרכז לטיפול בקשיש בקהילה בירושלים
בכך יתאפשר למלב"ב בירושלים, המציע לקשישים עם דמנציה פעילות חברתית,...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
פסח במוזאון קסטל
מוזאון הצייר משה קסטל מזמין אתכם לחוויה משפחתית ייחודית ומהנה...
שלוש מדליות זהב, מדליית כסף ושתי מדליות ארד ליקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית בתחרות BEST VALUE היוקרתית
זו השנה ה-16 ברציפות שתחרות היין BEST VALUE נערכת לקראת...
תערוכה חדשה בבנייני האומה, ירושלים "אוצרים לרגע" - ילדי ישראל מציירים בזמן מלחמה
למעלה מ-1000 ילדי בתי ספר יסודיים מכלל המגזרים ומכל רחבי...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
חדש בירושלים מרכז הקונגרסים בנייני האומה מציין 70 שנה ופותח לראשונה את שעריו לסיורים מודרכים בתערוכות השונות
הסיורים חינם בתיאום מראש! במסגרת חגיגות ה70 יפתח לראשונה מרכז הקונגרסים...