Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

שבחים לסמינר לעולות בהר נוף: "כל אחת מכן – מתקנת את חטא המרגלים"

שבחים לסמינר לעולות בהר נוף: "כל אחת מכן – מתקנת את חטא המרגלים"

ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, סיירה במוסדות חינוך לילדי עולים בירושלים, בין היתר בסמינר החרדי "בית אולפנא" בהר נוף.

במקום לומדות ומתגוררות 140 תלמידות מאוקראינה, רוסיה, בלרוס, גרוזיה ואיראן, רובן המוחלט ללא הוריהם בארץ. במוסד מתקיימים לימודים וחיי פנימייה מלאים לכיתות ט'-י"ב ובנוסף תכנית לסטודנטיות, הלומדות הוראה לגולה. בעבר, למדו במקום 500 תלמידות רבות מסוריה ואיראן, ועתה בעיקר ממדינות חבר העמים. לרובן המוחלט זה הבית היחיד בארץ, והמקום פתוח להן כל השנה. לכל כיתה אם בית, ובמקום מורגש יחס אישי, מלווה גם לכל החיים, ואוירה משפחתית. גם בוגרות רבות שהופיעו בפני חברי הועדה, הדגישו את הקשר העמוק עם הצוות, גם לאחר שנים.

"לפני שהגעתי כמעט ולא ידעתי כלום ביהדות", סיפרה לחברי הועדה אחת התלמידות, "ופה למדתי מה עיקר ומה חשוב, ותנו לי כיוון בחיים, עזרו לנו לבחור דרך, והשיבו לי את האמון באנשים".

אחת הבוגרות אף סיפרה, כי הבוגרות המעוניינות יכולות להמשיך ולהתגורר בפנימייה מיוחדת, כאשר חלק מהבוגרות עובדות בשירות הציבורי, וכן לומדות במסלול אקדמאי כמינהל עסקים, מיכשור רפואי ועוד.

הרב יצחק קלמן, מנהל המוסד, הדגיש כי נדרשים משאבים רבים כדי לשפר את התנאים הסביבתיים והחומריים ועוד. הוא הסביר כי כמו כל המוסדות הדתיים הפנימיתים המוסד מקבל תקצוב חסר, ומופלה לרעה.

ח"כ נגוסה התרגש מהביקור ואמר כי "הפעילות בבית אולפנא היא מפעל חיים של הרב יצחק קלמן ורעייתו, לקליטת עליה וחיזוקה של החברה. מה שנעשה כאן הוא עבודת קודש של חינוך לחיים, הקמת משפחות ושמירת קשר אישי עם הבוגרות לאורך זמן. התלמידות כאן הן שליחות טובות של ארץ ישראל ושולחים מסר להוריהם כמה טובה הארץ. אני דוגמא לכך – שגם עולה חדש יכול להצליח, להשתלב בחברה הישראלית ולהגיע להישגים". יו"ר הועדה הבטיח כי הועדה תפעל להגדלת התקצוב הממשלתי עבור ילדים העולים לארץ ללא הוריהם.

חבר הועדה, ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) אמר כי "בסמינר 'בית אולפנא' רואים את תחיית המתים של עם ישראל, ובמקום הזה רואים את התגשמות חזון הנביאים, כיצד פזורי ישראל מתקבצים מכל הארצות – ושבים למולדתם. הנביא מדגיש 'כי כולם כעדי תלבשי' שכל אחד מעם ישראל, הוא חרוז בשרשרת – ולכל אחד את הייחוד והצבע שלו, וביחד הם נותנים את היופי".

ישעיהו יחיאלי, מנהל תכנית נעל"ה הוסיף כי "כל אחת ואחת מכם, בעליה שלה לארץ, מתקנת את  חטא המרגלים, והמוסד הזה הוא אחד המוסדות המובילים של נעל"ה. התעריף של התקציב לילדי עולים בפנימיות, הוא אכן לא מעודכן, וועדת העלייה והקליטה היא הפה של התלמידים-העולים כדי להשמיע את קולם". הוא הדגיש כי אין מדובר בפנימייה רגילה, כיוון שישראלים הלומדים בפנימייה יכולים – ברובם – חזור או לבקר בביתם, ואילו לרוב תלמידי נעל"ה, הפנימיה היא ביתם היחיד. יחיאלי קרא להשוות את תנאי כל תלמידי נעל"ה לרמה התקצוב הגבוהה ביותר – בתור תיקון מידי.

ורדה שרגאי, מנהלת אגף הקליטה במינהל לחינוך התיישבותי, הוסיפה ש"הציבור הרחב וקובעי המדיניות אינם מכירים מספיק את התרומה של הפנימיות, המעניקים הזדמנות שניה לילדים. יש נשירה סמויה של ילדי עולים ממוסדות-חינוך ומדובר בהצלה אמתית לילדים כאלו". היא ציינה כי נוהלי המינהל חינוך התיישבותי הם גמישים, כדי להתאים את עצמם לעליה מכל ארץ. בימים אלו, הם נערכים לקליטת עולי צרפת, ואף אינם ממתינים לפניית ההורים – אלא מציעים את עזרתם להורים הילדים כבר לפני עלייתם. 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
פורום כיתות הכוננות 'הנני' ותנועת הביטחוניסטים תרמו עשרות אפודים קרמיים ליישוב קדומים
מסייעים לקדומים. פורום כיתות הכוננות 'הנני' בשיתוף תנועת הביטחוניסטים העבירו...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...