Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

שדולה חדשה למען ירושלים נולדה בכנסת

שדולה חדשה למען ירושלים נולדה בכנסת

הכנסת קיימה היום כינוס ייסוד שדולת ירושלים בכנסת, שאת הקמתה יזם ראש העיר ירושלים ניר ברקת יחד עם חברי הכנסת: זבולון אורלב, אורי אריאל, זאב אלקין, נחמן שי ואורי מקלב.  ברקת הודה לחברי הכנסת על התגייסותם למען ירושלים וציין כי אין פעולה של מתן בלי חיזוקה של ירושלים. " כל מחווה לפלשתינים צריכה להיעשות במקביל לפעולה של חיזוק ירושלים, חשוב להעביר מסר שזה לא מתן ומתן. המסר שאנחנו צריכים להטמיע הוא שירושלים צריכה חיזוקים ועלינו לנצל כל מצב למצוא את הדרך לחזק את ירושלים. ירושלים היא מעל הכול והיא משימה לאומית. בלי הירתמות של הממשלה והכנסת, היכולת שלנו לחולל את השינויים הדרמטיים שאנחנו רוצים היא קטנה ביותר".  

השדולה החדשה תפעל בכנסת ובממשלה לחיזוק מעמד העיר ירושלים כבירת ישראל, וקידום נושאים חשובים בה  תוך שיתופי פעולה עם המטרופולין. ראש העיר ניר ברקת הודה בפתח כינוסה של השדולה לחברי הכנסת על שהתאחדו במטרה לתת לירושלים את הכבוד הראוי לה ואמר "בשבועות האחרונים הוכח שהכנסת עובדת יחד עם עיריית ירושלים משיגים הישגים. מטרת השדולה כפי שאנחנו רואים אותה היא חיפוש קשר ישיר בין ירושלים לבין הישובים מסביב לה, ולסנכרן את פעילות חברי הכנסת לפעילות העירייה בנושאים אלו. לירושלים חשיבות רבה. למעלה משלושה מילארד רואים בחשיבותה של ירושלים ובהצלחתה כמודל ומיקרוקוסמוס לקורה בעולם. כל רעיון ויזמות חדשה ירושלים צריכה להיות תחילה. אנחנו רוצים שירושלים תהיה הראשונה שמאמצת פיתוחים חשובים".

ברקת הוסיף כי " דרך חוק ירושלים ניתן להחריג את ירושלים לטובה. אסור שעל ירושלים יחולו החלטות עם השלכות רוחב על ערים אחרות בארץ.  יש חשיבות רבה להרחבת את הקשר בין ירושלים לערי הלווין במודל של שיתופי פעולה בהם כולם מרוויחים. משהו טוב קורה בירושלים בתקופה האחרונה בעיר, ואני תקווה שהמגמה הזו של שיתופי הפעולה תלך ותתרחב".  

חברי הכנסת התייחסו לחשיבות חיזוק ירושלים ושמירה על מעמדה: ח"כ זבולון אורלב שאירח את השדולה באולם ועדת החינוך שבראשותו: "ירושלים מגלמת בתוכה הסכמה לאומית רחבה. דווקא בשל כך, ירושלים זקוקה לסיוע והעדפה שלא ניתנים לה. ירושלים מטבעה עתירה ועמוסה בבעיות שעניינם בניגודים ובקיטובים של האוכלוסיות השונות בה. לפחות בתחומים שיש לנו השפעה מעשית חייבים להתגייס. השדולה תעסוק בצורך לחזק את ירושלים בתקציבים, בחוקים ובכל מה שקשור למעמדה. מלכתחילה סברתי כי יש להקים ועדה פרלמנטרית שתרכז את הטיפול בירושלים". 

ח"כ זאב אלקין: "תמיד נשבעו אמונים לירושלים, כשזה הגיע להחלטות מעשיות היא נשארה בצד. אנחנו רוצים לדאוג שזה לא יקרה, שבעשייה הרבה שיש במדינה לא נשכח שירושלים היא הבירה, היא המרכז. אסור שהמדינה תשכח את ירושלים". 

ח"כ אורי אריאל: ירושלים היא עיר הקודש, ושני מליארד מתעניינים במה שקורה בה. יהודים, נוצרים, מוסלמים ואחרים. השדולה תהיה שדולה של כל ירושלים, כל הדתות והאזרחים, כולם ראויים לטיפול ללא יוצא מן הכלל כדי שירושלים תהיה עיר השלום ותגדל ותפרח. 

ח"כ אורי מקלב: צריך להגיע לאחדות בתוך ירושלים, לשמר אותה כעיר קדושה וכבירת העם היהודי. מעבר לכך היא עיר מוניציפאלית ואנחנו רואים את נושאי הבניה והתעסוקה כנושאים חשובים וכן את הנושאים הקטנים כמו הרכבת קלה. 

ח"כ יואל חסון: לא ייתכן שירושלים תטופל רק ברמה המוניציפאלית, מידנת ישראל צריכה לקבל החלטה שירושלים לא רק בירת ישראל בפן הסמלי אלא שהיא משמרת ומקדמת את פיתוחה. ח"כ חסון הוסיף כי לא ייתכן שמשרדי ממשלה לא יהיו בשטח המוניציפאלי של ירושלים. 

מבין חברי הכנסת שנכחו בכינוס:  זבולון אורלב, זאב אלקין, אורי אריאל, אורי מקלב, אופיר אוקוניס, איוב קרא, ניסים זאב, אלכס מילר, ציפי חוטבלי, שלמה מולה, דוד אזולאי, יעקב כץ, אריה אלדד, גדעון עזרא, רחל אדטו, מיכאל בן ארי, יוסי כץ, יואל חסון, מנחם אליעזר מוזס, גדעון עזרא, יוליה שמאלוב-ברוקביץ וזאב ביילסקי.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
פורום כיתות הכוננות 'הנני' ותנועת הביטחוניסטים תרמו עשרות אפודים קרמיים ליישוב קדומים
מסייעים לקדומים. פורום כיתות הכוננות 'הנני' בשיתוף תנועת הביטחוניסטים העבירו...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...