Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

שיקולים עיקריים בבחירת מזגן

שיקולים עיקריים בבחירת מזגן
קרדיט pixabay

עולם המזגנים הוא עמוק ומרתק וכבר מזמן לא מדובר במוצר חשמלי שרק מקרר את הבית. ישנם כל כך הרבה שינויים ושיפורים בטכנולוגיית המיזוג, ולא אחת אנו נתקלים בחוסר ידע שמקשה עלינו מאוד לבחור מזגן חדש. ריכזנו עבורכם את האלמנטים החשובים ביותר בעת קניית מזגן.

שיקולים עיקריים בבחירת מזגן
קרדיט pixabay

עלות

חשוב לזכור שמחיר המזגן מורכב מכמה פרמטרים שונים ולכן אם ישנה מגבלה של תקציב יש להביא בחשבון את הצורך להתפשר על אספקטים מסוימים. יש לזכור שעלות המזגן כוללת בנוסף למזגן עצמו גם את ההובלה, ההתקנה ואת האחריות על המזגן. כך שבעת השוואת מחירים יש לוודא השוואה נכונה ובדיקת האותיות הקטנות – מה משך האחריות? האם המחיר כולל התקנה ואם לא מה עלות ההתקנה וכו'.

עוצמה

תפוקת המזגן חשובה ביותר ליעילות ולאופן הפעולה של המזגן. מזגן עם תפוקה לא מספקת, יהיה כישלון, שכן הוא לא יענה על הצורך לשמו הוא נקנה. נוסף על כך, גם מזגן בעל תפוקה גבוהה מדי ממה שדרוש אינו אופטימלי. זאת משום שמדובר בזבוז כסף בעת הרכישה וכן בזבוז חשמל לאורך זמן. חשוב לבחור מזגן שמותאם למידות החדר אותו יש למזג, וכדאי להתייעץ על כך עם גורמים מוסמכים בחברות המשווקות.

קול

המזגן אמור לעזור לנו להרגיש טוב יותר בתוך הבית ואין זה יתרום לאיכות החיים שלנו אם המזגן ירעיש יתר על המידה. אנשים שרגישים לרעש יעדיפו כנראה להשקיע במזגן שקט במיוחד תוך הבנה שעלותו של המזגן תהיה גבוה יותר. בבחירת מזגן לחדר שינה לדוגמה, יש משמעות גדולה יותר לאלמנט הרעש.

חשמל

דירוג אנרגטי הבנוי מ-A עד G, כאשר A הוא הדירוג הגבוה ביותר, מגדיר למעשה את יעילות צריכת החשמל של המוצר. מזגן בעל דירוג אנרגטי גבוה, ישתמש בפחות חשמל ויחסוך לכם בסופו של דבר כסף לאורך זמן. מלבד הצורך לחסוך בעלויות החשמל, יש חשיבות סביבתית בשימוש במזגנים בעלי דירוג אנרגטי גבוהה שכן כל חסכון בחשמל תורם להפחתת זיהום האוויר. בדרך כלל, כאשר מדובר בטכנולוגיה מתקדמת כגון, מזגן אינוורטר, הדירוג האנרגטי יהיה גבוה.

טיפ נוסף לסיום

יש משמעות לזמן בו אתם רוכשים את המזגן. רכישת מזגן בחורף מעניקה לנו כמה יתרונות. ראשית המחיר של המזגן עולה בתקופת הקיץ והרבה יותר קשה לתאם התקנה או אפילו תיקון בחודשים אלו. דבר שני, בעת העונה החמה, הצרכנים נוטים להיות אימפולסיביים יותר משום שהם רוצים לקבל פתרון כאן ועכשיו. כפועל יוצא מכך, הם עלולים לבחור מזגן ללא בדיקה כוללת וכזה שלא בהכרח מתאים להם.

ומילה נוספת על המחיר. הצרכן הישראלי נוטה להתחיל את חיפוש המזגן בהתאם לתקציב ההתחלתי שלו. אין בזה שום דבר רע, אך הבנה עמוקה יותר בשיקולים לבחירת מזגן יכולה לעזור לנו להבין האם כדאי להשקיע קצת יותר ולזכות באיכות והתאמה שתחסוך לנו כסף דווקא לאורך זמן ולא בתווך הקצר. כמובן שכדאי ואף מומלץ ביותר לערוך השוואת מחירים וכאמור לזכור שיחד עם המזגן שאנו מקבלים ישנם גורמים נוספים שמשפיעים על המחיר כגון, הובלה, התקנה ואחריות.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
תלת מימד ומוצר ראשוני
אחד השלבים החשובים ביותר בייצור מוצר ולמעשה השלב הכמעט אחרון...
בכיר השפים הירושלמים, השף עזרא קדם, מצטרף לכשרות צהר
השף המוערך עזרא קדם, סמל הקולינריה המקומית אשר יוצר בימים...
שיתוף פעולה חברתי בין אוניברסיטת רייכמן לבן & ג'ריס - למען שירותי הדם של מד"א
במסגרת השת"פ תוצב עמדת תרומת דם של מד"א וסטודנטים שיתרמו דם...
משחק מגנטים לילדים
אחד החידושים בעולם משחקי הילדים בשנים האחרונות הינו ערכות משחק...
לקראת ט"ו בשבט: נשיא המדינה ורעייתו אירחו חקלאים וחקלאיות ואת נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל'
לרגל חג האילנות, אירחו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו...
מידע הוא כוח – בעולם שבו אתם רוצים לייצר דירוג אשראי איכותי
היכולת שלנו לבנות תהליכי קבלת החלטות גם בתחום הפיננסי היא...
המרכז לגיוס כספים: זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ
חני סודרי, מנכ"לית המרכז: "הזינוק בגידול מתאפיין בהלימה מובהקת עם...
אושרה תכנית העבודה של החברה העירונית 'אריאל' לשנת 2023
דירקטוריון החברה העירונית 'אריאל', בהובלתו של יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר...