Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

שנת 2010: שיא מאז קום המדינה בפדיון המלונות

שנת 2010: שיא מאז קום המדינה בפדיון המלונות

דו"ח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה קובע:במהלך שנת 2010 ביקרו בבירה 2.78 מיליון תיירים מכל העולם,  כ82% מכלל המבקרים ישראל.חלה עליה של 24% בתפוסת חדרי המלון, סך כל ההכנסות ממלונות בירושלים: 1,585 מיליארד ₪, חלה עליה של 10% במספר המועסקים במלונאות בעיר.
דו"ח חדש של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המסכם את שנת 2010 קובע כי שנת 2010 הייתה שנת שיא, מאז קום המדינה,בפדיון מלונות התיירות בארץ,פדיון של 8.7      מיליארד ₪. העלייה הגדולה ביותר בהכנסה ממלונות ובתפוסת חדרי מלון נרשמה בירושלים, עליה של 20% בשנה. דו"ח הלמ"ס קובע כי בירושלים חל גידול של 24% במספר הלינות שנרכשו לעומת אלו שנרכשו בשנת 2009. כמו כן, נרשמה העלייה החדה בותר בהכנסות מתיירות, עליה של 20% וזאת בהשוואה לגידול של 11% בתל אביב ו6.6% בחיפה ועליה של 10% בממוצע ארצי. סך כל ההכנסות ממלונות בירושלים בשנת 2010 עומד על 1,585 מיליארד ₪ (מתוך 8,651 מליון ₪ בכל הארץ),מתוכן 1,137 מיליארד ₪ מתפוסת חדרי מלון ע"י תיירים.
עיריית ירושלים, יחד עם משרד התיירות והרשות לפיתוח ירושלים, השקיעו תקציבים חסרי תקדים בקידום התיירות והתרבות בבירה, בשיפור התשתיות ובהבאת תיירים מהעולם כולו לצפות בנופיה הקסומים של העיר במטרה לאפשר להם לקחת חלק בחוויות הרבות שיש לירושלים להציע.
בשנת 2010 נרשם שיא של כל הזמנים בתיירות בירושלים. לפי נתוני הרשות לפיתוח ירושלים והתאחדות המלונות הגיעו במהלך השנה לבירה 2,788,000 תיירים מרחבי העולם עליה של יותר מחצי מליון מהשנה שעברה, כ-82% מכלל התיירים המבקרים בארץ. תפוסת חדרי המלון עמדה על 70%. בעקבות העלייה החדה בתיירות נוספו כ-300 חדרים חדשים במלונות ומאות חדרים נוספים שופצו. בין המלונות המחודשים: מלון אייל, מלון דווידקה, מלון ציון, מלון ריץ', ניו-פאלאס וסנט ג'ורג'. כמו כן ישנה עליה של 10% במספר המועסקים במלונאות.
התיירים המגיעים לבירה נהנים מהיצע תרבותי עשיר ומתחדש הכולל מוזיאונים, מופעים, מסעדות, פאבים ואתרי היסטוריה ומורשת. מרקם מגוון זה של חדשנות לצד מסורת של אלפי שנים מושך אל ירושלים מיליוני התיירים ומעמיד אותה בקו אחד עם ערים מובילות בעולם. ראש העיר ירושלים, ניר ברקת ציין כי "התיירות היא מנוף משמעותי לחיזוק כלכלתה של ירושלים. למעלה משלושה מיליארד איש מהעולם נושאים את עיניהם אל העיר ואל אתריה. אנו פותחים את אוצרותיה של ירושלים לעולם ומציגים עיר אשר משלבת קדושה, היסטוריה וארכיאולוגיה לצד קידמה, תרבות, חיי לילה תוססים ופסטיבלי רבים. ירושלים נמצאת בעיצומה של מהפכה, ותופסת את מקומה כבירת תיירות ותרבות מובילה. בעקבות יוזמות העירייה הפכה ירושלים בשנתיים האחרונות אטרקטיבית למשקיעים, מוכיחה עצמה כבירת תרבות, מושכת צעירים ונעשית רלוונטית ומחוברת ליותר ויותר קהלים בארץ ובעולם".
אילנית מלכיאור, מנהלת התיירות ברשות לפיתוח ירושלים ציינה כי "ירושלים מתגלה כעיר בעלת פוטנציאל תיירותי תרבותי ואנו משקיעים מאמצים רבים כדי שכל תייר המגיע לעיר יזכה לחוויה תיירותית מהמעלה הראשונה ובצאתו את העיר, גם יחזור אליה בעתיד. הרשות לפיתוח ירושלים מגבשת תוכנית אסטרטגית המבוססת על פיתוח תעשיית התיירות בירושלים כמנוע צמיחה. התוכנית כוללת פיתוח מקביל של "מוצרים" תיירותיים, פיתוח התשתיות, השיווק ועוד. ירושלים היא אחד המותגים התיירותיים החזקים בעולם ופיתוח תעשיית התיירות שבה, יאפשר למקסם את הפוטנציאל הכלכלי הגלום בעיר".
נתונים נוספים:
בשנת 2010 חילקה עיריית ירושלים מענקים לעידוד עריכת אירועים תרבותיים בירושלים בשווי של 400,000 ₪. בין האירועים: פסטיבל העוד, פסטיבל ההומור, אירועי לילה לבן ואירועי חמשושלים. באירועי חמשושלים נרשמה עליה של 41% במספר המבקרים מהשנה שעברה ונרכשו 3,320 לינות בבתי מלון (עליה של 155%). בנוסף במהלך אירועי הקיץ הרבים הגיעו 70,000 מבקרים מרחבי הארץ ו-3,000 איש לנו בבתי מלון השונים. באירועי הקיץ נהנו המבקרים בבירה מפסטיבל חוצות היוצר, פסטיבל הקולנוע הבין לאומי, פסטיבל ישראל ופתיחת מוזיאון ישראל המחודש שנחגג בשבוע של מופעים ואירועים.
במסגרת עידוד התיירות החלה עיריית ירושלים לתת השנה מענקים שונים לתמרוץ כנסים בירושלים. הכנסים הבינלאומיים נתמכו בתקציב של 1,000,000₪, בהם השתתפו אלפי אנשים מרחבי העולם. סך ההכנסות מהכנסים הבינלאומיים במהלך השנה הינו 24 מליון₪. כמו כן, הוענקו תמריצים בסך 230,000 ₪ , לעידוד עריכת כנסים מקומיים בתחומי כלכלה ומדע. העלייה במספר הכנסים המקומיים תרמה לעיר 4 מליון ₪.
עיריית ירושלים והרל"י ממשיכות לפעול לצמיחת התרבות והתיירות בעיר. השבוע יתקיים מרתון ירושלים הבינלאומי הראשון (25.3) אליו צפויים להגיע יותר מאלף אצנים מרחבי העולם מכ-40 מדינות, אשר ילונו כ-4,000 לינות בעיר, והוא ייערך כמסורת בכל שנה. כמו כן, בחודש בתחילת הקיץ יערך שבוע האופרה (2-9.6). בפסטיבל אירועי מוזיקה אופראית ברמה בינלאומית וביניהם מופע מרשים בבריכת הסולטן וכ-30 קונצרטים בכנסיות ברחבי העיר. 1,500 חבילות בחו"ל כבר נמכרו!

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
פורום כיתות הכוננות 'הנני' ותנועת הביטחוניסטים תרמו עשרות אפודים קרמיים ליישוב קדומים
מסייעים לקדומים. פורום כיתות הכוננות 'הנני' בשיתוף תנועת הביטחוניסטים העבירו...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...