Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

שר האוצר יובל שטייניץ הודיע: המע"מ יופחת בחצי אחוז מתחילת 2010

שר האוצר יובל שטייניץ הודיע: המע"מ יופחת בחצי אחוז מתחילת 2010

מליאת הכנסת אישרה היום בצהריים ברוב של 49 תומכים וללא מתנגדים צו שהניח שר האוצר על שולחן הכנסת הקובע כי המע"מ בישראל יופחת החל מינואר 2010 כלומר בעוד יומיים, משיעור של 16.5% לשיעור של 16% בלבד.

בדיון שנערך בועדת הכספים הבוקר אחרי שנודע על הצו בפתאומיות, התנגד ח"כ אמנון כהן מש"ס להםחתה החפוזה והציע לבטל את ייקור המים הצפוי במקום להפחית את המע"מ. בסופו של דבר התרצה ח"כ כהן והצו אושר במליאה פה אחד.

מרכז מאקרו למדיניות כלכלית, בראשות ד"ר רובי נתנזון, בירך על החלטת שר האוצר היום (30.12) להוריד את המע"מ ב0.5% אולם טוען כי ההפחתה אינה מספקת דיו, וכי יש עודפים בקופה המאפשרים להעמיד המע"מ על רמתו המקורית באמצע 2008, דהיינו 15.5%

 ד"ר רובי נתנזון, מנכ"ל מרכז מאקרו לכלכלה מדינית : " זהו בהחלט צעד פרוגרסיבי מבחינה חברתית. הורדת המע"מ תתרום לירידת האינפלציה, דבר אשר יהווה בסיס למניעת העלאת הריבית בצורה מתמשכת. כמו כן, צעד שכזה יעודד את המשך הפעילות הכלכלית החיובית ויתרום ליציבות הכלכלית של מדינת ישראל." 

נתון נוסף אשר מספק מרכז מאקרו למדיניות כלכלית הוא כי כתוצאה מהיטלים שהוטלו במסגרת תקציב המדינה ל-2009-2010 המדינה גבתה מן הציבור 11.3 מיליון שקל, ומתברר כי כרגע ישנם עודפים של 4 מיליארד שקלים בקופת המדינה. כתוצאה מכך, קוראים במרכז מאקרו לממשלה ולמשרד האוצר לפעול מיידית למען הציבור הרחב, ולהחזיר לו מה שנלקח ממנו במהלך התקופה בה הייתה אי וודאות במשק הישראלי. בייחוד לאור העובדה כי התקציב שאושר הינו דו-שנתי ולא ניתן יהיה לקיים דיון נוסף בכנסת בנושאי תקציב לשנת 2010. 

 ד"ר רובי נתנזון, הוסיף: " הצעד שעשה היום משרד האוצר הוא צעד אמיץ ונכון ואני מברך על כך, אולם, אני מציע לשקול הפחתה נוספת ולהחזיר המע"מ לכפי שהיה, ואשמח לראות זאת קורה בעתיד הקרוב. חובתה של הממשלה להחזיר לציבור מה שנלקח ממנו, לטובת היציבות הכלכלית" 

ואלישע סער, יו"ר קבוצת אליוט ישראל רואי חשבון, הגיב אף הוא על הפחתת המע"מ ואמר: "אנו מברכים על ההחלטה להפחית את שיעור המע"מ  בחצי אחוז החל מה- 1 בינואר הקרוב. גביית יתר של המיסים בשנת 2009 יחד עם תחזית רשות המיסים לגביית 6 מיליארד שקלים נוספים ממהלך המע"מ המכוון מצדיקים חזרה מלאה למתווה המע"מ הרגיל של 15.5%. 

עשרות אלפי עסקים נמצאים בימים אלו בלחץ רב ומשקיעים שעות עבודה יקרות ומשאבים בהערכות לדיווח מע"מ המקוון. צר לנו כי האוצר לא הודיעו מבעוד מועד על ההפחתה הצפויה במע"מ על מנת לאפשר לעסקים להערך טכנית לשינוי.  "

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר הבוקר כי הוא מברך את שר האוצר יובל שטייניץ על החלטתו להפחית את המע"מ בחצי אחוז: "רק לפני יומיים קיימנו דיון בוועדה ובה הוכח כי המס העקיף של אזרחי ישראל גבוה מאד ביחס לעולם וכתוצאה מכך נגרם נזק לתושבי ישראל. הפחתת המע"מ הכללי תסייע לשנות את המגמה, ותקל רבות על האזרחים וצריכת חייהם היומיומית, אין ספק כי הצעד הוא נכון, משמעותי מאד, וחשוב לטובת כלל הציבור".  

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
תלת מימד ומוצר ראשוני
אחד השלבים החשובים ביותר בייצור מוצר ולמעשה השלב הכמעט אחרון...
בכיר השפים הירושלמים, השף עזרא קדם, מצטרף לכשרות צהר
השף המוערך עזרא קדם, סמל הקולינריה המקומית אשר יוצר בימים...
שיתוף פעולה חברתי בין אוניברסיטת רייכמן לבן & ג'ריס - למען שירותי הדם של מד"א
במסגרת השת"פ תוצב עמדת תרומת דם של מד"א וסטודנטים שיתרמו דם...
משחק מגנטים לילדים
אחד החידושים בעולם משחקי הילדים בשנים האחרונות הינו ערכות משחק...
לקראת ט"ו בשבט: נשיא המדינה ורעייתו אירחו חקלאים וחקלאיות ואת נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל'
לרגל חג האילנות, אירחו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו...
מידע הוא כוח – בעולם שבו אתם רוצים לייצר דירוג אשראי איכותי
היכולת שלנו לבנות תהליכי קבלת החלטות גם בתחום הפיננסי היא...
המרכז לגיוס כספים: זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ
חני סודרי, מנכ"לית המרכז: "הזינוק בגידול מתאפיין בהלימה מובהקת עם...
אושרה תכנית העבודה של החברה העירונית 'אריאל' לשנת 2023
דירקטוריון החברה העירונית 'אריאל', בהובלתו של יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר...