Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

שר האוצר שטייניץ בסקירה תקופתית בועדת הכספים בכנסת רומז: לא נבטל את מס הבצורת

שר האוצר שטייניץ בסקירה תקופתית בועדת הכספים בכנסת רומז: לא נבטל את מס הבצורת

 שר האוצר יובל שטייניץ מסר בוקר (יום רביעי) סקירה תקופתית בוועדת הכספים של הכנסת אודות מצב המשק והתייחס גם לשאלות חכי"ם ולנקודות בוערות שעל סדר היום הציבורי בישראל.  בראשית דבריו אמר שר האוצר כי בשבוע האחרון התקבלו עוד אינדיקציות חיוביות מגופים חיצוניים על שיפור במצב המשק הישראלי, "העובדה כי הוחלט שוב להותיר את דירוג האשראי של ישראל על כנו איננה רק מחמאה לישראל,  אלא חוסכת בפועל מיליארדי שקלים למשק הישראלי,  בעקבות אי העלאת הריבית בשל הותרת דירוג האשראי שלנו'. 

שר האוצר אמר עוד כי שיעור האבטלה אינו גבוה כפי שציפו, אך המדד העיקרי להוכחה כי נושא עצירת האבטלה במגמת התאוששות תהיה רק בעוד כמה חודשים.  שטייניץ סיפר על המאמצים להתקבל למדינות הOECD ואמר כי הוא מקווה כי התהליך יושלם בקרוב. "הזמנתי את מזכ"ל הOECD והוא יבוא לישראל להתרשם מהמערכת הכלכלית שלנו".

 ח"כ חיים אורון אמר בדיון כי המדיניות לעידוד יציאה לעבודה אינה מסייעת למיגור העוני מאחר ולמעלה משליש מהעניים הם אנשים שעובדים, "צריך להגדיל את גג ההוצאה ולהעניק תמריצים לעידוד מגזרים ליציאה לעבודה, ולהשקיע בחינוך".  ח"כ אורון מחה בפני שר האוצר על העובדה כי החכי"ם כולם דרשו פשרה והסדרת נושא העלאת הביטוח לאופנועים והאוצר אינו מתגמש בנושא.  גם ח"כ אמנון כהן ביקש משר האוצר לפעול לפשרה בנושא האופנועים.  ח"כ שי חרמש דיבר על אי כיבוד ההסכם עם החקלאים, צעד שגרם להם לצאת להפגנות ומחאות. 

יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני שיבח בראשית דבריו את שר האוצר על מדיניותו הכלכלית והתנהלותו עד כה, עם זאת אמר כי השר צריך למצוא את האיזון בנושאים שעל סדר היום הציבורי, "אתה נבחר ציבור, הפקידים מצידם דורשים לעמוד על דעתם בנחרצות, הן בנושא ייקור הביטוח על האופנועים, בנושא מס הבצורת ובנושאים נוספים,  כנבחר ציבור אתה מחויב לשמוע גם לרחשי לב העם ולהגיע לפשרה בנושאים אלו למרות דעתם של הפקידים שיתכן שהם גם צודקים בטענתם.  לא יתכן שחברי הכנסת ונציגי הציבור כולם יביעו את דעתם בנושאים שונים, וקולם יישאר בחלל האוויר". 

גפני תקף את הממשלות ואת הטענה כי החרדים אשמים למצבם הכלכלי ואמר כי הממשלות לדורותיהם אינם מעודדים את החרדים לצאת למעגל העבודה ולהפך, פוגעים בזכויותיהם, "אני לא מדבר על העדפה מתקנת, תיקחו לדוגמא חוק שהעברתי המכיר במבחנים ובלימודים הנלמדים בסמינרים כמקבילים ללימודי הבגרות. החוק עבר בזמנו בתמיכת כולם, גם חכי"ם של שינוי תמכו בו. אך למרות החוק, אגף שוק ההון במשרד האוצר דורש מאותן בנות חרדיות לעבור שוב מבחנים קשים, כך שלא יוכלו להיות יועצי מס. זאת שערורייה. קל מאד לומר לכותרות העיתונים שהציבור החרדי לא רוצה לצאת לעבודה, רק שזהו שקר, לא מספיק לומר שהממשלה תסייע, אני רוצה לראות במציאות מגמה אמיתית ליצירת שינוי". שר האוצר אמר בתגובה לדבריו כי אינו יודע מה היה בממשלות הקודמות, "בנושא יועצי המס אבדוק את הפרטים, אך במגמה כללית אנו מעוניינים לעשות כל שניתן על מנת לעודד את היציאה לעבודה".

 בנושא היטל הבצורת אמר שר האוצר שטייניץ כי הוא קרא את החוק שהגישו חברי הכנסת בוועדת הכספים ועם חלקים שונים בו הוא מסכים, "אני לא חושב שהקפאת היטל הבצורת נכונה כעת, זה לא פופולארי אבל  אני לא רוצה להגיע למצב בו נגיע למה שקורה בקפריסין כאשר לא פעלו בנושא הבצורת ולא גבו היטלי ם ולא עשו הסברה והגיעו למצב שיש ימים שאין מים בברזים. ההיטל הזה מנע בזבוז מים, ואני מאמין שמתוקף האחריות למצב משק המים, אין מנוס מהמשך ההיטל".  

שר האוצר התייחס גם לסוגייתביטוח על האופנועים שעל הפרק, שטייניץ אמר כי הוא בוחן בימים אלו צעד שיוביל להקלה מסוימת ולטענת חכי"ם כנגד הקיצוץ הרוחבי שאושר אמש בוועדה,  אמר שטייניץ "לא רק החכי"ם חשו אי נוחות מהקיצוץ, גם אני חשתי, אינני מאושר מהקיצוץ אך אני מקווה כי לא נזדקק לקיצוצים נוספים בעתיד".

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
תלת מימד ומוצר ראשוני
אחד השלבים החשובים ביותר בייצור מוצר ולמעשה השלב הכמעט אחרון...
בכיר השפים הירושלמים, השף עזרא קדם, מצטרף לכשרות צהר
השף המוערך עזרא קדם, סמל הקולינריה המקומית אשר יוצר בימים...
שיתוף פעולה חברתי בין אוניברסיטת רייכמן לבן & ג'ריס - למען שירותי הדם של מד"א
במסגרת השת"פ תוצב עמדת תרומת דם של מד"א וסטודנטים שיתרמו דם...
משחק מגנטים לילדים
אחד החידושים בעולם משחקי הילדים בשנים האחרונות הינו ערכות משחק...
לקראת ט"ו בשבט: נשיא המדינה ורעייתו אירחו חקלאים וחקלאיות ואת נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל'
לרגל חג האילנות, אירחו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו...
מידע הוא כוח – בעולם שבו אתם רוצים לייצר דירוג אשראי איכותי
היכולת שלנו לבנות תהליכי קבלת החלטות גם בתחום הפיננסי היא...
המרכז לגיוס כספים: זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ
חני סודרי, מנכ"לית המרכז: "הזינוק בגידול מתאפיין בהלימה מובהקת עם...
אושרה תכנית העבודה של החברה העירונית 'אריאל' לשנת 2023
דירקטוריון החברה העירונית 'אריאל', בהובלתו של יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר...