Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

תרומת זרע – למי זה מתאים?

תרומת זרע – למי זה מתאים?
(צילום באדיבות pixabay)

נשים רבות בוחרות להביא לעולם ילד על אף שלא נישאו, משום שהן רוצות להגשים את החלום מבלי להמשיך להמתין לאביר על הסוס הלבן. לצדן קיימים זוגות רבים שנתקלים בקשיים במהלך הניסיונות להרות, וגם זוגות חד מיניים (גברים או נשים) שלא יכולים להביא ילד בדרך ה"קלאסית". בכל אחד מהמצבים הללו עשויה תרומת הזרע לקרב אותם אל המטרה, אבל רגע לפני שזה קורה חשוב להבין מה זה אומר בעצם, ואיך זה קורה.

(צילום באדיבות pixabay)

נשים וגברים חולמים במשך שנים רבות, לעיתים אף במשך חיים שלמים, על הרגע שבו יהפכו להורים. הם מדמיינים את הרגע שבו יחזה ברך הנולד נושם את נשימותיו הראשונות, מפנטזים על הטיולים בפארק ועל הפעם הראשונה שבה יאמר "אימא" או "אבא" וגם על ההתרגשות שתמלא את הלב באופן שקשה לתאר במילים. אלא שהגשמת החלום עשויה להיות מאתגרת מעט יותר עבור לא מעט.

 כך קורה שנשים רבות בוחרות להביא לעולם ילד על אף שלא נישאו, משום שהן רוצות להגשים את החלום מבלי להמשיך להמתין לאביר על הסוס הלבן. לצדן קיימים זוגות רבים שנתקלים בקשיים במהלך הניסיונות להרות, וגם זוגות חד מיניים (גברים או נשים) שלא יכולים להביא ילד בדרך ה"קלאסית". בכל אחד מהמצבים הללו עשויה תרומת הזרע לקרב אותם אל המטרה, אבל רגע לפני שזה קורה חשוב להבין מה זה אומר בעצם, ואיך זה קורה.

בחירת תרומת זרע
קיבלתם (וקיבלתן) את ההחלטה להביא לעולם ילד באמצעות תרומת זרע, וכעת אתם צפויים להיכנס לתהליך שבראשיתו תקבעו את מחצית המבנה הגנטי של התינוק. בשלב זה תצטרכו לבחור בנק זרע פרטי או ציבורי ולבחון מאגר רחב של תורמים שעברו, עוד בטרם אושרו למתן התרומה, תהליך ממושך שכולל בדיקות רפואיות מקיפות, תחקור ובמקרים שונים אף ראיונות אישיים. תהליך הסינון הזה הוא שמבטיח גם לך את השקט הנפשי ומאפשר לך לעבור על המאגר תוך שאת מתמקדת במה שבאמת חשוב לך. בשלב זה את בוודאי רוצה לוודא שרשימת הקריטריונים שלך תתמלא באופן מדויק, ושהבחירה שלך תהיה הנכונה והטובה ביותר עבורך – ועבור ילדך העתידי.

התהליך הצפוי
לצד מאגר התורמים שממנו תצטרכי לבחור את התרומה הנכונה עבורך, צפוי לך תהליך נוסף הזהה במידה רבה לזה שעבר התורם לפני שאושר למתן התרומה. בשלב זה תעברי גם את מספר בדיקות, במקביל לפתיחת התיק הרפואי שלך. זהו שלב חשוב מאוד בעיקר משום שהוא יאפשר לרופאים – ובסוף של דבר גם לך – לצמצם את הסיכונים ולהבטיח היריון תקין ועובר בריא במידת האפשר. בתלות במדיניות הבנק ייתכן שתתבקשי לעבור גם ריאיון אישי, תכירי את הצוות שילווה אותך לאורך הדרך ותוכלי לשאול כל שאלה שעולה על דעתך. צעדים אלה אולי נשמעים כמו מסע ארוך ומייגע אבל האמת היא שכל שלב בדרך הוא חשוב ולא רק כדי שתוכלי להיות בטוחה שהילד שלך יהיה בריא וחזק, אלא כדי שגם את תדעי בדיוק לקראת מה את צועדת, מה צפוי לך ואילו מהמורות עשויות לצוץ. ככל שתהיי מוכנה יותר כך תעברי את התקופה הזו בצורה טובה הרבה יותר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
תלת מימד ומוצר ראשוני
אחד השלבים החשובים ביותר בייצור מוצר ולמעשה השלב הכמעט אחרון...
בכיר השפים הירושלמים, השף עזרא קדם, מצטרף לכשרות צהר
השף המוערך עזרא קדם, סמל הקולינריה המקומית אשר יוצר בימים...
שיתוף פעולה חברתי בין אוניברסיטת רייכמן לבן & ג'ריס - למען שירותי הדם של מד"א
במסגרת השת"פ תוצב עמדת תרומת דם של מד"א וסטודנטים שיתרמו דם...
משחק מגנטים לילדים
אחד החידושים בעולם משחקי הילדים בשנים האחרונות הינו ערכות משחק...
לקראת ט"ו בשבט: נשיא המדינה ורעייתו אירחו חקלאים וחקלאיות ואת נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל'
לרגל חג האילנות, אירחו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו...
מידע הוא כוח – בעולם שבו אתם רוצים לייצר דירוג אשראי איכותי
היכולת שלנו לבנות תהליכי קבלת החלטות גם בתחום הפיננסי היא...
המרכז לגיוס כספים: זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ
חני סודרי, מנכ"לית המרכז: "הזינוק בגידול מתאפיין בהלימה מובהקת עם...
אושרה תכנית העבודה של החברה העירונית 'אריאל' לשנת 2023
דירקטוריון החברה העירונית 'אריאל', בהובלתו של יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר...