Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

ניצב יורם הלוי בהר הזיתים:"אנחנו מבינים שכל רגע מצב השקט הביטחוני שהשגנו יכול להשתנות כל שניה המקום הזה יכול להתלקח"

ניצב יורם הלוי בהר הזיתים:"אנחנו מבינים שכל רגע מצב השקט הביטחוני שהשגנו יכול להשתנות כל שניה המקום הזה יכול להתלקח"
צילום: שלומי כהן.

סיור בהר הזיתים התקיים בהשתופפות שר הדתות דוד אזואלי, יו"ר השדולה להגנת הר הזיתים ויו"ר סיעת ש"ס, ח"כ יואב בן צור, מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי ולמעלה מחמישים חברי הוועד הבינלאומי להגנה על הר הזיתים. 

סיור בהר הזיתים התקיים בהשתופפות שר הדתות דוד אזואלי, יו"ר השדולה להגנת הר הזיתים ויו"ר סיעת ש"ס, ח"כ יואב בן צור, מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי ולמעלה מחמישים חברי הוועד הבינלאומי להגנה על הר הזיתים, בינהם מלקולם הונליין, מבכירי היהודים בארה"ב וסגן יו"ר ועד הנשיאים בארצות הברית, האחים מנחם ואברהם לובינסקי יו"ר הועד הלאומי להגנה על הר הזיתים. בסוף היום התקיים אירוע המרכזי של השקת שדולה בכנסת עם רבים מחברי הכנסת מכל הקשת הפוליטית, דבר אשר מייצר את השדולה הכי גדולה כיום בכנסת.

כזכור: הר הזיתים נחשב כאחד המקומות הקדושים והחשובים לעם היהודי. חשיבות שמתבטאת במסורת היהודית אך גם משום שבו קבורים במשך דורות על גבי דורות אנשים שהיו משמעותיים באומה. בינהם, רבנים גדולים, אישי ציבור, ראשי ממשלות לשעבר ונפגעי טרור.

צילום: שלומי כהן.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי אמר:
"אנחנו שומרים על כל ירושלים בטח המקומות היותר ויותר רגישים אנחנו נמצאים באחת המקומות המאוד רגישים ומאוד קדושים מהמקום הזה אפשר לראות את כל מורשת עם ישראל. מהמקום הזה רק מפה ממבט אחד אפשר להבין הכל אנחנו עושים הרבה מאמצים בשנים האחרונות בעיקר בתקופה האחרונה להביא שקט לירושלים ליצור פה מצב שכל אחד, כל אזרח יהודי יכול להסתובב בכל מקום ביורשלים ללא פחד ללא מורא להרגיש בטוח. להיות משוכנע שרואים אותו, שומרים עליו ומגינים עליו ויש לנו תמיכה מסביב מכל ראשויות הביטחון שאנחנו אמונים על ירושלים ואנחנו נמצאים פה כל הזמן. אני מניח שעברתם קצת על התקופה האחרונה להבין קצת מה היה לפחות לפני שנתיים ולאן הגענו עכשיו השקט הזה הוא לא שקט שמגיע פתאום הוא מגיע אחרי עבודה קשה מאוד אחרי פריסה נכונה של כל כוחות הביטחון יש לנו גם את משמר הגבול גם המשטרה הגדולה.

עוד אמר:"אנחנו נמצאים פה בכל מקום אני חושב שהבאנו את השקט המיוחל לפחות לתקופה הזאת מצד אחד אנחנו שמחים על השקט הזה ועל הביטחון שאנחנו מייצרים מצד שני אנחנו מאוד מאוד לא שאננים אנחנו מבינים שכל רגע ההדבר הזה יכול להשתנות כל שניה המקום הזה יכול להתלקח אבל בשביל להרגיע אתכם, אני באמת רוצה להרגיע אתכם שגם אם זה יקרה, זה יקרה ממש קצר כי אנחנו יודעים גם להגיב, אנחנו יודעים לתקוף אנחנו יודעים ללכת קדימה ולא רק לספוג ולא רק להיכנס למגננה ככה שיש לנו התרעה חזקה".

עוד הוסיף:"יש למדינה הזו משטרה חזקה יש אנשים שהם מדהימים שמוכנים להקריב את עצמם והקרבנו את עצמינו רק בשנתיים האחרונות שישה שוטרים נהרגו פה בפעילות מבצעית פה בתוך ירושלים. יש לנו לא מעט פצועים אנחנו איתם מחבקים אותם אנחנו מבינים שבכל רגע נתון אם נידרש להגיב אנחנו נגיב. אנחנו יכולים להגיב, יש לנו את הכלים יש לנו את האמצעים. אז הכי קצר שאני לומר זה להגיד לכם תודה שבאתם ותרגישו בטוחים".

שר הדתות דוד אזולאי אמר: " אני מקווה שבחודש הבא בעזרת ה' נחנוך קו חדש של תחבורה ציבורית להר הזיתים כדי שכל מי שרוצה לבוא לבקר במקום הקדוש הזה יוכל לבוא בתחושת ביטחון".

יו"ר סיעת ש"ס ויו"ר השדולה להגנת הר הזיתים, ח"כ הרב יואב בן צור אמר: "אני מברך וגאה להיות יו"ר השדולה הגדולה ביותר בכנסת להגנה על הר הזיתים, אליה הצטרפו 65 ח"כים מכל סיעות הבית. מיום הקמת השדולה צומצמו מספר חילולי הקברים באחוזים משמעותיים ואנחנו רק באמצע הדרך. בכל מחיר נשמור על כבוד הנפטרים הקבורים במקום ועל ביטחון המבקרים. בהזדמנות זאת אודה לשר הפנים הרב אריה דרעי על הגיבוי והתמיכה בתהליך, ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין על שיתוף הפעולה בהקמת השדולה, לשר השיכון יואב גלנט על מימוש האחריות ורתימת משרדו, לשר לשירותי דת , דוד אזולאי, לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, לוועד להגנה על הר הזיתים, למועצת בתי העלמין בירושלים למשטרת ישראל ולצה"ל"

יו"ר הוועד הבינלאומי להגנת על הר הזיתים, מנחם לובינסקי אמר: "ועכשיו תוך בשבע וחצי שנים האחרונות הוקם כאן תחנת משטרה הוצבו 173 מצלמות אנשים מרגישים פה בטוח. העם עם הר הזיתים".

עוד אמר:"השלב הבא זה להבטיח שכל הגישות להר הזיתים יהיו פתוחים וגם כן לשפץ ולתקן את מה שנשבר,לבנות את המרכז מידע. בימים האחרונים התחילו לפעול קוי תחבורה ציבורית מסודרים להר הזיתים. כל ההר קם לתחייה אפשר להגיד".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך"
להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה בסינגל חדש – "ריבה ריבך"....
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
חדש בירושלים מרכז הקונגרסים בנייני האומה מציין 70 שנה ופותח לראשונה את שעריו לסיורים מודרכים בתערוכות השונות
הסיורים חינם בתיאום מראש! במסגרת חגיגות ה70 יפתח לראשונה מרכז הקונגרסים...
פורום כיתות הכוננות 'הנני' ותנועת הביטחוניסטים תרמו עשרות אפודים קרמיים ליישוב קדומים
מסייעים לקדומים. פורום כיתות הכוננות 'הנני' בשיתוף תנועת הביטחוניסטים העבירו...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
בנייני האומה חוזרים לפעילות מלאה: מגוון מופעים ופעילויות ב'במת האומה' - חגיגה תרבותית של מוזיקה וקולינריה - פברואר מרץ 2024
בנייני האומה מעדכנים - חוזרים לפעילות מלאה כולל כנסים, ארועים...
הישג משמעותי לירושלים: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה
הפועל לב ירושלים, קבוצת הנשים המרעננת של ליגת העל, עלתה...