Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

הערכות העיריה ללג בעומר

הערכות העיריה ללג בעומר
צילום PIXABAY

עיריית ירושלים נערכת לל"ג בעומר וקיום המדורות המסורתיות, ומכשירה שטחים בכל שכונה להקמת המדורות .

הכשרת שטחי המדורות כוללת ניכוש צמחייה, תיחום המדורות והתאמת השטחים לאנשים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים, שיוכלו ליטול חלק ולהשתתף בחגיגות. כמו כן, יותאם השטח לרכבי כיבוי וחירום שישהו במקום בעת הדלקת האש.

עיריית ירושלים קוראת לתושבים להסתפק במדורות קטנות, להימנע מפגיעה בצמחיה, לשמור על איכות הסביבה, בעלי החיים, ערכי הטבע והגנים ברחבי העיר, לא לשרוף חומרים דליקים כגון: מכלי פלסטיק, סוללות, מכלי תרסיס, חלקי עץ מצופים בפורמייקה וכד', ומבקשת לשים לב כי במקום לא מסתובבים צבים וזוחלים אחרים העלולים להישרף.

העירייה מזכירה לציבור החוגג, כי יש לקבוע את מיקום המדורה בשטח נקי מקוצים ועשבים, ובמרחק ביטחון סביר ממבנים ומתקנים. יש לגדר את המדורה באבנים ולהרחיק חומר דליק מהמדורה.

צילום PIXABAY

אין להדליק מדורות בסמוך למתקני החשמל או מתחת לקווי חשמל, בסמוך לבלוני גז, מכלי סולר, נפט או כל חומר בעירה אחר

בסיום החגיגות, יש לוודא כיבוי מוחלט של המדורה על ידי שפיכת חול או מים, לאסוף את האשפה ולפנותה לפחי אשפה ומחזור מסודרים.

מערך כבאות והצלה במחוז ירושלים נערך בכוחות מתוגברי, ויתוגברו המשמרות בכח אדם. לפני הדלקת המדורות ייצאו לסיורים מוקדמים עם נציגי הפיקוח העירוני, מחלקת הגננות ונציגי המשטרה בכל השכונות והמקומות בהם ידליקו מדורות. הכבאים ייתנו הנחיות לחוגגים לשם אבטחה ולמניעת סכנות לנפש ורכוש.

העירייה קוראת לתושבים לא לתת לילדים להדליק את המדורות. הדלקת האש תתבצע אך ורק על-ידי אדם מבוגר שיהיה אחראי וישגיח על הילדים. ההדלקה תתבצע באמצעות גפרורים או מצת וניירות ולהימנע משימוש בחומרים דליקים, הבערת מנגלים שלא על פי הכללים, משחקי קפיצה מעל המדורות, השלכת תרסיסים לאש ועוד.

בשירותי הכיבוי ממליצים גם לנעול נעליים סגורות, ללבוש מכנסיים ארוכים וחולצה מתאימה להגנה על הגוף מפני גיצים וגחלים, וכן מעקיצות זוחלים ושרצים ארסיים הנמשכים אל חום המדורה. במקרים בהם אוחזת אש בבגדים, יש לשכב מיד על הקרקע ולהתגלגל מספר פעמים, אם ישנה שמיכה/מגבת גדולה/או בגד יש לעטוף את הנפגע.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "חג שמח ובטוח לכל תושבי ירושלים! אנא שימו לב ושימרו על כללי הבטיחות באזורי הדלקות המדורות למען ביטחונכם וביטחון ילדיכם."

תת טפסר אייל כהן- מפקד מחוז ירושלים (בפועל):"מערך כבאות והצלה ערוך בכוננות ומוכנות מבצעית גבוהה כדי לקדם מענה מציל חיים בכל שריפה ואירוע. בשל הסכנות והאיומים הרבים לביטחון הציבור, הדלקת המדורות מותרת בשטחים מוסדרים שאושרו ע"י הרשויות בלבד. ניתן לחגוג, לקיים את המסורת וגם לגלות אחריות וזהירות, זאת במידה ומזג האוויר יהיה נוח ולא יצא צו נציב האוסר על הדלקת מדורות. שיתוף הפעולה של הציבור חיוני למניעת פגיעות מיותרות בנפש, ברכוש ובסביבה. בחודשים אלה אשתקד הרי ירושלים ידעו שריפות רחבות היקף שפרצו כתוצאה מרשלנותם של אנשים שנהגו בחוסר אחריות בעת שהדליקו מדורות. אנא עזרו לנו לשמור עליכם ועל הסביבה.

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בנייני האומה חוזרים לפעילות מלאה: מגוון מופעים ופעילויות ב'במת האומה' - חגיגה תרבותית של מוזיקה וקולינריה - פברואר מרץ 2024
בנייני האומה מעדכנים - חוזרים לפעילות מלאה כולל כנסים, ארועים...
הישג משמעותי לירושלים: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה
הפועל לב ירושלים, קבוצת הנשים המרעננת של ליגת העל, עלתה...
גבר בשנות ה-20 נרצח, צעירה נפצעה קשה, ו- 4 פצועים בינוני בפיגוע ירי בכביש מעלה אדומים ירושלים. בנוסף פונו מהזירה אישה שנחבלה ו-4 נפגעי חרדה
הבוקר בשעה 7:29 התקבלו קריאות רבות במוקד החירום 101 של...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
רעיית נשיא המדינה ביקרה בבסיס חיל הים בחיפה
רעיית הנשיא בקשר ספינת הטילים אח״י ניצחון של חיל הים:...
מלון המלך דוד ירושלים מארח את חאבייר מיליי, נשיא ארגנטינה הנכנס במהלך ביקורו הרשמי הראשון בישראל
נשיא ארגנטינה הנכנס, חאבייר מיליי הגיע עם פמלייתו אמש למלון...
נשיא ארגנטינה לנשיא המדינה: בכוונתי להכריז על חמאס כארגון טרור ולהעביר הצעת חוק בפרלמנט הארגנטינאי בדרישה לשחרור החטופים
נשיא המדינה יצחק הרצוג, אירח היום, יום שלישי, כ״ז בשבט,...
התפריט החדש של ברברה קפה
ב״ברברה קפה״ משוק מחנה יהודה עמלו בתקופה האחרונה על תפריט...
נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר בישיבת ההסדר בירוחם שאיבדה שמונה מבוגריה במערכה והתייחס לנפילתם של 24 לוחמי צה״ל
״התחלנו את היום בבשורה מרה מאוד, על אובדנם ונפילתם של...
ט"ו בשבט במלונות ibis ירושלים במחירים אטרקטיביים וסיורים ברחבי העיר
מלונות ibis ירושלים מרכז העיר מזמינים את עם ישראל להתרענן...