פרסום בגוגל
מקומונט ירושלים
  • חדשות
  • כלכלה וצרכנות
  • נדל”ן
  • תיירות ונופש
  • תרבות ופנאי
    • פינת שירה
  • אינדקס עסקים
  • זירת המומחים
  • יצירת קשר
  • חדשות
  • כלכלה וצרכנות
  • נדל”ן
  • תיירות ונופש
  • תרבות ופנאי
    • פינת שירה
  • אינדקס עסקים
  • זירת המומחים
  • יצירת קשר
מקומונט ירושלים
  • חדשות
  • כלכלה וצרכנות
  • נדל”ן
  • תיירות ונופש
  • תרבות ופנאי
    • פינת שירה
  • אינדקס עסקים
  • זירת המומחים
  • יצירת קשר
  • חדשות
  • כלכלה וצרכנות
  • נדל”ן
  • תיירות ונופש
  • תרבות ופנאי
    • פינת שירה
  • אינדקס עסקים
  • זירת המומחים
  • יצירת קשר
ראשי » חדשות » 8 מיליארד ₪ יושקעו בפיתוח התחבורה בירושלים בחמש השנים הקרובות

8 מיליארד ₪ יושקעו בפיתוח התחבורה בירושלים בחמש השנים הקרובות

יהודה גולן 5 במאי 2010

4 מסלולים חדשים לקווי הרכבת הקלה ואוטובוסים מהירים. כניסה חדשה לירושלים ורשת כבישים חדשה – בעלות של 5 מיליארד ₪. ראש העיר ירושלים ניר ברקת ושר התחבורה ישראל כץ חשפו היום (א’) את רשת הקווים המהירים החדשים של הרכבת הקלה ושל אוטובוסים מהירים בירושלים וכן פיתוח כבישים חשובים בבירה בשנים הקרובות. סך ההשקעה הצפויה הינו בהיקף כולל של כ-8 מיליארד ₪ .

 תוכנית התחבורה העתידית של ירושלים נחשפה היום בפורום הכלכלי החדש לירושלים שיזם  ראש-העיר ובו השתתפו בכירי המשק בבירה. מטרת הפורום היא לפתח את הבירה, ליצור שיתופי פעולה כלכליים וחברתיים ולמשוך גופים עסקיים חזקים לעיר. כמו כן יפעל הפורום למצב את  ירושלים כעיר מובילה בתחומי התעשייה, ההיי-טק והאקדמיה. 

עפ”י התוכנית, שנבנתה ע”י צוות תוכנית אב לתחבורה בירושלים, בראשות נדב מרוז, בסיוע מומחים בינלאומיים, לאחר השלמת הקו הראשון של הרכבת הקלה באביב הקרוב (2011), יוחל בביצוע השלב הבא, במסגרתו  ייבנו 4 מסלולים חדשים לקוי רכבת קלה ולאוטובוסים מהירים- בהשקעה כוללת של כ- 3 מיליארד ₪ ובבניית חמישה  כבישים חדשים, ובהם כביש 16 שיהווה כניסה חדשה לבירה, בהשקעה של כ-5 מיליארד ₪ נוספים.  

ראש העיר ניר ברקת, אמר כי ” בשונה מהעבר העירייה תהיה אחראית על הביצוע של התוכניות העתידיות, הכנסנו סדרה של שינויים מהותיים הן בתכנון והן בשיטת הניהול והאצנו את תהליך הסיום של הקו הראשון. התוכנית העתידית אותה בנינו יחד עם הממשלה תאפשר השלמת מערך תחבורה ציבורית איכותית אשר תתרום לצמיחה כלכלית ותביא לשיפור ניכר במערך התחבורה בעיר ולהעלאה באיכות החיים הן לתושבי העיר והן למבקריה הרבים. אני רוצה להביע את הערכתי למשרד התחבורה ולמשרד האוצר על האמון והשותפות עם עיריית ירושלים”.

 שר התחבורה, ח”כ ישראל כץ ציין כי “ההשקעות בתשתיות המתוכננות בחומש הקרוב יהפכו את ירושלים מבירת ישראל לבירה הכלכלית והתחבורתית של המדינה, ויצדיעו אותה לעבר תקופה חדשה שלא היתה כמותה”.  עפ”י התוכנית, כל הקווים החדשים ינועו במסלולים בלעדיים ויחד עם הקווים הראשונים, שבנייתם נשלמת עתה, ישרתו כחצי מליון נוסעי תחבורה ציבורית ביממה, בתוואים של כ- 40 ק”מ. 

להלן רשימת קווי רכבת קלה ואוטובוסים מהירים:

הקווים חדשים: 

•§       קו ירוק (חדש) לרכבת קלה בין הקמפוסים האקדמיים באורך של 8.5 ק”מ, – מהר הצופים, דרך מרכז העיר, עד לקריית הממשלה ולקמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית (מתוכם כ-3 ק”מ במסילה חדשה).

•§       מת”צ (מסלול תחבורה ציבורית) כחול חדש לאוטובוסים מהירים, מצומת גבעת התחמושת, דרך רמות אשכול, ציר רחוב  בר אילן  ועד לתחנה המרכזית.  

הארכת קווים קיימים:  

•§       הארכת “הקו האדום”  של הרכבת הקלה לצפון עד לנווה יעקב.

•§       הארכת “הקו האדום” של הרכבת הקלה לדרום – לצומת אורה/קריית מנחם (ובשלב הבא עד הדסה עין כרם).   (סה”כ מ- 14 ק”מ ל- 20 ק”מ)

•§       הארכת “הקו הכחול” לאוטובוסים מהירים מ- 10 ק”מ ל-15 ק”מ: מאזור התעשייה הר חוצבים עד לשכונת רמות בצפון מערב העיר.

•§       עם ביצוע הקווים הבאים יהיו בירושלים מעל 40  ק”מ של תוואים מהירים להסעת המונים

כבישים:

•§          כביש 16, המהווה כניסה נוספת לעיר, מחבר את אזור מוצא ובי”ח שערי צדק / מחלף בייט.

•§          כביש בגין דרום, השלמת כביש בגין אשר יחצה את ירושלים לאורכה, מכביש 60 (כביש המנהרות בדרום) דרך גילה לכביש 443 בצפון, חלק הכביש החדש יחבר בין רחוב גולומב לגילה, תוך הסדרת אזור מלחה והקלת התנועה באזור פת.

•§          בניית גשר ה”מחליק” את סיבוב מוצא ומרחיב לשלושה נתיבים לכוון וכך מגביר את הבטיחות.

•§          כביש 20, המחבר ישירות את צפון העיר, לרבות שכונת פסגת זאב, עם כביש בגין צפון.

•§          כביש גבעת משואה – צומת אורה, המחבר את כביש בגין באזור מלחה עם בי”ח הדסה    עין-כרם.

 תכנון ראשוני לחומש הבא עד שנת 2020:

•§          השלמת הקו הירוק דרומה למלחה ולתלפיות וחיבורו לגילה.

•§          השלמת נתיב התחבורה הציבורית הכחול לחומת שמואל ולגילה

•§          שתי שלוחות של הרכבת הקלה (קו אדום) להר נוף ולעיר העתיקה/שער האשפות

•§          מינהור וגישור ברחבי העיר לכבישים.

 

 משלימים את הקו הראשון:

חשוב לציין כי בקו הראשון של הרכבת הקלה, הנבנה עתה מפסגת זאב, דרך מרכז העיר, עד להר הרצל הואצו העבודות מאז כניסתו של ראש העיר, ומתבצעות כבר נסיעות הרצה של 46 הקרונות, ובתוואי הבלעדי לאוטובוסים נוסעים כבר קוים מהירים, מדרך חברון, דרך מרכז העיר ועד להר חוצבים.

 

 

חדשות העיר
« פוסט קודם
פוסט הבא »
‎מקומונט ירושלים‎
בתי חולים
מרפאות וקופות חולים
בתי מרקחת
ייעוץ הכוונה וסיוע
גני ילדים
בתי ספר יסודיים
מרכזים קהילתיים ומועדונים
חוגי המתנ"ס
קווי תחבורה ומוניות
חברת החשמל
בנקים
דואר
מקוואות
ספריות

קבוצת מקומונט

כל הזכויות שמורות לקבוצת מקומונט. אין לעשות שימוש בחומרים המפורסמים באתר ללא אישור בכתב מבעלי האתר.

האתר בתהליך הנגשה לבעלי מוגבלויות
אנו עושים כל מאמץ להשלים את הנגשת האתר! במידה ונתקלת בבעיה אנא פנה אלינו!
תגיות
אופניים אור ירוק אצטדיון טדי ביטחון ופלילים בריאות ורפואה גן החיות התנכי הדסה המלצת jcity חדר בריחה חדשות הבידור חדשות הנוער חדשות הספורט חדשות העיר חדשות חינוך חדשות ילדים חדשות כלכלה חדשות פינת החי טיולים וטבע ילדים ירושלים כותל כיתה מד"א מוזיקה מוסיקה מחשבים מכביה משטרה נדל"ן ניר ברקת ניתוח ספורט ספרים עיר דוד עיריית ירושלים פארמדיק פיגוע פינוי בינוי צרכנות תאונות תאונות דרכים תזונה נכונה תלמידים תערוכות וסדנאות תרבות העיר
אתרי קבוצת מקומונט: | מקומונט גבעתיים | מקומונט ירושלים | מקומונט קריות והצפון | מקומונט באר שבע והדרום | מקומונט הגליל | מקומונט השרון | מקומונט רמלה לוד | | חדשות חיפה | חדשות תל אביב
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס